Raymond Bailey: cast.
Er zijn 12 films gevonden.

Herbie Rides Again

1974 | Familiefilm, Avonturenfilm, Komedie, Fantasy

Verenigde Staten 1974. Familiefilm van Robert Stevenson. Met o.a. Helen Hayes, Ken Berry, Stefanie Powers, Keenan Wynn en John McIntire.

Vervolg op kassucces The Love Bug (1968), met nieuwe hoofdpersonen. Eigenlijk gaat Herbie Rides Again minder over de paranormaal begaafde Volkswagen Herbie dan over zijn eigenares mevrouw Steinmetz (Hayes) en advocaat Willoughby (Berry), wiens projectontwikkelende oom (Wynn) mevrouw Steinmetz uit haar huis wil jagen. Tijd voor Herbie om alle Volkswagens te mobiliseren. Commerciëler van opzet dan het origineel, zodat een deel van de magie ontbreekt. Het kost echter weinig moeite om gedachteloos mee te hobbelen met de fantasie. Er kwamen nog twee lucratieve vervolgen.

Five Weeks in a Balloon

1962 | Avonturenfilm, Actiefilm

Verenigde Staten 1962. Avonturenfilm van Irwin Allen. Met o.a. Red Buttons, Barbara Eden, Fabian, Cedric Hardwicke en Peter Lorre.

Onschuldig amusement volgens standaard-scenario naar Jules Verne's verhaal over een ballonexpeditie naar Afrika, in de lucht gehouden door prima acteurs onder wie veteranen Billy Gilbert, Herbert Marshall, Reginald Owen, Henry Daniell.

Vertigo

1958 | Thriller, Mysterie, Film noir

Verenigde Staten 1958. Thriller van Alfred Hitchcock. Met o.a. James Stewart, Kim Novak, Barbara Bel Geddes, Tom Helmore en Henry Jones.

Rechercheur John Ferguson (Stewart) heeft last van hoogtevrees sinds hij zag hoe een collega tijdens een achtervolging van een dak af stortte. Na zijn vervroegd pensioen vraagt een oude vriend hem om een oogje te houden op zijn vrouw Madeleine. Maar Ferguson valt als een blok voor de mooie blondine, dat kan natuurlijk niet goed aflopen. De film kreeg een lauwe ontvangst, pas na verloop van tijd werd duidelijk dat Hitchcock hiermee een van zijn beste films had gemaakt. Een beroemde camerabeweging werd later bekend als een 'Vertigo-shot'.

Alfred Hitchcock presents: Disappearing Trick

1958 | Mysterie, Misdaad, Korte film

Verenigde Staten 1958. Mysterie van Arthur Hiller. Met o.a. Robert Horton, Betsy von Fürstenberg, Raymond Bailey, Perry Lopez en Frank Albertson.

Walter Richmond (Horton) is een playboy, die een bijverdienste heeft als bookmaker en een fervente tennisspeler is. Hij krijgt opdracht van zijn baas om de omstandigheden na te pluizen, waaronder diens beste klant Herbert Gild (Bailey) is verdronken. Daartoe legt hij contact met Herberts aantrekkelijke weduwe Laura (Von Fürstenberg), die een goede partner op de tennisbaan blijkt te zijn. Walter ontdekt dat Herbert niet verdronken is, maar ondergedoken is in Mexico. Nu kan Walter de verleiding niet weerstaan om Herbert voor tienduizend dollar over zijn levensverzekering te chanteren. Hoewel het lijkt dat Walter aan de winnende hand is, is de krap bij kas zittende Laura hem toch te vlug af. De bedrieger wordt weer eens bedrogen. Het scenario is naar het toneelstuk van Kathleen Hite en een verhaal van de bekende misdaadschrijver Victor Canning op wiens boek Hitchcock's laatste film FAMILY PLOT is gebaseerd. Het camerawerk is van John F. Warren. Aflevering 105.

The Incredible Shrinking Man

1957 | Sciencefiction, Horror

Verenigde Staten 1957. Sciencefiction van Jack Arnold. Met o.a. Grant Williams, Randy Stuart, April Kent, Paul Langton en William Schallert.

