Holly Marie Combs: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

Point of Entry

2007 | Thriller

Verenigde Staten 2007. Thriller van Stephen Bridgewater. Met o.a. Holly Marie Combs, Patrick Muldoon en Richard Roundtree.

Na een inbraak verhuist Kathy met haar gezin naar een beschermde buurt in Californië. Hun aardige nieuwe buurman toont al snel zijn duistere kant.

Swearing allegiance

1997 | Drama, Thriller

Verenigde Staten 1997. Drama van Richard A. Colla. Met o.a. Cassidy Rae, David Lipper, Holly Marie Combs en Dee Wallace.

David en Diane zweren elkaar eeuwige trouw wanneer zij voor vier jaar gescheiden hun opleidingen beginnen. David gaat echter vreemd, krijgt spijt en biecht de affaire op aan Diane. Die wordt hierop zo kwaad, dat ze een bizarre eis stelt: als ze Davids vriendin om het leven brengen, dan kan de relatie tussen David en Diane weer goed komen...

Swearing Allegiances

1997 | Misdaad

Verenigde Staten 1997. Misdaad van Richard Colla. Met o.a. Holly Marie Combs, David Lippert, Cassidy Rae, Dee Wallace en Chad Carlberg.

David en Diane zweren elkaar eeuwige trouw wanneer zij voor vier jaar gescheiden hun opleidingen beginnen. David gaat echter vreemd, krijgt spijt en biecht de affaire op aan Diane. Die wordt hierop zo kwaad, dat ze een bizarre eis stelt: als ze Davids vriendin om het leven brengen, dan kan de relatie tussen David en Diane weer goed komen...

Our Mother's Murder

1997 | Drama

Verenigde Staten 1997. Drama van Bill L. Norton. Met o.a. Roxanne Hart, Holly Marie Combs, Sarah Chalke, James Wilder en Jonathan Scarfe.

David en Diane zweren elkaar eeuwige trouw wanneer zij voor vier jaar gescheiden hun opleidingen beginnen. David gaat echter vreemd, krijgt spijt en biecht de affaire op aan Diane. Die wordt hierop zo kwaad, dat ze een bizarre eis stelt: als ze Davids vriendin om het leven brengen, dan kan de relatie tussen David en Diane weer goed komen...

Sins of Silence

1996 | Drama

Verenigde Staten 1996. Drama van Sam Pillsbury. Met o.a. Lindsay Wagner, Holly Marie Combs, Cynthia Sykes, Sean McCann en Brian Kerwin.

Molly McKinley heeft er een halszaak van gemaakt om het zestien jaar oude verkrachtingslachtoffer Sophie te helpen. Het wordt een zwaar gevecht, want de dader is de zoon van een invloedrijke man. Molly moet het opnemen tegen een leger advocaten en wanneer ze bepaalde notities uit haar gesprekken met Sophie niet openbaar wil maken, wordt ze achter de tralies gezet. Zal het recht in deze zaak ooit zegevieren?

A Reason to Believe

1995 | Drama, Familiefilm, Erotiek

Verenigde Staten 1995. Drama van Douglas Tirola. Met o.a. Jay Underwood, Allison Smith, Danny Quinn, Georgia Emelin en Kim Walker.

Deze onbekend gebleven eersteling van regisseur Tirola, die zijn eigen scenario schreef, gaat over de vraag wanneer er sprake is van verkrachting en wanneer niet. Geeft het slachtoffer aanleiding en stemt het slachtoffer toe als het zich niet verzet? Juridisch gezien een hellend vlak, dat iedere maatschappij anders ziet. Zo is de ritssluiting in een spijkerbroek voldoende voor de Italiaanse rechter om aan te nemen dat de vrouw aanleiding gaf tot seskueel contact, maar in Amerika, waar men graag een wipje maakt op de achterbank van de auto, denkt men er heel anders over. Niet onknap high school leerlingetje Charlotte Byrne (Smith), vast verbonden aan Wesley (Quinn), gaat een avondje dansen en laat zich door Jim Curran (Underwood) na afloop opvrijen, waarop hij haar aanrandt. Achteraf schaamt Charlotte zich voor het gebeurde, verwijt zij zichzelf dat ze zich niet met hand en tand verzet heeft. Ze dreigt te bezwijken onder de druk van de gebeurtenissen en als ze er met anderen over praat, weten die wel beter. Het gaat om een regelrechte verkrachting, maar Jim is zich van geen kwaad bewust, omdat hij dacht dat het zijn 'heerlijk' recht was. Het conflict is geboren en de zaak is rijp voor een maatschappelijke beschouwing over zeden en gewoontes, die dringend veranderd moeten worden. De medeleerlingen raken verdeeld in kampen. Regisseur Tirola gaat amateuristisch te werk, maar wie zich interesseert voor dergelijk drama, is bij hem aan het goede adres en moet er eens voor gaan zitten en kan intens meeleven met de voor -en tegenstanders. Het camerawerk is van Sarah Cawley.

