Roberto Farias (1932): regie en cast.
Er zijn 3 films gevonden.

La pasión de Michelangelo

2013 | Drama

Chili​/​​Frankrijk​/​​Argentinië 2013. Drama van Met o.a. Patricio Contreras, Sebastián Ayala, Roberto Farias, Anibal Reyna en Catalina Saavedra.

De Michelangelo uit de titel is een stralende veertienjarige Chileen anno 1983 met de hemelse gave om te communiceren met Maria, de moeder van Jezus. In dit waargebeurde verhaal wordt de tiener neergezet als de Messias die hij was voor velen, met duizenden aanhangers aan z'n voeten terwijl Pinochet-politici hem willen inzetten om diezelfde massa's zand in ogen te strooien. De stijlfiguur van de twijfelende priester is present met de bedoeling een stem te geven aan de politiek en religieus zwalkende Chilenen van toen. Mooie plaatjes.

Pra frente Brasil

1982 | Thriller

Brazilië 1982. Thriller van Roberto Farias. Met o.a. Reginaldo Faria, Antônio Fagundes, Natalia Do Vale, Elisabeth Savalla en Carlos Zara.

Een harde politieke thriller die een bepaald ongunstig beeld ophangt van het politieke klimaat in Brazilië, waar de film dan ook prompt verboden werd. Centraal staat Miguel, een gewone burger die probeert uit te vissen wat er met zijn verdwenen broer Jofre, een politiek activist, is gebeurd en die dan wordt meegesleurd in een reeks van gewelddadige gebeurtenissen. De film is niet van sensatiezucht vrij te pleiten, maar in ieder geval boeiend en aangrijpend, met kafkiaanse trekjes.

O'Assalto ao trem Pagador

1962 | Drama, Misdaad

Brazilië 1962. Drama van Roberto Farias. Met o.a. Eliezer Gomes, Reginaldo Farias, Jorge Dória, Atila Iórlo en Grande Otelo.

Een film over een van de opmerkelijkste (ware) gebeurtenissen uit de Braziliaanse politiekronieken: de overval op een trein door randfiguren die in de krottenwijken van Rio de Janeiro wonen. De aanvankelijke onderlinge kameraadschap gaat ten onder aan de individuele hebzucht, waardoor ze tenslotte in handen van de politievallen. Deze film die een schrijnend beeld geeft van de krottenwijken 'Favellas' herbergt de nodige sociale kritiek en is daarom van historische waarde. Hij is bovendien artistiek gemaakt ondanks de beperkte middelen. Er bestaat ook een in het Engels ingedubde versie.