campagne courant # 3

, hugo hoes

Wekelijks nieuws over het wel en wee van de ledencampagne.

steengoed

Hilversum • Lid worden van de VPRO doe je niet alleen voor het cadeau, vertelde directeur Lennart van der Meulen in Campagne Courant #1. Maar dat mag wel, en is de snelste manier om een door voormalig televisiemaker Maxim Hartman gemaakt baksteentje te krijgen.

Maxim, wat zijn dat voor steentjes?
‘Minibaksteentjes, die heb ik laten bakken bij de Rijswaard in Aalst. Mooie fabriek is dat! Daar zou je eens moeten gaan kijken. Ze zijn van de allerbeste klei en ze mochten daar meeliften op de rug van de grote stenen. Ik had er 20.000 waarvan ik er 500 aan de VPRO heb geleverd. Die hebben van mij allemaal een persoonlijk stempel gekregen met het VPRO-logo. Ik heb nog geen nieuwe bestelling gehad, dus ze zijn nog niet allemaal weg.’
 
20.000!? Hoe ziet dat eruit?
‘Dat is een half bad vol, maar ze zitten in emmers.’
 
Wat doe je met de steentjes die over zijn?
‘Daar bouw ik zelf dingen van, zoals een pennenbakje. Ook ik ben bezig met een servies. Ik heb al een suikerpotje en een espressokopje.’
 
Kunnen we die ook zien?
‘Nee, natuurlijk niet. Delen is zo ouderwets. Ik hou het allemaal voor mezelf.’

Stuur uw oplossing o.v.v 'Rebus 3 voor 23 september naar CampagneCourant@vpro.nl en win de sjaal

klantbeeld vpro

'elitaire topklasse'

AmsterdamEen gespecialiseerd onderzoeksbureau heeft in opdracht van de VPRO een marktanalyse gemaakt van de doelgroepen van deze omroep om deze nog beter (lees: geraffineerder) te kunnen benaderen.

In dit geheime rapport, getiteld Klantbeeld, zijn alle 7,3 miljoen huishoudens in Nederland in kaart gebracht en onderverdeeld in veertien groepen en vijftig typen. Van de veertien onderscheiden huishoudtypes zijn er vier bovengemiddeld vertegenwoordigd onder de abonnees van de VPRO Gids en Campagne Courant. Dat zijn de groepen ‘Gouden rand,’ ‘Elitaire topklasse,’ ‘Welverdiend genieten’ en ‘Goed stadsleven.’

Terwijl van alle huishoudens in Nederland 26,5 procent tot deze groepen behoort, is dat onder abonnees maar liefst 53 procent. Zoals aan de namen al te horen is, zijn deze groepen niet echt armlastig. ‘Welverdiend genieten’ bijvoorbeeld, heeft een auto, een koopwoning en geeft gul aan goede doelen. Daarnaast is men niet alleen gek op de kleinkinderen, maar ook op puzzelen. Kunnen ze mooi samen de rebus oplossen. (Volgende week: ‘Elitaire topklasse’)

Hartelijk welkom Katja, dat je maar heel lang pro VPRO mag blijven.

sunny & sjaal

Amsterdam • ‘Hou ik hem zo recht?’ Ja hoor, Sunny Bergman, helemaal goed. En nu weer inleveren, want er zijn meer mensen die op de foto willen met deze mooie clubsjaal. Sunny zagen we op de presentatie van het nieuwe VPRO-seizoen en de campagne pro VPRO. Daar gaf ze een toelichting op Sletvrees?, haar nieuwste documentaire. Sjaalangst kent ze in ieder geval niet. Overigens bleken na afloop van dit evenement de prototypen van de blauwe en grijze sjaal verdwenen. Hoe dat heeft kunnen gebeuren, is waarschijnlijk door camera’s geregistreerd. Mochten deze sjaals niet snel worden terugbezorgd, desnoods anoniem, dan worden de camerabeelden aan de media overhandigd.

advertentie