Nog drie weken te gaan tot de Reaction-documentaire wordt uitgezonden. Inmiddels staat de teller op 120 filialen die zich willen aansluiten, en is de eerste bijeenkomst van Reaction-filiaalhouders een succes geweest.

Met een bijna verdubbeld aantal aanmeldingen, blijft de Reaction zich uitbreiden. Ook hebben ruim 250 mensen zich opgegeven als sympathisant. Momenteel zijn we druk bezig met het maken van een up-to-date overzicht van alle filialen in het hele land, gesorteerd op provincie.

Een nieuw logo

Op de eerste filiaalhoudersbijeenkomst heeft er meteen een belangrijke stemming plaatsgevonden: wat moet het nieuwe logo worden van de Reaction? Het oude logo konden we om begrijpelijke redenen niet in gebruik houden. Daarom hebben we de aanwezigen laten kiezen tussen een aantal nieuwe lettertypes, die we voorlopig kunnen hanteren. Zij kozen voor dit logo:

Om meerdere redenen was de bijeenkomst van 19 september een vruchtbare bodem voor de groei van de Reaction. Deze vond plaats op de Groene Afslag in Laren. Voor het eerst zagen de filiaalhouders elkaar in levende lijve, konden ze hun verhaal vertellen, en werd er hardop nagedacht over hoe de Reaction na de film verdergaat. Ook gaf kunstenaar Arne Hendriks een praatje over het concept 'Hara hachi bu', waar zijn installatie op de Dutch Design week dit jaar over gaat.