Martin Huber: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

Tatort - Bitteres Brot

2004 | Mysterie

Duitsland 2004. Mysterie van Jürgen Bretzinger. Met o.a. Eva Mattes, Ulrich Gebauer, Julia Jentsch, Lena Stolze en Sebastian Bezzel.

Dilemma

2002 | Misdaad, Thriller

Zwitserland 2002. Misdaad van Tobias Ineichen. Met o.a. Eva Scheurer, Sarah Bühlmann, Martin Huber, Roeland Wiesnekker en Veli Berisha.

Charmants voisins

1999 |

1999. Claudio Tonetto. Met o.a. Martin Huber, Daniel Prévost en Eva Darlan.

Bill Diamond - Geschichte eines Augenblicks

1999 | Komedie

Zwitserland​/​​Duitsland​/​​Frankrijk 1999. Komedie van Wolfgang Panzer. Met o.a. Marek Kondrat, Kati Tastet, Ettore Cella, Martin Huber en Tonia Maria Zindel.

Broken silence

1998 | Avonturenfilm

Zwitserland​/​​Duitsland 1998. Avonturenfilm van Wolfgang Panzer. Met o.a. Martin Huber, Ameenah Kaplan, Michael Moriarty en Colonel Kapoor.

Een religieus getinte, avontuurlijke film. Als de Newyorkse pater Mulligan (Moriarty) op het punt staat de biechtstoel te verlaten om de bisschop te bezoeken, komt juist op dat moment de Zwitserse kartuizermonnik Fried (Huber) om te biechten. Fried heeft de laatste 25 jaar gemediteerd en mocht daarbij niet spreken met anderen. Hij vertelt aan Mulligan die geduldig luistert dat hij naar Indonesi[KA3]e gestuurd werd om de eigenaresse van het klooster in Zwitserland op te sporen om de pacht te verlengen. In het vliegtuig krijgt hij last van vliegangst, en hij stapt bij een tussenlanding in New Delhi uit. Een naast hem gezeten passagiere, de zwarte Ashaela (Kaplan), heeft ook het toestel verlaten. Fried voelt zich ongemakkelijk, want hij is zijn tas met de akte voor de pacht kwijt en mist al zijn geld. Ashaela die musicienne van beroep is, biedt Fried gracieus aan de reis te betalen, terwijl hij (voorlopig) onwetend is van het feit dat zij hem gerold heeft. Ze zetten samen de reis voort, raken op elkaar gesteld en worden onafscheidelijke vrienden. Als de eigenaresse van het klooster onvindbaar lijkt te zijn, zet Ashaela zich in om Fried te helpen zijn missie te voltooien. Ondertussen weet Fried dat Ashaela aan een ongeneeslijke hartkwaal lijdt en dat zij naar Indonesi[KA3]e is gegaan om er te sterven. De film is een confrontatie van twee tegenovergestelde zielen die beiden een soort spirituele laatste reis tot een goed einde moeten zien te brengen. Het resultaat is een soort roadmovie (Bombay, Madras, een bootreis naar Indonesië, een tocht per auto door het land) die het vooral moet hebben van de toeristische plaatjes, die door cameraman Edwin Horak vastgelegd werden op Hi-8 dat later werd opgeblazen tot 35 mm, waardoor de film soms wazig of grof van korrel is. Het geloof van Fried dat tegenover het ongeloof van Ashaela staat, doet helaas toch te veel herinneren aan de clichéverhalen van het missionarissengenre. Dit wordt overduidelijk geïllustreerd door het gebruik van de biechtstoel. Minder kritische kijkers storen zich hier niet aan, maar anderen besluiten dat de som van het totaal toch wel een behoorlijke karikatuur is. In Duitsland en Zwitserland evenwel een behoorlijk succes.

Tatort - Eiskalt

1997 | Mysterie

Duitsland 1997. Mysterie van Kurt Ockermüller. Met o.a. Winfried Glatzeder, Robinson Reichel, Nadja Uhl, Hans-Uwe Bauer en Martin Huber.

