Hugo Haas: regie, cast en scenario.
Er zijn 28 films gevonden.

Stars in the Back Yard

1961 | Drama

Verenigde Staten 1961. Drama van Hugo Haas. Met o.a. Marie Windsor, Hugo Haas, Billy Gilbert, Carol Morris en Chester Conklin.

Derderangs mengelmoes over een oudere filmmaker, betrokken bij een amateurfilmproduktie. Alleen interessant vanwege de rolbezetting door veteranen.

Night of the Quarter Moon

1959 | Drama

Verenigde Staten 1959. Drama van Hugo Haas. Met o.a. Julie London, John Drew Barrymore, Nat 'King' Cole, Dean Jones en James Edwards.

Een banale behandeling van een gevoelig thema: rassenvermenging. De goede cast volledig verspild. Hertiteld als FLESH AND BLOOD.

Born To Be Loved

1959 | Romantiek

Verenigde Staten 1959. Romantiek van Hugo Haas. Met o.a. Carol Morris, Vera Vague, Hugo Haas, Dick Kallman en Jacqueline Fontaine.

Een wat vaag verhaal over de arme, maar eerlijke Morris en de rijke weduwe Vague die elkaar op het romantische vlak treffen en daarbij geholpen worden door de wat oudere muziekleraar Haas.

Lizzie

1957 | Drama

Verenigde Staten 1957. Drama van Hugo Haas. Met o.a. Eleanor Parker, Richard Boone, Joan Blondell, Hugo Haas en Ric Roman.

Shirley Jacksons THE BIRD NEST is de basis voor een met overleg geacteerd melodrama over Parker die ontdekt dat zij een gespleten persoonlijkheid heeft.

Hit and Run

1957 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1957. Misdaad van Hugo Haas. Met o.a. Hugo Haas, Cleo Moore, Vince Edwards, Dolores Reed en Mari Lea.

Een waardeloos geheel, met Haas' pogingen een jongeman uit de weg te ruimen die met zijn vrouw omgaat. Scenario van regisseur Haas. Camerawerk van Walter Strenge.

Edge of Hell

1956 | Drama

Verenigde Staten 1956. Drama van Hugo Haas. Met o.a. Hugo Haas, Francesca de Scaffa, Ken Carlton en June Hammerstein.

Een vreemde film over een arme sloeber, Haas, zijn teerbeminde hond en een klein jongetje dat zo maar komt opduiken.

Hold Back Tomorrow

1955 | Misdaad

Verenigde Staten 1955. Misdaad van Hugo Haas. Met o.a. Cleo Moore, John Agar, Frank de Kova, Harry Guardino en John Englund.

Een vreemde B-film over een veroordeelde moordenaar die in de nacht vóór zijn executie met een meisje trouwt.

The Other Woman

1954 | Drama

Verenigde Staten 1954. Drama van Hugo Haas. Met o.a. Hugo Haas, Cleo Moore, Lance Fuller, Lucille Barkley en Jack Macy.

Nonsens over een wraakplan van een meisje jegens haar vroegere baas.

Bait

1954 | Misdaad

Verenigde Staten 1954. Misdaad van Hugo Haas. Met o.a. Cleo Moore, Hugo Haas, John Agar en Emmett Lynn.

Moeizaam voortslepend melodrama met oude sok Haas die plannen beraamt om zijn partner bij het zoeken naar goud uit de weg te ruimen.

One Girl's Confession

1953 | Drama

Verenigde Staten 1953. Drama van Hugo Haas. Met o.a. Cleo Moore, Hugo Haas, Glenn Langan en Russ Conway.

Moore is een meisje dat op het verkeerde pad is geraakt, haar tijd uitzit en een nieuw leven begint. Alweer zo'n juweeltje van Hugo Haas.

Strange Fascination

1952 | Drama

Verenigde Staten 1952. Drama van Hugo Haas. Met o.a. Cleo Moore, Hugo Haas, Mona Barrie, Karen Sharpe en Rick Vallin.

Het geluk en de carrière van een concertpianist storten ineen door zijn geobsedeerde passie voor een jong blondje. Hoewel de rolprent veelbelovend begint, zakt ze al gauw af tot een hol melodrama. Geproduceerd, geregisserd en geschreven door Hugo Haas.

Pickup

1951 | Drama

Verenigde Staten 1951. Drama van Hugo Haas. Met o.a. Beverly Michaels, Allan Nixon, Howland Chamberlin, Jo Carroll Dennison en Hugo Haas.

Saai, bekrompen verhaaltje, waarin een oudere man trouwt met Michaels, die plannen maakt om hem uit de weg te ruimen.

Girl on the Bridge

1951 | Drama

Verenigde Staten 1951. Drama van Hugo Haas. Met o.a. Hugo Haas, Beverly Michaels, Robert Dane, Johnny Close en Anthony Jochim.

Prullerig relaas over Michaels als een zogenaamde femme fatale en haar invloed op de mannen in haar leven.

Vendetta

1950 | Historische film, Drama

Verenigde Staten 1950. Historische film van Mel Ferrer. Met o.a. Faith Domergue, George Dolenz, Hillary Brooke, Nigel Bruce en Joseph Calleia.

