Bedrijven spelen in op ons verlangen naar activisme

Bedrijven spelen in op ons verlangen naar activisme

Activistische reclames zijn hip. Steeds meer grote bedrijven en merken wagen zich aan maatschappelijke thema’s in hun campagnes. Wanneer zijn deze reclames geslaagd en hoe onbaatzuchtig is deze trend eigenlijk? Verslaggever Nicole Terborg spreekt merkstrateeg & medeoprichter van reclamebureau N=5 Marc Oosterhout en Simone Zeefuik, schrijver & activist. (beeld: still uit commercial Pepsi)

Dit fragment is onderdeel van

Nooit Meer Slapen

De Libris Literatuurprijs is de prijs voor de beste oorspronkelijke Nederlandse literaire roman van het afgelopen kalenderjaar. Genomineerd zijn de schrijvers Walter van den Berg, Alfred Birney, Arnon Grunberg, Jeroen Olyslaegers, Marja Pruis en Lize Spit. Nooit Meer Slapen komt rechtstreeks vanuit het Amstel Hotel in Amsterdam. Verder aandacht voor activistische reclames, en muzikant Helge komt langs.