Sylvia Zerbib: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Bonne espérance

1988 | Drama

Luxemburg​/​​Duitsland​/​​Zuid-Afrika​/​​Canada​/​​Italië​/​​Frankrijk​/​​Verenigd Koninkrijk 1988. Drama van Philippe Monnier en Pierre Lary. Met o.a. Jean-Pierre Bouvier, Meryl Stoltenkamp, Constanze Engelbrecht, Trish Downing en Agnès Soral.

Een bewerking van een bestseller van Luanshya Greer door Jean-Louis Curtis over een Zuidafrikaanse familie, die van de Franse hugenoten afstamt, in de periode 1820 tot 1880. Er is niet op de middelen bezuinigd en de drie schrijvers zijn er min of meer in geslaagd het feit dat het om een internationale produktie gaat te verdoezelen. Het resultaat is een weelderige, langdradige, niet steeds even boeiende feuilleton die weinig persoonlijks heeft maar knap in elkaar zit. Naast het goede camerawerk is de informatie over het ontstaan van het uitzonderlijke socio-politieke systeem in dit land de moeite waard.

Cours privé

1986 | Drama, Thriller

Frankrijk 1986. Drama van Pierre Granier-Deferre en Denys Granier-Deferre. Met o.a. Elizabeth Bourgine, Michel Aumont, Xavier Deluc, Sylvia Zerbib en Emmanuelle Seigner.

Jeanne, een verleidelijke lerares op een privé- instelling, komt in opspraak door anonieme brieven en foto's van pornografische aard. Eenmaal ontslagen heldert zij de zaak op en blijkt de directeur - verliefd op haar en afgewezen - de hoofdschuldige te zijn. Hij pleegt zelfmoord en Jeanne kan haar carrière op een andere school weer oppakken. Een interessant scenario en goede spelers, maar de regisseur kon zijn thema niet de baas. Scenario van regisseur Granier-Deferre, Jean-Marc Roberts en Christopher Frank naar het verhaal Portrait craché van Frank.

Ma femme s'appelle Reviens

1981 | Komedie

Frankrijk 1981. Komedie van Patrice Leconte. Met o.a. Michel Blanc, Anémone, Xavier Saint-Macary, Catherine Gandois en Pascale Rocard.

De door zijn vrouw verlaten arts en een fotografe, die ook door haar minnaar in de steek is gelaten, wonen in hetzelfde flatgebouw en zoeken - na kortstondige affaires die weinig soelaas bieden - steun bij elkaar in een verhouding zonder verliefdheid, maar gebaseerd op de solidere basis van vriendschap. De uit het café-theater voortgekomen acteurs en regisseur veranderen ietwat van genre door de uitbundige vrolijkheid te vervangen door melancholieke zelfspot, maar het resultaat is nogal halfzacht en bovendien toneelmatig. Het lef van de fysiek weinig aantrekkelijke hoofdrollen is onvoldoende om de film te redden. Scenario van Joseph Morhaim.