Michael D. Margulies (1936): camera.
Er zijn 8 films gevonden.

Shattered Innocence

1988 | Biografie, Drama

Verenigde Staten 1988. Biografie van Sandor Stern. Met o.a. Jonna Lee, Melinda Dillon, John Pleshette, Kris Kamm en Ben Frank.

Lee, een achttien-jarig meisje uit Kansas, hoopt een betere toekomst te vinden in Hollywood. Ze krijgt een job aangeboden als naaktmodel en door het geld dat ze hiermee verdient, wordt ze overmoedig. Door op te treden in pornofilms kan ze haar honorarium nog verhogen, want ze is ondertussen een dure levensstijl gewend. Dit alles zeer tegen de zin van haar moeder. Ondanks de dramatische elementen is de film duidelijk gebaseerd op het tragische leven van porno-koningin Shauna Grant, wier dromen van roem en rijkdom veranderden in een nachtmerrie van seks en cocaïne. De film geeft een goed beeld van de seks- industrie in Hollywood. Het aangrijpende script werd geschreven door de regisseur en Thanet Richard. Weelderig in beeld gebracht door Michael D. Magulies. De film werd al in 1986 geproduceerd, maar bleef twee jaar liggen voordat hij werd vertoond. Grant was ook onderwerp voor de tv-documentaire DEATH OF A PORN QUEEN.

Police Academy

1984 | Komedie

Verenigde Staten 1984. Komedie van Hugh Wilson. Met o.a. Steve Guttenberg, Bubba Smith, Kim Cattrall, G.W. Bailey en George Gaynes.

Nadat het in een Noord-Amerikaanse stad heel erg uit de hand loopt met de criminaliteit wil de burgemeester meer blauw op straat. Voortaan wordt letterlijk iedereen aangenomen op de politieschool. Ook figuren zoals het wandelende geluidseffect Jones (Winslow), de bijzonder grote en sterke Hightower (Smith) en de gestoorde vuurwapenliefhebber Tackleberry (Graf). De nieuwe rekruten doen het onder aanvoering van Mahoney (Guttenberg) niet eens zo slecht, tot chagrijn van hun directe superieuren. Plat, voorspelbaar vermaak, maar zo nu en dan toch wel grappig. Veel beter dan de vele, vele vervolgen die werden gemaakt.

Six Weeks

1982 | Drama

Verenigde Staten 1982. Drama van Tony Bill. Met o.a. Dudley Moore, Shannon Wilcox, Bill Calvert, John Harkins en Joe Regalbuto.

Politicus Moore zet zich in om de hartewens van een dertien- jarig, ongeneeslijk ziek meisje, dat nog zes weken te leven heeft, in vervulling te laten gaan. Vlak voor haar dood krijgt het leukemie-patiëntje de kans om in een ballet op te treden. Geen sentiment wordt onbenut gelaten in dit onwaarschijnlijke melodrama. David Seltzer bewerkte een roman van Fred Mustard Stewart tot scenario. Camerawerk van Michael D. Margulies.

Having It All

1982 | Drama

Verenigde Staten 1982. Drama van Edward Zwick. Met o.a. Dyan Cannon, Barry Newman, Hart Bochner, Melanie Chartoff en Sylvia Sidney.

De bevallige Cannon leidt een dubbel leven. Ze is niet alleen een bekend mode-ontwerpster in New York, maar ook de houdster van een sportzaak in Los Angeles. Bovendien heeft ze twee echtgenoten. Noch Newman, noch Bochner hebben het vermoeden van het bestaan van de ander. Cannon is inventief genoeg om te verhinderen dat de twee elkaar ontmoeten. Tot ze een klein foutje maakt. Flauwe, voorspelbare poging om de screwball-comedies van destijds over te doen. Na een daverende start komt de film bijna tot stilstand. Elizabeth Gill schreef het verhaal dat ze zelf, samen met Ann Beckett, tot een scenario bewerkte. Fotografie is van Michael D. Margulies.