Een bloemrijk maar onevenwichtig historisch drama over een vrouw die de eer van haar familie moet wreken na de moord op haar vader. Het is de kostbare produktie waarmee Howard Hughes de knappe maar nauwelijks met talent toegeruste Domergue wilde etaleren.

King Solomon's Mines

1950 | Avonturenfilm, Actiefilm, Romantiek

Verenigde Staten 1950. Avonturenfilm van Compton Bennett en Andrew Marton. Met o.a. Deborah Kerr, Stewart Granger, Richard Carlson, Hugo Haas en Kimursi.

De mooie Elizabeth (Kerr) en haar broer (Carlson) roepen de hulp in van een ervaren gids (Granger) om Elizabeths man te vinden die verdwenen is tijdens een expeditie naar de legendarische Solomon-mijnen in Afrika. Het drietal gaat op pad en opdrachtgeefster en gids kunnen het (nog) niet bepaald met elkaar vinden. Schitterende avonturenfilm - mede dankzij het camerawerk van Robert Surtees, waarvoor hij een Oscar kreeg - laat veel ruimte voor romantiek. Uitstekend geacteerd, vooral door Kerr en Granger. Het filmen in Afrika was nogal een beproeving: de hitte, exotische ziektes en enge beesten.

The Fighting Kentuckian

1949 | Western, Actiefilm

Verenigde Staten 1949. Western van George Waggner. Met o.a. John Wayne, Vera Ralston, John Howard, Philip Dorn en Oliver Hardy.

Deze slechte western werd door Wayne zelf geproduceerd. Waggner schreef het scenario dat de toeschouwer terugvoert naar 1820, en wel naar Alabama. Daar staat Wayne met zijn scherpschutters een aantal Franse pioniers terzijde. Romantiek van de slechtste orde met Ralston - een meisje dat Wayne niet kon luchten of zien, maar omdat ze de vrouw van Republic-baas Herbert Yates was kreeg ze alsmaar hoofdrollen, terwijl ze die niet waar kon maken. De actie - voor zover aanwezig - komt van Howard, hij is de boef die zoveel mogelijk land in bezit wil krijgen. Vergeten deze film, ondanks de aardige, semi-ernstige bijrol van Oliver Hardy.

My Girl Tisa

1948 | Komedie

Verenigde Staten 1948. Komedie van Elliott Nugent. Met o.a. Lilli Palmer, Sam Wanamaker, Akim Tamiroff, Gale Robbins en Stella Adler.

Eind negentiende eeuw emigreert de Duitse Pulver naar Amerika. In New York hoopt ze een nieuw leven te beginnen om uiteindelijk haar vader te laten overkomen. Ze wordt verliefd op een man met politieke ambities, Wanamaker, waardoor ze bedreigd wordt met deportatie. Een charmante, ontwapenende komedie, geschreven door Allen Boretz, naar een toneelstuk van Lucille S. Prumbs en Sara B. Smith. Luchtig gespeeld door de twee hoofdrolspelers en de nevenpersonages Hale en Adler. De film geeft een goed beeld van de Newyorkse samenleving in die periode. Knappe fotografie van Ernest Haller komt de nostalgische sfeer ten goede en aangename muziek van Max Steiner.

Casbah

1948 | Musical, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1948. Musical van John Berry. Met o.a. Yvonne De Carlo, Tony Martin, Peter Lorre, Marta Toren en Hugo Haas.

Deze herverfilming van ALGIERS als musical is niet slecht gedaan. De liedjes van Leo Robin en Harold Arlen en de kleurrijke productie dragen daartoe bij. Lorre is uitstekend als vastberaden politieman die achter Martin aanzit in de Casbah.

The Private Affairs of Bel Ami

1947 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1947. Romantiek van Albert Lewin. Met o.a. George Sanders, Angela Lansbury, Ann Dvorak, Frances Dee en Albert Bassermann.

Hartenbreker Sanders is vastberaden carrière te maken en de sociale ladder te bestijgen in het Parijs van het fin de siècle. Vrouwen zijn voor hem de sleutel tot het succes: hij krijgt een baantje bij een krant en huwt de rijke weduwe van de oprichter; daarna probeert hij door te dringen in adellijke kringen, maar in zijn blinde ambitie moet hij de ware liefde ontberen van Lansbury. Een keur van sterren die prachtig spelen, passeert de revue. Naar het verhaal Bel Ami van Guy de Maupassant, tot scenario bewerkt door de regisseur. Mooi camerawerk van Russell Metty.

Northwest Outpost

1947 | Muziek

Verenigde Staten 1947. Muziek van Allan Dwan en Allen Dwan. Met o.a. Nelson Eddy, Ilona Massey, Hugo Haas, Elsa Lanchester en Lenore Ulric.

Rudolf Frimls operette over Californische cavaleristen hobbelt weinig overtuigend voort.

Merton of the Movies

1947 | Drama

Verenigde Staten 1947. Drama van Robert Alton. Met o.a. Red Skelton, Virginia O'Brien, Gloria Grahame, Leon Ames en Alan Mowbray.

