Aline Issermann: regie en scenario.
Er zijn 9 films gevonden.

Une femme en blanc

1997 |

Frankrijk 1997. Aline Issermann. Met o.a. Jérôme Hardelay, Christian Brandel en Sandrine Bonnaire.

La kiné : Le premier pas

1997 | Drama

Frankrijk 1997. Drama van Aline Issermann. Met o.a. Charlotte Kady, Jacques Penot, Jacques Martial, Didier Bienaimé en Aurélien Recoing.

Dieu, l'amant de ma mère et le fils du charcutier

1995 | Romantiek, Komedie

Frankrijk 1995. Romantiek van Aline Issermann. Met o.a. Francis Huster, Lio, Richard Bohringer, Jean-Pierre Kalfon en Guy Montagné.

Naar jaarlijkse traditie wordt in het dorp de voorstelling voorbereid van een amateur-productie van Moli[KA2]eres [KL]Don Juan[KLE]. Gabrielle (Lio), de vrouw van plattelandsdokter Jean- Marc, speelt Elvire, terwijl de titelrol in handen is van kapper Serge (Bohringer), vrijgezel van middelbare leeftijd. Hoe verder de repetities gaan hoe meer Serge zich in zijn verleidersrol gaat inleven, wat niet moeilijk is want al sinds jaren koestert hij een geheime passie voor zijn aantrekkelijke tegenspeelster. En Jean-Marc, die heeft het te druk met zijn patiënten. Hun kinderen hebben het echter wel in de gaten en ze grijpen in. Ruim leuke boulevard-komedie waarin de kinderen de rol van de volwassenen gaan imiteren, een rol vol passie, liefde, jaloezie en misdaad. Het loopt op de duur wel wat uit de hand, maar liefhebbers van dit soort verhalen zullen zich niet vervelen. Issermann schreef zelf het scenario met de medewerking van Michel Dufresne. Philippe Pavans de Ceccatty stond achter de camera. Dolby Stereo.

L'ombre du doute

1993 | Drama

Frankrijk 1993. Drama van Aline Issermann. Met o.a. Sandrine Blancke, Alain Bashung, Mireille Perrier, Josiane Balasko en Luis Issermann.

Adequaat verfilmd, naar incest-verhaal over de elf-jarige, in zichzelf gekeerde Sandrine (Blancke), die zegt door haar vader (Bashung) te zijn misbruikt. Iedereen gaat zich ermee bemoeien - school, familie, politie, autoriteiten - en de druk op het gezin wordt tot in het extreme opgevoerd. Dochterlief trekt haar verklaring in, maar vader wordt toch veroordeeld. Griezelig is hoe verbeten de maatschappij, alle deskundigen voorop, achter de vermeende dader aan zit. Het slot van de film stelt hen in het gelijk (vader bekent), maar de uitkomst had net zo goed anders kunnen zijn. Dat met die mogelijkheid geen rekening wordt gehouden, geeft de film een nare bijsmaak. Scenario van regisseuse Issermann. De beelden zijn van Darius Khondji. Gedraaid in CinemaScope.

L'amant magnifique

1986 | Romantiek

Frankrijk 1986. Romantiek van Aline Issermann. Met o.a. Isabel Otero, Hippolyte Girardot, Robin Renucci en Didier Agostini.

Een vrouw verlaat haar man om zich in een hartstochtelijke verhouding te storten. Gefilmd in de trant van DIABLE AU CORPS van Claude Autant-Lara. Het is echter minder cynisch en ironisch, terwijl het accent meer op het lichamelijke ligt: dat wordt heel sensueel in de verstikkende hitte van de Camargue. De vertolkers kun je bijna voelen. De film heeft iets van Buñuel, en daardoor raken enige zwakheden zoals de symbolisch bedoelde paarden en de nutteloze nachtmerrie-opnames op de achtergrond.

L' Amant Magnifique

1986 |

Frankrijk 1986. Aline Issermann.

Een vrouw verlaat haar man om zich in een hartstochtelijke verhouding te storten. Gefilmd in de trant van DIABLE AU CORPS van Claude Autant-Lara. Het is echter minder cynisch en ironisch, terwijl het accent meer op het lichamelijke ligt: dat wordt heel sensueel in de verstikkende hitte van de Camargue. De vertolkers kun je bijna voelen. De film heeft iets van Buñuel, en daardoor raken enige zwakheden zoals de symbolisch bedoelde paarden en de nutteloze nachtmerrie-opnames op de achtergrond.

Le premier pas

-1 |

Zwitserland. Aline Issermann. Met o.a. Jacques Martial, Didier Bienaimé en Charlotte Kady.

Een vrouw verlaat haar man om zich in een hartstochtelijke verhouding te storten. Gefilmd in de trant van DIABLE AU CORPS van Claude Autant-Lara. Het is echter minder cynisch en ironisch, terwijl het accent meer op het lichamelijke ligt: dat wordt heel sensueel in de verstikkende hitte van de Camargue. De vertolkers kun je bijna voelen. De film heeft iets van Buñuel, en daardoor raken enige zwakheden zoals de symbolisch bedoelde paarden en de nutteloze nachtmerrie-opnames op de achtergrond.

La kiné

-1 |

Frankrijk. Aline Issermann. Met o.a. Didier Bienaimé en Charlotte Kady.

Een vrouw verlaat haar man om zich in een hartstochtelijke verhouding te storten. Gefilmd in de trant van DIABLE AU CORPS van Claude Autant-Lara. Het is echter minder cynisch en ironisch, terwijl het accent meer op het lichamelijke ligt: dat wordt heel sensueel in de verstikkende hitte van de Camargue. De vertolkers kun je bijna voelen. De film heeft iets van Buñuel, en daardoor raken enige zwakheden zoals de symbolisch bedoelde paarden en de nutteloze nachtmerrie-opnames op de achtergrond.

La gagne

-1 | Korte film

België. Korte film van Aline Issermann. Met o.a. Didier Bienaimé en Charlotte Kady.

Een vrouw verlaat haar man om zich in een hartstochtelijke verhouding te storten. Gefilmd in de trant van DIABLE AU CORPS van Claude Autant-Lara. Het is echter minder cynisch en ironisch, terwijl het accent meer op het lichamelijke ligt: dat wordt heel sensueel in de verstikkende hitte van de Camargue. De vertolkers kun je bijna voelen. De film heeft iets van Buñuel, en daardoor raken enige zwakheden zoals de symbolisch bedoelde paarden en de nutteloze nachtmerrie-opnames op de achtergrond.