Michael Weber is producer.
Er zijn 3 films gevonden.

Il traditore

2019 | Misdaad, Biografie, Drama

Italië/Frankrijk/Duitsland/Brazilië 2019. Misdaad van Marco Bellocchio. Met o.a. Pierfrancesco Favino, Luigi Lo Cascio, Fausto Russo Alesi en Maria Fernanda Cândido.

Portret van spijtoptant Tommaso ‘Don Masino’ Buscetta, leider van de Napolitaanse maffia, die als kroongetuige samenwerkte met de later vermoorde onderzoeksrechter Falcone in het ‘Maxiproces’ tegen de maffia. Waarna ook premier Andreotti, die banden met de maffia onderhield, in de beklaagdenbank belandde. Dit ruim twee uur lange historische drama, dat de periode 1980-2000 behandelt, komt wat moeizaam uit de startblokken, maar heeft in Favino een uitstekende hoofdrolspeler. Al met al een ingetogen vertolking van een infaam hoofdstuk uit de Italiaanse geschiedenis, waarin de onderhuidse spanning continu voelbaar is.

The Invisible Life of Euridice Gusmao

2019 | Drama

Brazilië/Duitsland 2019. Drama van Kamir Aïnouz. Met o.a. Julia Stockler, Carol Duarte, Flávia Gusmão, António Fonseca en Nikolas Antunes.

Je zou dit Braziliaanse melodrama, gebaseerd op de succesvolle roman van Martha Batalha, een psychologische variant op een rampenfilm kunnen noemen: regisseur Aïnouz introduceert een paar sympathieke personages en laat zijn publiek vervolgens twee uur in gefascineerde afschuw toekijken hoe hun wereld stukje bij beetje wordt vernietigd. Slachtoffers zijn de zusjes Eurídice en Guida, die in het Rio de Janeiro van de jaren vijftig op allerlei manieren worden onderdrukt door nare machomannen. Knap spel, aangrijpende epiloog, maar man man man, wat een misère.

Martin Eden

2019 | Drama, Romantiek

Italië/Frankrijk/Duitsland 2019. Drama van Pietro Marcello. Met o.a. Luca Marinelli, Jessica Cressy, Carlo Cecchi, Denise Sardisco en Vincenzo Nemolato.

Ambitieuze verfilming van Jack Londons gelijknamige, semi-autobiografische roman over een jonge zeeman die een beroemde schrijver wil worden, omdat hij verliefd is op een meisje uit de bourgeoisie. De Italiaanse regisseur Marcello verplaatste de actie van Amerika naar Napels, en de tijd waarin het boek zich afspeelde (begin 20ste eeuw) naar zo’n beetje de hele 20ste eeuw. Zonder aan te geven waarom – maar wel herkenbaar in de techniek en de kostuums – springt de film heen in weer in de tijd, waardoor hij nogal rommelig en log is geworden. Het is de gloedvolle vertolking van hoofdrolspeler Luca Marinelli die de film bij elkaar houdt.