Fabian Maubach: productie.
Er zijn 6 films gevonden.

Hitler heeft mijn roze konijn gestolen

2020 | Oorlogsfilm, Familiefilm, Drama

Duitsland​/​​Zwitserland​/​​Italië 2020. Oorlogsfilm van Caroline Link. Met o.a. Riva Krymalowski, Marinus Hohmann, Carla Juri, Oliver Masucci en Justus von Dohnányi.

In het Berlijn van 1933 leidt de negenjarige Anna een zorgeloos bestaan. Van de oplopende spanningen rond de nazipartij, waar haar vader als Joodse journalist kritisch over schrijft, krijgt ze weinig mee. Tot ze van de ene op de andere dag met haar ouders en broer de stad moet ontvluchten. Smaakvolle verfilming van de beroemde, autobiografische jeugdroman van Judith Kerr, geschikt voor kijkers vanaf een jaar of acht. Erg mooi gefilmd en gespeeld; wel aan de gezapige kant, zeker met de wat houterige Nederlandse nasynchronisatie.

Liebe in den Gängen

2018 | Drama

Duitsland 2018. Drama van Thomas Stuber. Met o.a. Sandra Hüller, Peter Kurth, Franz Rogowski, Henning Peker en Matthias Brenner.

De zwijgzame Christian (Rogowski) gaat werken bij een levensmiddelengroothandel in Leipzig. Hij wordt ingedeeld bij oude rot Bruno (Kurth), op de drankafdeling. Terwijl hij met moeite de vorkheftruck leert besturen, raakt hij geïntrigeerd door mysterieuze collega Marion (Hüller). Poëtisch Duits drama, naar een kort verhaal van schrijver Clemens Meyer, zit vol markante, mooi vertolkte personages, maar gaat bovenal over de werkvloer zelf. Over moeizame communicatie en beklemmende routines, maar ook over troostende humor en onverwachte schoonheid.

Kreuzweg

2014 | Drama, Komedie

Duitsland 2014. Drama van Dietrich Brüggemann. Met o.a. Lea van Acken, Moritz Knapp, Franziska Weisz, Anna Brüggemann en Lucie Aron.

Veertien lange takes corresponderen in dit sardonische portret van katholiek fundamentalisme met de veertien staties van Christus' lijdensweg. Veertien jaar oud is ook de vrome Maria, die de satanische verleidingen van het moderne bestaan niet kan verzoenen met Gods genade en het eeuwige leven. Ze besluit tot een offer. Dietrich Brüggemanns vierde film slaagt er niet helemaal in de balans te vinden tussen farce en drama, vooral omdat het extremisme zo herhaaldelijk benadrukt wordt. Z'n komische ondertoon en interessante vorm maken Kreuzweg dragelijk en vermakelijk, maar het blijft een preek voor eigen parochie.

Kurnaz - Fünf Jahre Leben

2013 | Biografie, Drama

Duitsland​/​​Frankrijk 2013. Biografie van Stefan Schaller. Met o.a. Özkan Akdogan, Marc Hodapp, Ben Miles en Sascha Alexander Gersak.

Vijf jaar lang zat de Duitse Turk Murat Kurnaz opgesloten in Guantanamo Bay, zonder dat de Amerikanen ook maar enig bewijs hadden voor zijn vermeende betrokkenheid bij een terroristische organisatie. Deze verfilming van zijn levensverhaal richt zich vooral op het kat-en-muisspel in de gevangenis tussen Kurnaz en zijn Amerikaanse ondervrager. Gelukkig voor de gevoelige kijker laat debuterend regisseur Schaller de fysieke martelingen veelal buiten beeld plaatsvinden. Het is ook niet nodig: Kurnaz' onrechtvaardige opsluiting maakt ook zonder expliciete scènes veel indruk.

Drei Zimmer/Küche/Bad

2012 | Komedie

Duitsland 2012. Komedie van Dietrich Brüggemann. Met o.a. Anna Brüggemann, Robert Gwisdek, Alice Dwyer, Katharina Spiering en Alexander Khuon.

Portret van acht vrienden in Berlijn, allen rond de dertig, die in korte tijd meerdere malen verhuizen. Al die woningwisselingen staan symbool voor een generatie jongeren waar ook regisseur Brüggemann toe behoort, en voor wie de ongebreidelde vrijheid zowel een vloek als een zegen is: ze kunnen maar niet beslissen wat te doen met hun leven. Tot verrassende inzichten over deze groep komt Brüggemann niet, de recente cinema staat immers al bol van gelijksoortige navelstaarderij, maar als intelligente komedie is Drei Zimmer/Küche/Bad behoorlijk geslaagd.

Die Unsichtbare

2011 | Drama

Duitsland​/​​Frankrijk 2011. Drama van Christian Schwochow. Met o.a. Stine Fischer Christensen, Ulrich Noethen, Dagmar Manzel en Christina Drechsler.

De jonge toneelschoolstudente Josephine (Christensen) krijgt keer op keer te horen dat ze onzichtbaar is als actrice. Groot is dan ook ieders verbazing als juist zij de hoofdrol krijgt toegewezen in een stuk van de beroemde regisseur Kaspar Friedmann (Noethen), maar de motieven voor die keuze worden al snel duidelijk. Friedmann ziet in haar een lege huls, een actrice die hij naar eigen inzicht kan kneden. Met zijn sadistische gemanipuleer drijft hij Josephine langzaam tot waanzin. Een duister en intelligent psychologisch schouwspel.