campagne courant # 7

, hugo hoes

Nieuws over het wel en wee van de ledencampagne. Deze week: speciale lezerseditie!

omslag is enveloppe

Gouda Alle lezers van de Campagne Courant zijn natuurlijk Pro VPRO, maar Liesbeth Sikken heeft bij ons een streepje voor.

Zij stuurde ons een grote enveloppe met daarin… enveloppen. Achttien stuks, zelfgemaakt, van de recente omslagen van de VPRO Gids / Campagne Courant. Fraaie en ingenieuze kunstwerkjes die ook nog eens functioneel zijn. Maar daar is het Liesbeth niet alleen om te doen. Ze benadrukt vooral het hergebruikprincipe. Het is dan ook geen toeval dat ze deze origami leerde tijdens een workshop van Manon Brossen bij de Goudse Kunstvankringloopwinkel.
Ook een nieuwe bestemming (geen kattenbak) gevonden voor uw uitgelezen gids of courant? Laat het ons weten.

halszaak

Hilversum Dat het bij de rebus niet om meedoen. maar om winnen gaat, is begrijpelijk, want elke week valt de hoofdprijs.

Daarom sturen veel inzenders bij hun oplossing ook de reden waarom juist zij de sjaal verdienen. Die ‘dreigementen’ gaan de rebusredactie in de koude kleren zitten en zijn te aardig om terzijde te leggen. Soms hebben ze betrekking op iemands garderobe. ‘Ik heb net een mooie grijze tweedehands jas gekocht. Daar zal die sjaal leuk bij staan!’ schrijft Ada. ‘Grijs of donkerblauw, past perfect bij mijn outfit. Als taxichauffeur bereik ik daar dagelijks twaalf tot twintig mensen mee,’ meldt Sietse.
Senior-lid Rob wil wel graag iets terug doen: ‘Reclame lopen met zo’n mooie sjaal.’ Iris (12 jaar) zou het ook wel leuk vinden om te winnen want ‘dan wint er ook een keer een kind;-).’ Maryse prefereert de grijs-grijze variant omdat ‘die past goed bij mijn haar past’ en Doede verwijst naar de winter ‘het begint koud te worden in het hoge noorden.’ Leuk bedacht, maar het lot bepaalt.

column

Waalwijk Op 27 september schreef tekstschrijver Hetty Dekkers op haar website een column over onze Els!

Els gebeld
Toen mijn dochter nog thuis woonde, haalde ze me over een televisiegids te nemen. We kwamen uit op het compromis dat ik mocht kiezen welke.
We zijn nu ruim tien jaar verder. Mijn dochter is allang het huis uit, maar ik ben nog steeds geabonneerd op de VPRO Gids. Gewoon omdat het zo’n retegoed tijdschrift is. Fijne onderwerpen, fijne toon, een genot om te consumeren. Elke zondagmorgen, als ik mijn krantje ontbeer, lees ik de Gids. Van voor tot achter.
Maar als je geabonneerd bent, ben je dan ook lid van de betreffende omroep? Ik wist het niet, dus bel ik Els. In de laatste gids stond een oproepje daartoe: bel Els en word lid.
Na een klein keuzemenuutje en korte wachttijd krijg ik een mevrouw aan de lijn. Ze heet Els, maar zo heten ze rond deze ledenwerftijd allemaal waarschijnlijk. Typisch VPRO-grapje.
‘U bent al lid,’ diept Els uit haar gegevens op. Gelukkig maar, want de omroep wil ik net zo min kwijt als de Gids.
Inderdaad, geen kritisch woord in deze column. Sommige dingen zijn gewoon goed, die behoeven een krans.

Overwogen

Beste hoofdredacteur,
Ik zie regelmatig acties langskomen voor nieuwe leden. Maar voor de echte leden?
Misschien kan het volgende daartoe dienen. Ik heb al zo’n vijftien keer overwogen mijn lidmaatschap op te zeggen, maar keerde telkens op mijn schreden terug. Is dat niet iets voor een bezoek van A.L. Snijders? Hij woont toch in de buurt. Of een sjaal voor mijn kleindochter?

Hartelijke groet,
Jules Pieters, Boekelo

advertentie