Pierre Cosso: cast.
Er zijn 15 films gevonden.

An American Werewolf in Paris

1997 | Horror, Thriller, Komedie

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten​/​​Frankrijk 1997. Horror van Anthony Waller. Met o.a. Tom Everett Scott, Julie Delpy, Julie Bowen, Phil Buckman en Pierre Cosso.

Vervolg op de geestige weerwolfkomedie en klassieker An American werewolf in London van John Landis uit 1981. Dit vervolg is eigenlijk een remake waarin de zetten herhaald worden met superieure digitale technologie. De transformatie mens-wolf ziet er daardoor gelikter uit maar de plot (jonge toeristen worden overrompeld en geïnfecteerd door weerwolven) en sleutelscènes zijn direct overgenomen van het origineel. Een redelijke, in de tweede helft matige film, die bovendien onderdoet voor menig genregenoot door gebrek aan zelfspot.

Les Cordier, juge et flic : Un si joli témoin

1995 | Drama, Misdaad

Frankrijk 1995. Drama van Yves Amoureux. Met o.a. Pierre Mondy, Bruno Madinier, Charlotte Valandrey, Céline Pallas en Pierre Cosso.

Nathalie Larrieu (Pallas) wordt door rechter Bruno Cordier (Madinier) gehoord in verband met een roofmoord op een juwelier. Zij wordt ervan verdacht medeplichtige te zijn van haar minnaar Claude Rougeron (Cosso), die werd opgesloten. Ze maakt van de gelegenheid gebruik om onder de tafel van de rechter een revolver te verstoppen. Het wapen moet Claude toelaten uit het justitiepaleis te ontsnappen. Claude slaagt hierin en samen met Nathalie verstopt hij zich in een vluchthuis. Claude wil vervolgens uitwijken naar Brazili[KA3]e met Fred (Cornillac), zijn Legioen-gabber. Het probleem is echter Nathalie en haar zoontje. Commissaris Cordier (Mondy) heeft snel in de smiezen dat Nathalie`s tien-jarig zoontje Robin (Martel) de sleutel vormt die onderzoek tot goed einde moet brengen. Ondanks vrij banaal plot en dialogen (van Françoise Bourdin, naar door Alain Page geschreëerde personages, vrij vlotte CORDIER-aflevering met spectaculaire achtervolgings-finale.

Flics de choc: La dernière vague

1995 | Misdaad, Actiefilm

Frankrijk 1995. Misdaad van Arnaud Sélignac. Met o.a. Pierre Cosso, Véronique Prune, Chick Ortega, Sophie Duez en Cris Campion.

Cosso en Prune, de speciale agenten van het Ministerie van Binnenlandse Zaken, krijgen de opdracht de dood van een volksvertegenwoordiger te onderzoeken. Hij was niet zoals de meeste van zijn collega's; hij was een sportman, hield van mooie meiden, maar was vooral onkreukbaar. Er wordt verondersteld dat hij werd vermoord omdat hij weigerde mee te werken met de illigale en twijfelachtige praktijken van een immobiliënagentschap. Tweede in de Flics de choc- serie. Actievol en spannend, maar enkel te genieten als een tijdvuller want veel originaliteit moet je van de makers niet verwachten. Met de computer geschreven scenario van Alexandra Deman, Claire Alexandrakis en Henri Helman, naar personages gecreëerd door Serge Jacquemard. Formaat 16/9.

Michele alla guerra

1994 | Oorlogsfilm, Drama, Experimenteel

Duitsland​/​​Italië 1994. Oorlogsfilm van Franco Rossi. Met o.a. Désirée Nosbusch, Silvio Orlando, Antonio Petrocelli, Brigitte Karner en Pierre Cosso.