Een religieus getinte, avontuurlijke film. Als de Newyorkse pater Mulligan (Moriarty) op het punt staat de biechtstoel te verlaten om de bisschop te bezoeken, komt juist op dat moment de Zwitserse kartuizermonnik Fried (Huber) om te biechten. Fried heeft de laatste 25 jaar gemediteerd en mocht daarbij niet spreken met anderen. Hij vertelt aan Mulligan die geduldig luistert dat hij naar Indonesi[KA3]e gestuurd werd om de eigenaresse van het klooster in Zwitserland op te sporen om de pacht te verlengen. In het vliegtuig krijgt hij last van vliegangst, en hij stapt bij een tussenlanding in New Delhi uit. Een naast hem gezeten passagiere, de zwarte Ashaela (Kaplan), heeft ook het toestel verlaten. Fried voelt zich ongemakkelijk, want hij is zijn tas met de akte voor de pacht kwijt en mist al zijn geld. Ashaela die musicienne van beroep is, biedt Fried gracieus aan de reis te betalen, terwijl hij (voorlopig) onwetend is van het feit dat zij hem gerold heeft. Ze zetten samen de reis voort, raken op elkaar gesteld en worden onafscheidelijke vrienden. Als de eigenaresse van het klooster onvindbaar lijkt te zijn, zet Ashaela zich in om Fried te helpen zijn missie te voltooien. Ondertussen weet Fried dat Ashaela aan een ongeneeslijke hartkwaal lijdt en dat zij naar Indonesi[KA3]e is gegaan om er te sterven. De film is een confrontatie van twee tegenovergestelde zielen die beiden een soort spirituele laatste reis tot een goed einde moeten zien te brengen. Het resultaat is een soort roadmovie (Bombay, Madras, een bootreis naar Indonesië, een tocht per auto door het land) die het vooral moet hebben van de toeristische plaatjes, die door cameraman Edwin Horak vastgelegd werden op Hi-8 dat later werd opgeblazen tot 35 mm, waardoor de film soms wazig of grof van korrel is. Het geloof van Fried dat tegenover het ongeloof van Ashaela staat, doet helaas toch te veel herinneren aan de clichéverhalen van het missionarissengenre. Dit wordt overduidelijk geïllustreerd door het gebruik van de biechtstoel. Minder kritische kijkers storen zich hier niet aan, maar anderen besluiten dat de som van het totaal toch wel een behoorlijke karikatuur is. In Duitsland en Zwitserland evenwel een behoorlijk succes.

Tatort - Reise in den Tod

1996 | Mysterie

Duitsland 1996. Mysterie van Wolfgang Panzer en Marek Nowakowski. Met o.a. Peter Sodann, Bernd Michael Lade, Monika Pietsch, Fred Delmare en Marijam Agischewa.

Een religieus getinte, avontuurlijke film. Als de Newyorkse pater Mulligan (Moriarty) op het punt staat de biechtstoel te verlaten om de bisschop te bezoeken, komt juist op dat moment de Zwitserse kartuizermonnik Fried (Huber) om te biechten. Fried heeft de laatste 25 jaar gemediteerd en mocht daarbij niet spreken met anderen. Hij vertelt aan Mulligan die geduldig luistert dat hij naar Indonesi[KA3]e gestuurd werd om de eigenaresse van het klooster in Zwitserland op te sporen om de pacht te verlengen. In het vliegtuig krijgt hij last van vliegangst, en hij stapt bij een tussenlanding in New Delhi uit. Een naast hem gezeten passagiere, de zwarte Ashaela (Kaplan), heeft ook het toestel verlaten. Fried voelt zich ongemakkelijk, want hij is zijn tas met de akte voor de pacht kwijt en mist al zijn geld. Ashaela die musicienne van beroep is, biedt Fried gracieus aan de reis te betalen, terwijl hij (voorlopig) onwetend is van het feit dat zij hem gerold heeft. Ze zetten samen de reis voort, raken op elkaar gesteld en worden onafscheidelijke vrienden. Als de eigenaresse van het klooster onvindbaar lijkt te zijn, zet Ashaela zich in om Fried te helpen zijn missie te voltooien. Ondertussen weet Fried dat Ashaela aan een ongeneeslijke hartkwaal lijdt en dat zij naar Indonesi[KA3]e is gegaan om er te sterven. De film is een confrontatie van twee tegenovergestelde zielen die beiden een soort spirituele laatste reis tot een goed einde moeten zien te brengen. Het resultaat is een soort roadmovie (Bombay, Madras, een bootreis naar Indonesië, een tocht per auto door het land) die het vooral moet hebben van de toeristische plaatjes, die door cameraman Edwin Horak vastgelegd werden op Hi-8 dat later werd opgeblazen tot 35 mm, waardoor de film soms wazig of grof van korrel is. Het geloof van Fried dat tegenover het ongeloof van Ashaela staat, doet helaas toch te veel herinneren aan de clichéverhalen van het missionarissengenre. Dit wordt overduidelijk geïllustreerd door het gebruik van de biechtstoel. Minder kritische kijkers storen zich hier niet aan, maar anderen besluiten dat de som van het totaal toch wel een behoorlijke karikatuur is. In Duitsland en Zwitserland evenwel een behoorlijk succes.

Auf eigene Gefahr - Amateure

1996 | Misdaad

Duitsland 1996. Misdaad van Wolfgang Panzer. Met o.a. Thekla Carola Wied, Herman van Ulzen, Martin Huber, Verena Zimmermann en Walter Kreye.

