Inmiddels is VIN + OMI uitgebloeid tot een wereldbekend modemerk dat grote namen kleedt zoals Michelle Obama en Beyonce. VIN + OMI’s ontwerpen en designs zijn vaak gekoppeld aan belangrijke politieke en maatschappelijke thema’s. Zo ontwikkelde ze in 2017 de ‘Stop Fucking The Planet Campaign’ en ontwikkelden ze in 2018 hun nieuwe collectie genaamd ‘WE ARE NOT SHEEP’:
Het Britse duo VIN en Omi zijn twee internationale mode- en multimedia-designers . Hun modemerk VIN + Omi is een van de meest vooruitstrevende modemerken op het gebied van duurzame- en ecologische mode, materiaal en sociale impact. Het merk heeft een aparte stijl die zich kenmerkt door het mixen van verschillende prints, silhouetten en structuren en het gebruik van impactvolle slogans. De designers Vin en Omi laten zich inspireren door actuele sociale en ecologische problemen.
In 2004 kwamen Vin en Omi samen om te brainstormen over nieuwe innovatieve stoffen en materialen. Deze ontmoeting resulteerde in de uitvinding van een ademende latex stof die volledig organisch en met plantaardige verfstoffen geproduceerd werd. Dit vrijwilligersproject viel op bij het wereldwijde innovatieplatform NESTA dat hen een beurs aanbood. Deze beurs opende grote deuren voor Vin en Omi om te experimenteren met duurzame stoffen en onderzoek te doen naar ecologische materialen.
Vanaf dit moment heeft Vin + Omi meerdere unieke processen en materialen ontwikkeld. Vin en Omi werken holistisch en zorgen dat elk proces circulair is. Een aantal van hun grootste successen zijn onder andere veganistisch leer, gemaakt van kastanjeschil, stoffen gemaakt van brandnetel, peterselie en witte dovenetel en het maken van rPET-stoffen. De bron van deze rPET-stoffen is altijd plasticafval. Zo maken ze rPET-gebonden zijde en rPET-gebonden chiffon. Meer weten over hun innovatieve materialen, bekijk hier hun website.