Deze film geniet de twijfelachtige eer de eerste te zijn die over het lot van door de Bosnische burgeroorlog getroffen kinderen gaat. Italiaanse kinderrechter Nosbusch-Becker (zelf van Joegoeslavische origine) wil met behulp van politiecommissaris Orlando vijf kinderen evacueren uit Bosnië, nadat een Italiaanse vrouw die met een moslim getrouwd is, haar via een priester op het spoor heeft gezet. Na veel gebeurtenissen weet Orlando met behulp van Duitse verslaggeefster Karner honderd weeskinderen te redden. Realistische film over een der grote tragedies van de 20e eeuw gedraaid op locatie, slechts 30 km van operationeel gebied. Gedegen regie en scenario van Sandro Petraglia.

Charlemagne

1994 | Historische film, Biografie

Duitsland​/​​Italië​/​​Frankrijk 1994. Historische film van Clive Donner en Franco Maria Salamon. Met o.a. Christian Brendel, Lino Capolicchio, Gilles Gaston-Dreyfus, Xavier Philippe Deluc en Paolo Bonacelli.

Bij de dood van Pepijn de Korte in 768 wordt zijn rijk verdeeld onder de broers Karel (Brendel) en Karolman (Tavernier). Karolman, de jongste zoon van Pepijn, krijgt het beste deel maar smeedt toch een komplot tegen zijn broer Karel. Hij zoekt een echtgenote van stand en breekt daarom met zijn jeugdliefde Richert. Onder invloed van zijn moeder, Berthe met de Grote Voet (Duperey), trouwt Karel met Ermengarde (Cavallari), de dochter van Diederik (Girone), koning van de Lombarden. In de slag bij Roncevaux verliest Karel zijn vriend Roeland (Deluc) - de legende van het Roelandslied zou van die gebeurtenis dateren - maar hij slaagt er wel in de Saksen, aangevoerd door Widukind (Griem), te onderwerpen en tot het christendom te bekeren. Aan het eind wil Karel, nu het Frankische imperium is uitgebreid, een kanaal laten graven van het noorden tot de Zwarte Zee, om zo zijn hele rijk te kunnen bevaren. Paus Leo (Capolicchio) kroont hem tot keizer en hij zal voortaan als Karel de Grote door het leven gaan. De Britse regisseur Donner, die in 1973-74 al een soortgelijk epos, gesitueerd in ongeveer dezelfde tijd opnam (ALFRED THE GREAT, met David Hemmings), was niet in staat er iets indrukwekkends van te maken. Dat komt o.a. door het slechte scenario van Marcel Jullian, Jack Russell en Vittorio Bonicelli, een oerslechte post- synchronisatie (Franse, Italiaanse en Duitse acteurs) en een gebrek aan geld. Gefilmd in Hongarije. Hoewel het persbericht gewag maakt van 3.500 figuranten, zijn er bij veldslagen hooguit twee dozijn paarden en een vijftigtal manschappen te zien. Wij wisten ook niet dat Karel en de zijnen in de 8e eeuw zwembroeken droegen bij het baden. De oplettende kijker vindt nog meer storende details. Hoofdrolspeler Brendel, afkomstig van het Franse toneel, met slechts twee films op zijn naam, is opvallend houterig. Wordt soms in drie delen uitgezonden, die resp. getiteld zijn: LE PRINCE, LE ROI en L'EMPEREUR.

Flics de choc - Le dernier Baroud

1993 | Misdaad

Zwitserland​/​​Frankrijk 1993. Misdaad van Henri Helman. Met o.a. Pierre Cosso, Charlotte Kady, Ticky Holgado, Frédéric Gélard en Marie-Christine Rousseau.

Cosso, zijn vrouw Kady, Holgado en Gélard vormen een speciale politie-eenheid. Ze zijn gespecialiseerd in moeilijke zaken waar de officiële politie geen resultaat in boekt. Ze gaan incognito te werk en infiltreren regelmatig. Nu krijgen ze een zaak toegewezen die verband houdt met een reeks moordaanslagen op dure callgirls. De sporen leiden naar de private bewakingsfirma Baroud. Routinematige politiefilm gekenmerkt door een mengeling van humor, actie en spanning met een goede dosis stunts. Het scenario van Jean-Paul Lilienfeld, naar een verhaal van Alexandra Deman en David Lang, is gevuld met de bekende clichés en heeft weinig origineels te bieden. Een lichte ontspanningsfilm voor wanneer je niets beter te doen hebt. Gefotografeerd door Mario Barroso.

