Camille Cooper: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Lawnmower Man 2: Beyond Cyberspace

1995 | Horror, Sciencefiction, Thriller

Verenigd Koninkrijk​/​​Japan​/​​Verenigde Staten 1995. Horror van Farhad Mann. Met o.a. Patrick Bergin, Matt Frewer, Austin O'Brien, Ely Pouget en Camille Cooper.

Jobe (Frewer) was een simpele grasmaaierman totdat een wetenschapper hem veranderde in een genie en de arme ziel losliet in de virtuele realiteit. In het totaal onzinnige tweede deel huist Jobe wederom in cyberspace waar hij uitgroeit tot een wraakzuchtige messias met een ziekelijke expansiedrang. Naar goed gebruik in dergelijke formulefilms moet een beduimelde (computer)veteraan (Bergin) de zaak rechtbreien. Een geëmotioneerde filmliefhebber schreef, 'I wish I could adequately convey the utter ineptitude of this movie. I wish I could 'jack in' to your brain and dump out all the feelings of pain and anguish I felt while watching this movie. Only then might you understand how incredibly bad it is.' Probeer dat maar eens uit te zitten. (VM/VPRO Gids)

The Oldest Living Confederate Widow Tells All

1994 | Oorlogsfilm, Historische film, Drama

Verenigde Staten 1994. Oorlogsfilm van Ken Cameron. Met o.a. Diane Lane, Anne Bancroft, Donald Sutherland, Cicely Tyson en Blythe Danner.

Vlak voordat ze honderd wordt en officieel zal worden gefeliciteerd, overpeinst Lucy Honnicut Marsden (Bancroft), de oudste nog levende weduwe van een soldaat der Zuidelijken, in het bejaardentehuis haar verleden en vertelt aan medebewoner Prof. Thaw (Marshall) over haar jeugd en haar leven als getrouwde vrouw. Hoe ze (dan gespeeld door Lane) op haar veertiende (!) in het huwelijk trad met de vijftig-jarige Capt. William Marsden (Sutherland), die als jongeman had meegevochten in de Amerikaanse burgeroorlog (1861-65). Hij leed aan een oorlogstrauma omdat hij zijn beste vriend verloor in het strijdgewoel. Zij moest zich als tiener waar maken in een volwassen wereld en als echtgenote had ze moeite om de oorlogsfrustraties van haar man te begrijpen. Het Amerikaanse Zuiden rond 1890 is sfeervol vastgelegd en Lane, die van een frivole tiener een gewetensvolle moeder en echtgenote wordt, speelt haar op schitterende wijze. De acteerprestaties staan op een hoog peil, maar de make-up liet het afweten wat het ouder worden betreft van bepaalde personages. Bekroond met niet minder dan een viertal Emmy Awards voor Beste Vormgeving, Beste Decors, Beste Haarstijl en last but not least Beste Bijrol voor Tyson als Castralia, de slavin en dienstmeid van het gezin Marsden. Het scenario dat goed werd opgebouwd, is van Joyce Eliason naar een roman van Alan Gurganus. Het camerawerk is van Edward J. Pei.

Shocker

1989 | Horror

Verenigde Staten 1989. Horror van Wes Craven. Met o.a. Michael Murphy, Peter Berg, Mitch Pileggi, Cami Cooper en Theodore Raimi.

De eerste veertig minuten van deze film met goede muziek en uitstekende speciale effecten zijn onwaarschijnlijk spannend, maar daarna vervalt de film in clichés, die al ettelijke malen zijn vertoond in HALLOWEEN, NIGHTMARE ON ELM STREET en FRIDAY THE THIRTEENTH. Pileggi speelt Pinker, een monteur van tv- toestellen. Als hij in de massamoordenaars-trance raakt, wordt hij een met de tv-signalen en brengt zo de duivelse droom over; hij ziet er weinig overtuigend uit als een fris geschoren en gewassen man met een groot slagersmes. De droom waarin hij een meisje met het uiterlijk van een onschuldig engeltje overvalt, is prima, maar verder schiet regisseur/schrijver Craven tekort in een behoorlijk plot en dialoog. Ook bekend als WES CRAVEN'S SHOCKER.

Like Son Like Father

1987 | Komedie

Verenigde Staten 1987. Komedie van Rod Daniel. Met o.a. Patrick O'Neal, Camille Cooper, Kirk Cameron, Sean Astin en Catherine Hicks.

De eerste veertig minuten van deze film met goede muziek en uitstekende speciale effecten zijn onwaarschijnlijk spannend, maar daarna vervalt de film in clichés, die al ettelijke malen zijn vertoond in HALLOWEEN, NIGHTMARE ON ELM STREET en FRIDAY THE THIRTEENTH. Pileggi speelt Pinker, een monteur van tv- toestellen. Als hij in de massamoordenaars-trance raakt, wordt hij een met de tv-signalen en brengt zo de duivelse droom over; hij ziet er weinig overtuigend uit als een fris geschoren en gewassen man met een groot slagersmes. De droom waarin hij een meisje met het uiterlijk van een onschuldig engeltje overvalt, is prima, maar verder schiet regisseur/schrijver Craven tekort in een behoorlijk plot en dialoog. Ook bekend als WES CRAVEN'S SHOCKER.