De uitmuntende speciale effecten verhogen het plezier bij dit knappe verhaal. Williams krimpt op mysterieuze wijze in en moet de wereld en zichzelf vanuit een ander perspectief aanschouwen dan ooit tevoren. Existentieel scenario van Richard Matheson en Richard Alan Simmons naar Matheson's gelijknamige roman. Camerawerk van Ellis W. Carter en Clifford Stine.

I've Lived Before

1956 | Drama

Verenigde Staten 1956. Drama van Richard Bartlett. Met o.a. Jock Mahoney, Leigh Snowden, Ann Harding, Raymond Bailey en John McIntire.

Een vreemde, goedkoop gemaakte film over een piloot die denkt dat hij een vlieger is die in WO II stierf.

Alfred Hitchcock presents: Portrait of Jocelyn

1956 | Mysterie, Misdaad, Korte film

Verenigde Staten 1956. Mysterie van Robert M. Stevens en Robert Stevens. Met o.a. Philipp Abbott, Nancy Gates, John Baragrey, Raymond Bailey en Philip Abbott.

Jacqueline, de echtgenote van Mark Holliday (Abbott), is vijf jaar geleden spoorloos verdwenen onder mysterieuze omstandigheden. Mark is hertrouwd met Debbie (Gates), maar kan Jacqueline blijkbaar niet vergeten. Debbie heeft het gevoel een onzichtbare rivale te hebben. Dan vertelt Jacqueline`s broer Jeff (Bailey) dat Jacqueline is teruggekeerd uit Zwitserland. Ook gaat het verhaal dat een kunstenaar Mr. Clymer (Baragrey) een affaire met Jacqueline gehad heeft. Mark is razend van jaloezie en verliest daardoor zijn hoofd en trapt in een zorgvuldig opgestelde val van Jeff en een smeris, die Mark ontmaskeren als de dader van een bijna perfecte misdaad. Een uitstekende aflevering met het thema van de bedriegelijke schijn en de bedrieger bedrogen. Het scenario is van Harold Swanton naar een verhaal van Edgar Marvin. Het camerawerk is van Reggie Lanning. Aflevering 28.

The case of Mr. Pelham

1955 | Korte film

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1955. Korte film van Alfred Hitchcock. Met o.a. Justice Watson, Raymond Bailey en Tom Ewell.

Jacqueline, de echtgenote van Mark Holliday (Abbott), is vijf jaar geleden spoorloos verdwenen onder mysterieuze omstandigheden. Mark is hertrouwd met Debbie (Gates), maar kan Jacqueline blijkbaar niet vergeten. Debbie heeft het gevoel een onzichtbare rivale te hebben. Dan vertelt Jacqueline`s broer Jeff (Bailey) dat Jacqueline is teruggekeerd uit Zwitserland. Ook gaat het verhaal dat een kunstenaar Mr. Clymer (Baragrey) een affaire met Jacqueline gehad heeft. Mark is razend van jaloezie en verliest daardoor zijn hoofd en trapt in een zorgvuldig opgestelde val van Jeff en een smeris, die Mark ontmaskeren als de dader van een bijna perfecte misdaad. Een uitstekende aflevering met het thema van de bedriegelijke schijn en de bedrieger bedrogen. Het scenario is van Harold Swanton naar een verhaal van Edgar Marvin. Het camerawerk is van Reggie Lanning. Aflevering 28.

Tarantula

1955 | Horror, Sciencefiction, Drama

Verenigde Staten 1955. Horror van Jack Arnold. Met o.a. John Agar, Mara Corday, Leo G. Carroll, Nestor Paiva en Ross Elliott.

Deze stijlvolle monsterfilm werd met simpele middelen heel spannend gemaakt en is onderwijl de geschiedenis is ingegaan als een klassieker van het genre. In een klein laboratorium, waar met groeimiddelen voor de voedselproductie geëxperimenteerd wordt, ontstaat door mutaties de reuzenspin uit de titel. Deze ziet kans te ontsnappen, amok te maken en brengt Amerika in zijn ban. Film die typerend was voor zijn tijdperk: angst voor de atoomoorlog en de onderdrukte erotiek. Scenario van Robert M. Fresco en Martin Berkeley naar een idee van Jack Arnold. Camerawerk van George Robinson. Kijk uit voor vlieger eerste klasse Eastwood in een piepklein bijrolletje als de commandant van een straaljager-squadron.