La romana

1988 | Drama

Italië 1988. Drama van Giuseppe Patroni Griffi. Met o.a. Francesca Dellera, Gina Lollobrigida, Pierre Cosso, Giuseppe Pianviti en Marie Ingrid Lindfors.

Een niet onverdienstelijke herverfilming voor de tv van Zampa's werk uit 1954 waarmee Lollobrigida beroemd werd, gebaseerd op de roman van Alberto Moravia. Dellera heeft nu de hoofdrol en Lollobrigida speelt de moeder. Het verhaal is gesitueerd in Rome tijdens de oorlog tussen Italië en Ethiopië. Het gaat over een levendige, hartstochtelijke en beeldschone jonge prostituée die zich zeer wel bewust is van de politieke situatie waarin Italië verkeert. Een verhaal over menselijke begeerten. De produktie is sjiek gedaan. Het camerawerk is van Ennio Guarnieri.

Nessuno torna indietro

1987 | Drama

Italië​/​​Duitsland​/​​Hongarije​/​​Frankrijk 1987. Drama van Franco Giraldi. Met o.a. Federica Moro, Anne Parillaud, Jacques Perrin, Ricky Tognazzi en Bettina Giovannini.

De film speelt in het najaar van 1935 en schildert de lotgevallen van een groep studentes die in een pension in Rome woont. Een van de studentes heeft een dochtertje van vier van haar eerste liefde, die door een vliegtuigongeval is omgekomen. De film toont de invloed van de fascistische periode op de hoofdfiguren en is gebaseerd op het debuut van romancier Alba De Cèspedes. De algehele produktie stelt niet veel voor.

I miei primi 40 anni

1987 | Biografie, Erotiek

Italië 1987. Biografie van Carlo Vanzina. Met o.a. Carol Alt, Elliott Gould, Jean Rochefort, Pierre Cosso en Giuseppe Pambieri.

Deze film, gebaseerd op de scandaleuze autobiografie van Marina Ripa Di Meana, is een verspilling. De mooie Alt speelt Marina die als mode-ontwerpster het geluk en de liefde in de wereld van de jetset achternajaagt. Als Marina vanwege haar seksuele avontuurtjes (tussen 1960 en 1980) met rijke jetsetters geen beroemde Italiaanse was geweest, zou deze film nooit gemaakt zijn. Zonde van de acteurs. Het script (geschreven door Enrico en Carlo Vanzina) en de regie zijn beneden de maat. Het laatste filmoptreden van Capucine, die in 1990 overleed.

Mino

1986 | Drama, Oorlogsfilm

Oostenrijk​/​​Italië 1986. Drama van Gianfranco Albano. Met o.a. Ray Lovelock, Ottavia Piccolo, Pierre Cosso, Mario Adorf en Guido Cella.

Een produktie van topkwaliteit waarin goed geacteerd wordt door Lovelock en Piccolo die respectievelijk Michele Rasi en Enrica spelen, en Cella die hun zoon Mino speelt. Adorf en Cavallari zijn eveneens voortreffelijk als Lupo en Nena. Het verhaal speelt zich af in de zomer van 1914 in Oostenrijk waar professor Rasi en zijn gezin hun vakantie doorbrengen. Er heerst echter een onzekere stemming wegens de komende oorlog. In de winter wordt de familie Rasi overvallen door een lawine en alleen Mino kan gered worden door de jonge smokkelaar Rico, gespeeld door Cosso. Mino die denkt dat zijn ouders dood zijn, gaat met Rico mee als deze zich aansluit bij een alpine brigade. Tijdens de tocht ontmoet hij Nena en samen belanden ze in een vreselijk avontuur. Later vindt hij zijn vader levend en wel terug: hij is kapitein, maar sterft kort daarna in de strijd. Mino krijgt een shock en herstelt in een ziekenhuis waar hij Majoor Lupo ontmoet, een ernstig gewonde officier met wie Mino geleidelijk aan bevriend raakt.