Een religieus getinte, avontuurlijke film. Als de Newyorkse pater Mulligan (Moriarty) op het punt staat de biechtstoel te verlaten om de bisschop te bezoeken, komt juist op dat moment de Zwitserse kartuizermonnik Fried (Huber) om te biechten. Fried heeft de laatste 25 jaar gemediteerd en mocht daarbij niet spreken met anderen. Hij vertelt aan Mulligan die geduldig luistert dat hij naar Indonesi[KA3]e gestuurd werd om de eigenaresse van het klooster in Zwitserland op te sporen om de pacht te verlengen. In het vliegtuig krijgt hij last van vliegangst, en hij stapt bij een tussenlanding in New Delhi uit. Een naast hem gezeten passagiere, de zwarte Ashaela (Kaplan), heeft ook het toestel verlaten. Fried voelt zich ongemakkelijk, want hij is zijn tas met de akte voor de pacht kwijt en mist al zijn geld. Ashaela die musicienne van beroep is, biedt Fried gracieus aan de reis te betalen, terwijl hij (voorlopig) onwetend is van het feit dat zij hem gerold heeft. Ze zetten samen de reis voort, raken op elkaar gesteld en worden onafscheidelijke vrienden. Als de eigenaresse van het klooster onvindbaar lijkt te zijn, zet Ashaela zich in om Fried te helpen zijn missie te voltooien. Ondertussen weet Fried dat Ashaela aan een ongeneeslijke hartkwaal lijdt en dat zij naar Indonesi[KA3]e is gegaan om er te sterven. De film is een confrontatie van twee tegenovergestelde zielen die beiden een soort spirituele laatste reis tot een goed einde moeten zien te brengen. Het resultaat is een soort roadmovie (Bombay, Madras, een bootreis naar Indonesië, een tocht per auto door het land) die het vooral moet hebben van de toeristische plaatjes, die door cameraman Edwin Horak vastgelegd werden op Hi-8 dat later werd opgeblazen tot 35 mm, waardoor de film soms wazig of grof van korrel is. Het geloof van Fried dat tegenover het ongeloof van Ashaela staat, doet helaas toch te veel herinneren aan de clichéverhalen van het missionarissengenre. Dit wordt overduidelijk geïllustreerd door het gebruik van de biechtstoel. Minder kritische kijkers storen zich hier niet aan, maar anderen besluiten dat de som van het totaal toch wel een behoorlijke karikatuur is. In Duitsland en Zwitserland evenwel een behoorlijk succes.

De Oogst van de Stilte

1995 | Documentaire, Muziek

Nederland​/​​Zwitserland 1995. Documentaire van Eline Flipse. Met o.a. Qu Xiao Song, Tan Dun, Mo Wuping, Guo Wenjing en Chen Qigang.

Een religieus getinte, avontuurlijke film. Als de Newyorkse pater Mulligan (Moriarty) op het punt staat de biechtstoel te verlaten om de bisschop te bezoeken, komt juist op dat moment de Zwitserse kartuizermonnik Fried (Huber) om te biechten. Fried heeft de laatste 25 jaar gemediteerd en mocht daarbij niet spreken met anderen. Hij vertelt aan Mulligan die geduldig luistert dat hij naar Indonesi[KA3]e gestuurd werd om de eigenaresse van het klooster in Zwitserland op te sporen om de pacht te verlengen. In het vliegtuig krijgt hij last van vliegangst, en hij stapt bij een tussenlanding in New Delhi uit. Een naast hem gezeten passagiere, de zwarte Ashaela (Kaplan), heeft ook het toestel verlaten. Fried voelt zich ongemakkelijk, want hij is zijn tas met de akte voor de pacht kwijt en mist al zijn geld. Ashaela die musicienne van beroep is, biedt Fried gracieus aan de reis te betalen, terwijl hij (voorlopig) onwetend is van het feit dat zij hem gerold heeft. Ze zetten samen de reis voort, raken op elkaar gesteld en worden onafscheidelijke vrienden. Als de eigenaresse van het klooster onvindbaar lijkt te zijn, zet Ashaela zich in om Fried te helpen zijn missie te voltooien. Ondertussen weet Fried dat Ashaela aan een ongeneeslijke hartkwaal lijdt en dat zij naar Indonesi[KA3]e is gegaan om er te sterven. De film is een confrontatie van twee tegenovergestelde zielen die beiden een soort spirituele laatste reis tot een goed einde moeten zien te brengen. Het resultaat is een soort roadmovie (Bombay, Madras, een bootreis naar Indonesië, een tocht per auto door het land) die het vooral moet hebben van de toeristische plaatjes, die door cameraman Edwin Horak vastgelegd werden op Hi-8 dat later werd opgeblazen tot 35 mm, waardoor de film soms wazig of grof van korrel is. Het geloof van Fried dat tegenover het ongeloof van Ashaela staat, doet helaas toch te veel herinneren aan de clichéverhalen van het missionarissengenre. Dit wordt overduidelijk geïllustreerd door het gebruik van de biechtstoel. Minder kritische kijkers storen zich hier niet aan, maar anderen besluiten dat de som van het totaal toch wel een behoorlijke karikatuur is. In Duitsland en Zwitserland evenwel een behoorlijk succes.

Luggage of the Gods!

1983 | Komedie

Verenigde Staten 1983. Komedie van David Kendall. Met o.a. Mark Stolzenberg, Gabriel Barre, Gwen Ellison, Martin Haber en Rochelle Robins.

Er valt hier en daar wel wat te grinniken om deze komedie over holbewoners en -bewoonsters, en wat er gebeurt als een straalvliegtuig - inderdaad: een straalvliegtuig - zijn lading boven hun hoofden lost. Een nogal ongewone film om het maar zwakjes uit te drukken.