Alfred Hitchcock Presents: The Case Of Mr. Pelham

1955 | Thriller

Verenigde Staten 1955. Thriller van Alfred Hitchcock. Met o.a. Tom Ewell, Raymond Bailey, Justice Watson, Kirby Smith en Kay Stewart.

Albert Pelham (Ewell) heeft een groot probleem. Sinds een paar dagen zou hij op twee plaatsen tegelijk geweest zijn. Vrienden zeggen hem ontmoet te hebben waar hij helemaal niet was. Heeft hij een dubbelganger, die een grap uithaalt? Het gaat van kwaad tot erger. Zijn butler is verbaasd als hij binnenkomt, omdat hij zojuist de deur uitgegaan is. Zijn secretaresse levert werk af dat hij zonet gedicteerd zou hebben. Als klap op de vuurpijl gebruikt zijn dubbelganger zijn nieuwe handtekening die hij net veranderd heeft. Albert Pelham wordt langzaam maar zeker gek. Een merkwaardige film over een man die dreigt te worden vermorzeld door zijn tweede 'ik'. Ewell is uitstekend als de vertwijfelde en getergde man. Een van de zeldzame afleveringen die Hitchcock zelf regisseerde voor de legendarische tv-serie en dat is goed te merken aan de opbouw van de spanning en de schitterende climax. Francis Cockrell baseerde zijn scenario op een verhaal van Anthony Armstrong. De fotografie is van John L. Russell, Jr.

Alfred Hitchcock Presents: Breakdown

1955 | Mysterie, Misdaad

Verenigde Staten 1955. Mysterie van Alfred Hitchcock. Met o.a. Joseph Cotten, Raymond Bailey, Forrest Stanley, Lane Chandler en Harry Shannon.

Mr. Callew (Cotten) uit Florida staat bekend als een keiharde baas, die alleen maar minachting kent als hij weer eens een medewerkster tot tranen gebracht heeft. Als hij met de auto onderweg is en door een bos rijdt, duikt er plotseling een dragline tussen de bomen op, waardoor hij een aanrijding krijgt en beklemd raakt in het wrak van zijn wagen. Hij merkt dat hij niets kan bewegen en men houdt hem voor dood. Een groep passerende gevangenen berooft hem van alles wat waarde heeft, terwijl niemand bemerkt dat hij zijn pink kan bewegen. Tenslotte wordt hij afgevoerd naar het lijkenhuis, waar een employé nog tijdig ziet dat er een traan uit zijn oog rolt. Deze zevende aflevering in de reeks uit de titel met korte films werd door de Master of Suspense hoogst persoonlijk geregisseerd en wordt tegenwoordig beschouwd als een schoolvoorbeeld van suggestieve montage, waarin de beelden het beklemmende verhaal vertellen. Het inspireerde later filmers zoals Chris Marker en Jack Arnold. Het scenario is van Francis Cockrell en Louis Pollack. Het camerawerk is van John L. Russell, Jr.

Alfred Hitchcock presents

-1 |

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten. Alfred Hitchcock. Met o.a. Justice Watson, Raymond Bailey en Tom Ewell.

Mr. Callew (Cotten) uit Florida staat bekend als een keiharde baas, die alleen maar minachting kent als hij weer eens een medewerkster tot tranen gebracht heeft. Als hij met de auto onderweg is en door een bos rijdt, duikt er plotseling een dragline tussen de bomen op, waardoor hij een aanrijding krijgt en beklemd raakt in het wrak van zijn wagen. Hij merkt dat hij niets kan bewegen en men houdt hem voor dood. Een groep passerende gevangenen berooft hem van alles wat waarde heeft, terwijl niemand bemerkt dat hij zijn pink kan bewegen. Tenslotte wordt hij afgevoerd naar het lijkenhuis, waar een employé nog tijdig ziet dat er een traan uit zijn oog rolt. Deze zevende aflevering in de reeks uit de titel met korte films werd door de Master of Suspense hoogst persoonlijk geregisseerd en wordt tegenwoordig beschouwd als een schoolvoorbeeld van suggestieve montage, waarin de beelden het beklemmende verhaal vertellen. Het inspireerde later filmers zoals Chris Marker en Jack Arnold. Het scenario is van Francis Cockrell en Louis Pollack. Het camerawerk is van John L. Russell, Jr.