campagne courant # 14

, hugo hoes

Nieuws over het wel en wee van de ledencampagne.

vproké = goed fout

Breda Goede slogan hoor, pro vpro, maar volgens de snelle reclamejongens van bureau Henk van de Scher Advertising verover je daar de wereld niet mee. Althans niet op de weg.
Op verzoek van de Campagne Courant bedachten zij een slogan voor op het gehele wagenpark van de vpro. Het resultaat mag er wezen: VPROké! De boodschap is direct duidelijk en geen weggebruiker kan hier omheen. Rens van der Vorst is mede-eigenaar van Henk van de Scher Advertising. Hij bedacht  deze taalvinding die niet alleen pakkend, beknopt en ladingdekkend is, maar ook nog eens gratis. De enige tegenprestatie die hij vraagt is een foto van een van de vpro-voertuigen met slogan voor in zijn collectie. Die bestaat uit ruim vijftienhonderd afbeeldingen van busjes en vrachtauto’s met ‘goed foute’ slogans, zoals Van der Vorst ze zelf bescheiden noemt. Die is voor iedereen te zien op internet en groeit met een busje per dag. Vorig jaar hield hij er een lezing over op TEDx Breda. Om de klant een idee te geven van de werking projecteert hij zijn ingevingen eerst als voorbeeld (met photoshop) op de bolide van zijn eigen bureau. Daarna kan men beslissen of het een dure omplakoperatie waard is. Naast deze werkzaamheden bestiert hij ook een firma in hesjes Slogan? Hesje.com, je ziet ons alom. ‘Die is ook niet zo best. Zelf verzonnen.’ Wie ook een slogan zoekt: www. henkvandescher.nl

cc rijmhulp

Madrid Het lidmaatschap van de vpro is natuurlijk een prima Sinterklaascadeau. Maar wat rijmt er op lidmaatschap? Nou, eerlijk gezegd niet veel. Daarom hebben we voor onze trouwe lezers een rechtenvrij standaardgedicht laten ontwikkelen.

Beste (naam nieuw lid),

Dankzij jouw had (naam x) een prima jaar,

want jij stond altijd voor (haar/hem) klaar.

Ook (op school/de zaak/thuis) deed je je best,

was maar zo ook de rest.

Sint weet dat je net als (naam) van de vpro houdt,

en toevallig heb ik het best vaak koud.

Daarom krijg je van mij een lidmaatschap,

en nu komt pas de grap.

Voortaan ben jij pro vpro en echt helemaal voor,

en ik ga er lekker met een sjaal vandoor.

Sint & Piet

En jij...(4)

Amsterdam Lotje Ijzermans, eindredacteur Nooit meer slapen (vanaf 6 januari 2014), al een lid geworven?

 

‘Jazeker. Ik heb drie leden geworven. Goed he? Ik ga niet zegen wie dat zijn. Privacyoverwegingen. Maar naast een van die drie word ik elke dag wakker. Ja, dat is mijn echtgenoot. Maar omdat ik zijn rekeningnummer niet weet betaal ik het zelf. Met de tweede drink ik elke ochtend om tien uur koffie, dat was dus makkelijk. Is trouwens een collega net als de derde. Nee, geen namen. Ik heb trouwens nog geen sjaal gezien. Weet jij hoe dat zit? Als ik mag kiezen dan graag de turkoise, voor mijn dochter. Zij is gek op die kleur. En voor de spotjes met bekende mensen heb ik vijf mensen aangebracht. Telt dat ook?’

 

post!

Halfweg • Beste mensen, Hier is weer de rebusoplossing. Net als bij de zegeltjesactie is er weer een opmerking van mij in de VPRO Gids terecht gekomen. Leuk. Nu nog een sjaal. Voor alle zekerheid zet ik mijn adres er maar vast bij.
Groeten voor jullie allen van: Ina Lagerweij

chocorrectie

Hilversum • De bijzonder exclusieve pro vpro chocoladeletteraanbieding van vorige week geldt natuurlijk niet voor maximaal 2 R’s, 2 P’s, 2 R’s en 1 V per persoon zoals onze inmiddels ex-stagiair hier vorige week schreef, maar voor 2 R’s, 2 P’s, 2 O’s en 1 V per persoon. Door  deze tikfout hebben nu veel filialen een nijpend R-tekort en een O-overschot.
Deze situatie zal naar verwachting nog even voortduren. Onze excuses, al heeft u met de incomplete choladeslogan po vpo vast ook een heelijk avondje.