Pernille Fischer Christensen (1969): regie en scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Becoming Astrid

2018 | Drama, Biografie

Zweden​/​​Denemarken 2018. Drama van Pernille Fischer Christensen. Met o.a. Alba August, Trine Dyrholm, Magnus Krepper, Maria Bonnevie en Björn Gustafsson.

De vrouw die stoere heldin Pippi Langkous verzon was zelf natuurlijk ook geen watje, zo bewijst dit fraaie biografische drama over Astrid Lindgrens jonge jaren. Als vrijpostige tiener op het Zweedse platteland van de jaren twintig krijgt ze een baantje bij de lokale krant. Wanneer ze zwanger raakt van de getrouwde hoofdredacteur leidt dat uiteraard tot problemen, maar Astrid slaat zich er kranig doorheen. Prachtige hoofdrol van Alba August, dochter van filmmakers Bille en Pernilla August. Het wachten is op een vervolg waarin ook Lindgrens schrijfcarrière aan bod komt.

A Family

2010 | Drama

Denemarken 2010. Drama van Pernille Fischer Christensen. Met o.a. Jesper Christensen, Lene Maria Christensen en Pilou Asbæk.

Deense bakkerslogica van patriarch Rikard (Jesper Christensen): de bakkerij heeft betaald voor je studie kunstgeschiedenis, dus nu moet je de bakkerij overnemen. Maar dochter Ditte (Lene Maria Christensen) aast op een betrekking in de kunstscene van New York. Kanker verandert de zaak. En familie verleidt als een knusse soap, en grijpt vervolgens naar de keel met hardvochtig drama. De beste film van het jaar, volgens het verzamelde filmjournaille op het filmfestival van Berlijn in 2010. Maker en hoofdrolspelers Christensen hebben overigens geen bloedband.

Soap, A

2006 | Drama, Komedie

Zweden​/​​Denemarken 2006. Drama van Pernille Fischer Christensen. Met o.a. Trine Dyrholm, David Dencik en Frank Thiel.

In A Soap wordt het leed in grote doses uitgeserveerd. Precies zoals in de soaps die een van de hoofdpersonen, de travestiet Veronica, zo aantrekkelijk vindt. Deze Veronica bouwt een belangrijke band op met buurvrouw Charlotte, een vrouw die steeds op foute mannen blijkt te vallen. Regisseur Christensen en scenarioschrijver Kim Fupz Aakeson gebruiken de uiterlijke kenmerken van het populaire genre, maar hun film is subtieler dan het gemiddelde tv-drama.