Klaus Salge: regie, cast en productie.
Er zijn 4 films gevonden.

In den Tag hinein

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Maria Speth. Met o.a. Sabine Timoteo, Hiroki Mano, Florian Müller-Mohrungen, Sabine Riedel en Nicole Marischka.

Vroeger verstopte zij zich in de kast en wachtte daar net zo lang tot iemand haar vond, vertelt de Berlijnse Lynn over zichzelf. Niet dat de toehoorder haar verstaat, want dat is de Japanse student Koji die nog geen Duits kan. De communicatie met haar andere vriendje David verloopt eveneens stroef, aangezien hij volop traint voor het WK zwemmen. Eigenlijk wacht Lynn nog steeds in de kast, alleen heet die kast nu Berlijn. Waar ze op wacht weet ze zelf niet eens. Om de tijd te verdrijven werkt ze wat in een cafetaria en als danseres en hangt ze rond. Voor de kijker dringt zich het zinloze, tijdloze ervan steeds meer op. De kast, de inwisselbare grote stad, krijgt een imponerende rol. Cameraman Reinhold Vorschneider maakte de stedelijk kilte overrompelend en mooi. Ieder shot is zorgvuldig gekozen en door bijna alleen maar 's nacht of tijdens scherming te filmen heeft alles een deerniswekkende blauwe gloed. Deze afstudeerfilm van scenariste/regisseuse Maria Speth, die een Tiger Award in Rotterdam verdiende, oogt als een westerse versie van moderne filmhuisfilms uit Hong Kong en Taiwan.

Sonne und Zeit

1999 | Documentaire, Muziek

Duitsland 1999. Documentaire van Klaus Salge en Asteris Kutulas. Met o.a. Mikis Theodorakis, Maria Farantouri, Rainer Kirchmann, Jannis Zotas en Christian Sadé.

Vroeger verstopte zij zich in de kast en wachtte daar net zo lang tot iemand haar vond, vertelt de Berlijnse Lynn over zichzelf. Niet dat de toehoorder haar verstaat, want dat is de Japanse student Koji die nog geen Duits kan. De communicatie met haar andere vriendje David verloopt eveneens stroef, aangezien hij volop traint voor het WK zwemmen. Eigenlijk wacht Lynn nog steeds in de kast, alleen heet die kast nu Berlijn. Waar ze op wacht weet ze zelf niet eens. Om de tijd te verdrijven werkt ze wat in een cafetaria en als danseres en hangt ze rond. Voor de kijker dringt zich het zinloze, tijdloze ervan steeds meer op. De kast, de inwisselbare grote stad, krijgt een imponerende rol. Cameraman Reinhold Vorschneider maakte de stedelijk kilte overrompelend en mooi. Ieder shot is zorgvuldig gekozen en door bijna alleen maar 's nacht of tijdens scherming te filmen heeft alles een deerniswekkende blauwe gloed. Deze afstudeerfilm van scenariste/regisseuse Maria Speth, die een Tiger Award in Rotterdam verdiende, oogt als een westerse versie van moderne filmhuisfilms uit Hong Kong en Taiwan.

Schade, dass Beton nicht brennt

1981 | Documentaire

Duitsland 1981. Documentaire van Gabriele Bartels, Niels Christian Bolbrinker, Barbara Etz, Barbara Hennings en Christoph Marzian.

In deze krakersfilm wordt alleen de krakerszijde van het verhaal getoond. Interviews met slachtoffers worden afgewisseld met opnamen van ontruimingen. Toch kan deze film heel wat discussie losmaken.

Tagebuch eines Liebenden

1977 | Drama

Duitsland 1977. Drama van Sohrab Shahid Saless. Met o.a. Klaus Salge, Eva Manhardt, Ingeborg Ziemendorff, Edith Hildebrandt en Robert Dietl.

De Iraniër Saless maakt in Duitsland films met een geheel eigen stijl. Ditmaal het uiterst gevoelige verslag van een man die vlak voor zijn vakantie de pech heeft dat zijn vriendin spoorloos verdwijnt.