Georges Flateau: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Katia

1938 | Romantiek, Historische film

Frankrijk 1938. Romantiek van Maurice Tourneur. Met o.a. Danielle Darrieux, John Loder, Marie-Hélène Dasté, Aimé Clariond en Thérèse Dorny.

De liefde van tsaar Alexander II voor een jonge studente wordt door een bomaanslag beëindigd. Na MAYERLING werd Darrieux weer centraal geplaatst in een tragische vorstenromance. Haar fragiele charme en de regie doen niet onder voor haar eerdere succes, maar de tsaar van Engelsman Loder is een expressieloze houten klaas. Het scenario is van Jacques Companeez, Jean-Jacques Bernard en Lucile Decaux naar de roman La Princesse Bibesco. Het camerawerk is van Robert Lefèbvre.

Marinella

1936 | Musical, Muziek

Frankrijk 1936. Musical van Pierre Caron. Met o.a. Tino Rossi, Yvette Lebon, Cinda Glenn, Albert Duvaleix en Pierre Juvenet.

Een luchtig scenario dat als voorwendsel dient om de stem van Tino Rossi te kunnen laten horen, wiens eerste film dit was. Pierre Caron had als regisseur verder weinig inbreng. Een spektakelstuk dat alleen draaglijk zal zijn voor de Tino Rossi-fans die, zo vrezen we, echter steeds meer in aantal afnemen.

Judex

1916 | Drama

Frankrijk 1916. Drama van Louis Feuillade. Met o.a. René Cresté, Musidora, Yvette Andreyor, Marcel Lévesque en Bout-de-Zan.

Een uit een proloog en elf (volgens sommigen twaalf) episodes bestaande serial. De bankier Favraux (Leubas) die zich door tal van misdrijven verrijkt heeft, haalt zich de wraak van Judex (Crest[KA1]e) op de hals. Hij wordt levenslang tot het tuchthuis veroordeeld en vervolgens bevrijd door avonturiers die zich van het ge[KA3]erfde fortuin van zijn dochter Jacqueline (Andreyor) meester willen maken. Judex trouwt uiteindelijk met Jacqueline en vergeeft de berouwvolle bankier. We zullen de door de populaire scenario- en romanschrijver Arthur Bern[KA2]ede verzonnen fantastische verwikkelingen maar buiten beschouwing laten. De regie is van hetzelfde niveau als in FANTOMAS van dezelfde regisseur (1913-1914). De moralistische en melodramatische ondertoon van het geheel vormen evenwel een behoorlijk minpunt. In dit opzicht is de remake-kopie-hulde van Georges Franju veel beter geslaagd. Duur van de oorspronkelijke versie gebaseerd op wat er volgens de bestaande kopieën van over is ...