My Bodyguard

1980 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1980. Komedie van Tony Bill. Met o.a. Chris Makepeace, Adam Baldwin, Martin Mull, Ruth Gordon en Matt Dillon.

Voorloper van teenage-angst films als The Breakfast Club, met jonge spelers die het nog ver zouden schoppen. Makepeace speelt onderdeurtje Clifford dat geterroriseerd wordt door leiderstype Melvin (Dillon). Melvin moet echter een stap opzij doen als de onverstoorbare reus Ricky (Baldwin) vriendschap sluit met Clifford. Ricky wordt echter verdacht van moord op zijn eigen broer en Melvin weet deze informatie in zijn voordeel om te buigen. Knap geacteerde film met simpele goed/kwaad metaforen en fijne Rocky-gevoelens. (IdH/VPRO Gids)

Dirty Mary, Crazy Larry

1974 | Actiefilm, Misdaad, Komedie

Verenigde Staten 1974. Actiefilm van John Hough. Met o.a. Peter Fonda, Susan George, Adam Roarke, Vic Morrow en Roddy McDowall.

Larry Rayder (Fonda) met grote voorliefde voor snelle auto`s zit constant in geldnood. Hij pleegt met zijn vriend automonteur Deke Sommers (Roarke) een overval op een supermarkt, waarbij ze 150.000 dollar buit maken. Op hun vlucht in de richting van de Mexicaanse grens worden ze voortdurend achtervolgd, maar Larry weet met zijn vaardige stuurmanskunst in uiterste zelfbeheersing zijn achtervolgers telkens weer van zich af te schudden, ondanks het oeverloze geklep van zijn vriendin Mary Cooms (George), die Deke op het randje van een zenuwinstorting drijft. Veel auto's gaan aan puin en er is nauwelijks een rustig moment, maar de film zit vol met stunts, en is goed in zijn soort. Het scenario is van Leigh Chapman, Antonio Santean, James H. Nicholson, die het verhaal schreef naar de roman The Chase van Richard Unekis. Het camerawerk is van Mike Margulies. DeLuxe color, Mono.

Dirty Mary Crazy Larry

1974 | Drama, Actiefilm

Verenigde Staten 1974. Drama van John Hough. Met o.a. Adam Roarke, Susan George, Peter Fonda, Vic Morrow en Roddy McDowall.

Met een knipoog naar Dirty Harry (1971) en met twee cool guys, een overval, een hoerig meisje, een snelle auto, gerace en achtervolgingen was Dirty Mary, crazy Larry hartstikke hip in 1974. Fonda speelt een arme autocoureur die met zijn monteur (de altijd als wegpiraat gecaste Roarke) geld steelt om een sportcar te kopen en erin met vriendin Mary (George) door Amerika te jagen. Deze film is in het genre vlot en vaardig en heeft een interessant einde.

The Baby

1973 | Horror, Thriller

Verenigde Staten 1973. Horror van Ted Post. Met o.a. Anjanette Comer, Ruth Roman, David Mooney, Susanne Zenor en Marianna Hill.

Maatschappelijk werkster Ann Gentry (Comer) wordt aangesteld om zich met de zoon van mevr. Wadsworth (Roman) bezig te houden. Dit is een volwassen kerel die echter op het peil is blijven steken van een baby. Ann gaat zich aan de jongen hechten en zelfs de vijandigheid van de moeder en haar twee 'normale' dochters houden haar niet weg. Wanneer ze te ver gaat wil de 'liefhebbende' moeder haar doden. Bizarre, originele thriller. De dialogen zijn de zuiverste camp uit de jaren 1970-80. Roman is schitterend als de moeder van de volwassen baby (David Mooney). Het einde van de film is haast ziekelijk, maar zeker indrukwekkend. Een buitenbeentje in het œuvre van routine-regisseur Post.