3Doc:

Het bedrijf dat Facebook heet

3Doc:

Het bedrijf dat Facebook heet

Over de opkomst van Mark Zuckerberg. In zeven jaar tijd werd Facebook een van de invloedrijkste nieuwe bedrijven in de wereld. Inmiddels zijn er meer dan 800 miljoen gebruikers waarvan meer dan de helft elke dag inlogt om te communiceren met familie, vrienden, bekenden, beroemdheden, bedrijven en merken. Ook de zakelijke wereld is volop actief op Facebook en gedraagt zich alsof ze vrienden zijn. 'Trust of users is what keeps the social network going', zegt Zuckerman, maar ontwijkt daarmee de privacy-discussie. Facebook is een sociale wereld online en heeft tegelijkertijd de manier waarop we relaties aangaan veranderd. De documentaire bevat een exclusief interview met Zuckerberg en er is gefilmd in de burelen van Facebook in Silicon Valley. Onder meer het ontstaan van Facebook, de rol van Zuckerberg, de concurrentie van Google en andere bedrijven komen ter sprake. De documentaire volgt Zuckerberg van Harvard Universiteit en het studentenhuis in Silicon Valley, beroemd door de speelfilm Social Network, en gaat in op hoe Zuckerberg investeerders aantrekt en het bedrijf in slechts een paar jaar opbouwt. Facebook staat nu op het punt om een nieuwe stap te nemen in de ontwikkeling. De 27-jarige Zuckerberg heeft lucratieve overname-aanbiedingen afgewezen, zoals het aanbod van $15 biljoen van Microsoft. Lukt het Zuckerberg om zijn idealistische ideeën over een open wereld te combineren met de zakelijke potentie welke Facebook nu vertegenwoordigt? Hoe beïnvloedt Facebook de manier waarop we relaties aangaan? We kunnen contact leggen met bekenden op grote afstand, maar wat is het effect daarvan op onze relaties dichter bij huis?