Rosa la Rose, fille publique

1985 | Drama

Frankrijk 1985. Drama van Paul Vecchiali. Met o.a. Marianne Basler, Jean Sorel, Pierre Cosso, Laurent Lévy en Catherine Lachens.

In de wijk van de Parijse Hallen vlucht Rose weg in een mythische droomwereld en het kost haar tenslotte haar leven. Dit is echter geen goede voorstelling van een film, gewijd aan nostalgie en mythen, en die je meeneemt op een geheimzinnige tocht in een zowel uitgestippelde als gedroomde wereld. Het geheel is poëtisch en boeiend, dankzij de overtuigingskracht van de regisseur.

Windsurf, il vento nelle mani

1984 | Komedie

Italië 1984. Komedie van Claudio Risi. Met o.a. Pierre Cosso, Lara Naszinski en Philippe Leroy.

Zon, strand, rondborstige bikini-meisjes en platvloerse humor zijn de voornaamste ingrediënten van deze film. Voeg daar nog bij een vaag verhaal over een man van middelbare leeftijd die bij een weddenschap zijn jacht heeft verloren en zijn sportieve neef, een eersteklas bamboezeur, die een plankzeilwedstrijd wint. De prijs is: het jacht van zijn oom plus een schoonheidskoningin. Het resultaat is een oninteressante, weinig onderhoudende film.

Cenerentola '80

1983 | Romantiek

Italië 1983. Romantiek van Riccardo Malenotti. Met o.a. Bonnie Bianco, Pierre Cosso, Adolfo Celi, Sylva Koscina en Sandra Milo.

Een moderne versie van Assepoester. Deze keer heet het meisje Cindy, ze is 18 jaar oud en leeft met haar Italiaanse vader, stiefmoeder en twee stiefzusjes in Brooklyn. Tijdens een reis naar Italië leert ze een jongeman kennen, die op het eerste gezicht een vagebond lijkt. Iedereen weet hoe het verhaal afloopt. De film bevat leuke momenten, maar voor de prijs van het kaartje kun je beter de veel betere versie van Walt Disney gaan zien.

La Boum 2

1982 | Komedie, Drama

Frankrijk 1982. Komedie van Claude Pinoteau. Met o.a. Sophie Marceau, Claude Brasseur, Brigitte Fossey, Denise Grey en Pierre Cosso.

Familiekroniek naar La boum die zoveel succes heeft geoogst. Zoals bijna altijd leidt het maken van een vervolg op een succesfilm tot een oppervlakkig en oninteressant product, waarbij in dit geval komedie wordt verward met nonchalance en familieproblemen met clichés. De film speelt zich af in de welgestelde kringen en de werkelijke problemen van het leven worden ontweken. Het verhaal begint tijdens een vakantie in Zuid- Duitsland en de vijftien-jarige heldin Marceau keert terug naar Parijs. Feest, gejubel en zelfs oma krijgt zin om te hertrouwen.

Les Cordier, juge et flic: Un si joli témoin

-1 |

. Yves Amoureux. Met o.a. Pierre Cosso, Bruno Madinier en Pierre Mondy.

Familiekroniek naar La boum die zoveel succes heeft geoogst. Zoals bijna altijd leidt het maken van een vervolg op een succesfilm tot een oppervlakkig en oninteressant product, waarbij in dit geval komedie wordt verward met nonchalance en familieproblemen met clichés. De film speelt zich af in de welgestelde kringen en de werkelijke problemen van het leven worden ontweken. Het verhaal begint tijdens een vakantie in Zuid- Duitsland en de vijftien-jarige heldin Marceau keert terug naar Parijs. Feest, gejubel en zelfs oma krijgt zin om te hertrouwen.