Fernando Arrabal: regie en cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Odyssey Of The Pacific

1981 |

1981. Fernando Arrabal. Met o.a. Jean-Louis Roux, Monique Mercure en Mickey Rooney.

Die Hamburger Krankheit

1979 | Experimenteel

Frankrijk​/​​Duitsland 1979. Experimenteel van Peter Fleischmann. Met o.a. Helmut Griem, Fernando Arrabal, Tilo Prückner, Carline Seiser en Ulrich Wildgruber.

In Hamburg breekt de pest uit die al gauw half Duitsland bedekt. Maar in Beieren is alles veel beter georganiseerd, zodat men de epidemie daar een halt kan toeroepen. Een woedende anti- film die soms in de montage blijft steken en dan weer verrassend boeit als een parabel over politieke paniek en chaotische burgerlijkheid. Scenario van regisseur Fleischmann, Roland Topor en Otto Jägersberg. Camerawerk van Colin Mounier.

L'arbre de Guernica

1975 | Experimenteel

Italië​/​​Frankrijk 1975. Experimenteel van Fernando Arrabal. Met o.a. Mariangela Melato, Ron Faber, Jean-François Delacour, Marie Pillet en Cosimo Cinieri.

De derde film van deze toneelschrijver van Spaanse afkomst is net zo onverfilmbaar als al zijn andere werk. Het bombardement op Guernica (26 januari 1937) inspireerde de schrijver tot een explosie van droombeelden, die beurtelings lyrisch, fantastisch, erotisch maar met ondertoon van rouw, metafysisch en poëtisch zijn of lijken op een nachtmerrie in de stijl van Goya. Een bezwerende film, die nog versterkt wordt door de krachtige geluids- en beeldvondsten. De tot nu toe meest volmaakte film van Arrabal, die hier even geïnspireerd is door zijn onderwerp als Picasso dat destijds was.

J'irai comme un cheval fou

1973 | Experimenteel

Frankrijk 1973. Experimenteel van Fernando Arrabal. Met o.a. George Shannon en Emmanuelle Riva.

De derde film van deze toneelschrijver van Spaanse afkomst is net zo onverfilmbaar als al zijn andere werk. Het bombardement op Guernica (26 januari 1937) inspireerde de schrijver tot een explosie van droombeelden, die beurtelings lyrisch, fantastisch, erotisch maar met ondertoon van rouw, metafysisch en poëtisch zijn of lijken op een nachtmerrie in de stijl van Goya. Een bezwerende film, die nog versterkt wordt door de krachtige geluids- en beeldvondsten. De tot nu toe meest volmaakte film van Arrabal, die hier even geïnspireerd is door zijn onderwerp als Picasso dat destijds was.

Viva la muerte

1971 | Oorlogsfilm, Biografie, Experimenteel

Frankrijk​/​​Tunesië 1971. Oorlogsfilm van Fernando Arrabal. Met o.a. Anouk Ferjac, Nuria Espert en Núria Espert.

Arrabal heeft de Spaanse Burgeroorlog niet bewust meegemaakt, aangezien hij in 1932 werd geboren. Toch zitten er in deze film veel verwijzingen naar die periode, gebaseerd op vage herinneringen van de regisseur zelf. De vader van een jongen is door de militairen van Franco gearresteerd; hij is verraden door de moeder. Het geheel heeft een onwerkelijke sfeer vol persoonlijke obsessies. De film is een hommage aan Buñuel en bevat geniale ideeën, de regisseur laat bijvoorbeeld bij dit somber en bloederig verhaal een Deens kinderliedje horen. Barokke cinema.