A Perfect Stranger

1994 | Romantisch drama

Verenigde Staten 1994. Romantisch drama van Michael Miller. Met o.a. Stacey Haiduk, Robert Urich, Darren McGavin, Susan Sullivan en Holly Marie Combs.

Raphaella Phillips (Haiduk) is jong en gelukkig getrouwd met een veel oudere industrieel uit San Francisco, John Henry (McGavin) die haar aanbidt. Een gescheiden advocaat genaamd Alex Hale (Urich) ontmoet haar in een vliegtuig naar New York en achtervolgt haar daarna letterlijk overal. Hoewel Raphaella van haar door een beroerte getroffen echtgenoot houdt, raakt ze toch verliefd op de zo perfect lijkende Alex. Maar de jurist is een berekenende gelukszoeker zonder vrienden of verantwoordelijkheden. Hij is de zoon van romanschrijfster Charlotte (Ross), gescheiden van zijn vrouw Kay (Sullivan), en hij heeft een tienerdochter met tatoeages, Amanda (Combs). Jan Worthingtons oppervlakkige scenario, gebaseerd op een roman van Danielle Steel, is een en al bedrog en overspel. Millers regie is stijlvol, maar mist diepgang. De cast levert verrassend goede prestaties. Mike Fash's camerawerk is erg glossy, maar de muziek van Lee Holdridge is niet om aan te horen. Scenario van Gordon McClellan.

Simple Men

1992 | Romantiek, Drama, Komedie

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1992. Romantiek van Hal Hartley. Met o.a. Robert John Burke, William Sage, Karen Sillas, Elina Löwensohn en Martin Donovan.

Burke en Sage gaan op zoek naar hun vader, die uit de gevangenis is ontsnapt, ooit een gevierde honkbalster, later een anarchist. Dat leidt tot een soort psychologische road-movie waarin de broers in de onderbuik van de V.S. terechtkomen, op Sillas botsen, een lieve moederfiguur die een hotelletje runt en waarop Burke hals overkop verliefd wordt. Sage van zijn kant valt voor Lowensohn een jonge, sexy Roemeense terroriste die aan epilepsie lijdt en die de minnares van hun vader blijkt te zijn. Ook deze derde film van scenarist-regisseur Hartley (na THE UNBELIEVABLE TRUTH en TRUST) komt gekunsteld over met gekke filosofische zinsneden, pop-art kleurtjes, droge en zwarte humor en weinig conventionele personages w.o. een depressieve sheriff en een non met boksersallures.

Dr. Giggles

1992 | Horror, Actiefilm, Thriller

Verenigde Staten 1992. Horror van Manny Coto. Met o.a. Larry Drake, Holly Marie Combs, Glenn Quinn, Keith Diamond en Richard Bradford.

Drake is de psychopatische zoon van een dokter die in het verleden door een woedende menigte bijna gelyncht werd, omdat hij een sadist was. In de kliniek waar hij verpleegd wordt, kent niemand zijn identiteit en noemt men hem Dr. Giggles vanwege zijn maniakale lachje. Hij ontsnapt en keert hij terug naar zijn geboortedorp om de dood van zijn vader op bloedige wijze te wreken. Een absurd scenario van Coto en Graeme Whifler, dat vol knipoogjes zou moeten zitten, maar die zijn niet te zien. Gevolg: een bloederige prent vol gewelddadige slachtpartijen, koel en grauw gefilmd door Robert Draper. Drake zelf is macaber genoeg, maar zoekt duidelijk een motivatie voor zijn personage. Het beste aan de film is de knappe score van Brian May. Hoe de Prix Spécial du Jury in Avoriaz verkregen werd, is een volslagen raadsel.

Sweet Hearts Dance

1988 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1988. Komedie van Robert Greenwald. Met o.a. Don Johnson, Susan Sarandon, Jeff Daniels, Elizabeth Perkins en Kate Reid.

Wiley Boon (Johnson) en Sandra (Sarandon) zijn achttien jaar getrouwd en hebben drie leuke kinderen. Maar Wiley is de alledaagse sleur beu en hunkert naar iets anders. Hun huisvriend, schooldirecteur Sam Manners (Daniels), maakt juist het omgekeerde mee. Hij is verliefd op Adie Nims (Perkins) en is bereid voor haar zijn vrijgezellenleventje op te geven. Een mild, goedmoedig portret van twee stellen, hun vriendschap en liefde. Veel gebeurt er niet in de film, maar het wordt sympathiek gebracht. Het scenario van Ernest Thompson is een aaneenschakeling van kleine voorvalletjes uit het leven van de betrokkenen, die om proberen te gaan met hun midlife-crisis. Fotografie van Tak Fujimoto.