De nieuwe versie van het stuk van Kaufmann en Conelly (eerder verfilmd in 1924 en 1932) over de avonturen van een filmmagnaat in Hollywood. Laf en levenloos filmdebuut van choreograaf Alton. Een ware teleurstelling.

Two Smart People

1946 | Komedie

Verenigde Staten 1946. Komedie van Jules Dassin. Met o.a. Lucille Ball, John Hodiak, Lloyd Nolan, Hugo Haas en Lenore Ulric.

Een complotterend echtpaar is bezig met schilderijvervalsingen. Jammer genoeg kan er niet vaak worden gelachen.

What Next, Corporal Hargrove?

1945 | Komedie

Verenigde Staten 1945. Komedie van Richard Thorpe. Met o.a. Robert Walker, Keenan Wynn, Jean Porter, Chill Wills en Hugo Haas.

Hargrove (Walker) is in Frankrijk op stap met zijn maat en mede-oplichter (Wynn) in dit redelijk geslaagde vervolg op SEE HERE, PRIVATE HARGROVE. Oppervlakkig en fragmentarisch.

Dakota

1945 | Western

Verenigde Staten 1945. Western van Joseph Kane. Met o.a. John Wayne, Vera Rhuba Ralston, Walter Brennan, Ward Bond en Mike Mazurki.

Ralston was de vrouw van Republic-baas Herbert Yates, en die wilde dat zij hoofdrollen speelde. Maar: het goede mens kon het niet. Ook hier speelt zij een irritante en verwende vrouw, de dochter van een spoorwegmagnaat die samen met Wayne achter de schurkenstreken van Bond komt. Die wil de ranchers van hun land verdrijven om dat land daarna voor goed geld aan de spoorweg die in aantocht is, te verkopen. Wayne en Ralston hadden gedurende de opnamen constant ruzie, en dat is de film zeker niet ten goede gekomen ondanks scenaristische zwaargewichten als Carl Foreman en Howard Estabrook. Het beste werk is van Yakima Canutt, die de actiescènes regisseerde. Jack Marta deed het camerawerk.

Corporal Hargrove? What Next

1945 |

1945. Richard Thorpe. Met o.a. Fred Essler, William 'Bill' Phillips, Robert Walker, Hugo Haas en Jean Porter.

Ralston was de vrouw van Republic-baas Herbert Yates, en die wilde dat zij hoofdrollen speelde. Maar: het goede mens kon het niet. Ook hier speelt zij een irritante en verwende vrouw, de dochter van een spoorwegmagnaat die samen met Wayne achter de schurkenstreken van Bond komt. Die wil de ranchers van hun land verdrijven om dat land daarna voor goed geld aan de spoorweg die in aantocht is, te verkopen. Wayne en Ralston hadden gedurende de opnamen constant ruzie, en dat is de film zeker niet ten goede gekomen ondanks scenaristische zwaargewichten als Carl Foreman en Howard Estabrook. Het beste werk is van Yakima Canutt, die de actiescènes regisseerde. Jack Marta deed het camerawerk.

A Bell for Adano

1945 | Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1945. Oorlogsfilm van Henry King. Met o.a. John Hodiak, Gene Tierney, William Bendix, Glenn Langan en Richard Conte.

Verfilming van John Hersey's treffende vertelling over de bezetting van een klein Italiaans dorp door Amerikanen in WO II. Hodiak is de oprechte commandant, Bendix zijn adjudant en blonde Tierney is het meisje uit het dorp tot wie hij zich aangetrokken voelt. Script van Lamar Trotti en Norman Reilly Rain.

Summer Storm

1944 | Drama

Verenigde Staten 1944. Drama van Douglas Sirk. Met o.a. George Sanders, Linda Darnell, Edward Everett Horton, Sig Ruman en Anna Lee.

Darnell in een van haar beste rollen als de oogverblindend boerenschone die een tweetal hooggeplaatste tsaristische officieren in het verderf stort; de een voor de Oktober- revolutie, de ander erna. Met haar loopt het ook niet goed af. Naar een roman van Anton Tsjechov. Sirk had de film, die vandaag de dag toch wel heel houterig overkomt in Duitsland willen draaien. Scenario van Rowland Leigh, Robert Thoeren en regisseur Sirk. Camerawerk van Archie Stout en Eugen Schüfftan.

Documents secrets

1940 | Drama, Oorlogsfilm

Frankrijk 1940. Drama van Léo Joannon. Met o.a. Marie Déa, Marcelle Monthil, Raymond Rouleau, Hugo Haas en Roland Toutain.

Twee spionnen - elkaars rivalen - zitten achter documenten aan waarop de formule staat geschreven om uit zeewater benzine te maken. Bovendien wordt de heldin achterna gezeten door de afschuwelijke dokter Morenius. Wees maar niet bang, ze keert veilig en wel in de armen van haar verloofde terug. Deze rommelige film is serieus en dramatisch bedoeld, maar is alleen maar lachwekkend. Het camerawerk is van de onnavolgbare Léo Joannon. Ook bekend als MISSIONS SECRETES en LA MER EN FLAMMES.