Het papieren boek is al meerdere keren dood verklaard. Toch wordt er genoeg gelezen en heeft literatuur zich elke keer opnieuw uitgevonden: e-books gaan in digitale stapels mee op vakantie, boekwinkels liggen vol, leesclubs en literaire festivals behoren tot het standaardrepertoire van de moderne uitgever en ook wordt er veel literatuur geluisterd, getuige de populariteit van audioboeken en podcasts. Zijn we op zoek naar een bredere ervaring dan op de bank met een boek zitten? Willen we romans beleven in een 360 graden VR-beleving? Of literaire games op basis van poëzie spelen? Welke andere digitale formats voor poëzie en vernieuwende vertelvormen voor literatuur zijn er nog meer?
Deze vraag is aanleiding voor de VPRO, die veel aandacht besteedt aan literatuur en poëzie op tv, radio en in de Gids, om op zoek te gaan naar hoe op innovatieve manieren literatuur een platform voor een groot publiek kan krijgen. Deze zoektocht staat centraal in de vijfde VPRO Medialab Hackaton op 2 en 3 maart.
Let op: Deze inhoud kan niet getoond worden omdat deze mogelijk strijdig is met de gekozen cookiesettings.
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?