John Greyson: regie, scenario en muziek.
Er zijn 4 films gevonden.

Proteus

2003 | Drama, Romantiek

Canada​/​​Zuid-Afrika 2003. Drama van John Greyson en Jack Lewis. Met o.a. Rouxnet Brown, Brett Goldin en Tessa Jubber.

Deze film behandelt het verhaal over de liefde tussen een Afrikaanse slaaf en een Nederlandse zeeman in het begin van de achtiende eeuw.

The Law of Enclosures

2000 |

Canada 2000. John Greyson. Met o.a. Shirley Douglas, Rob Stefaniuk, Kristen Thomson, Sean McCann en Diane Ladd.

Deze film behandelt het verhaal over de liefde tussen een Afrikaanse slaaf en een Nederlandse zeeman in het begin van de achtiende eeuw.

Lilies

1996 | Drama

Canada 1996. Drama van John Greyson. Met o.a. Brent Carver, Marcel Sabourin, Aubert Pallascio, Jason Cadieux en Matthew Ferguson.

Deze film behandelt het verhaal over de liefde tussen een Afrikaanse slaaf en een Nederlandse zeeman in het begin van de achtiende eeuw.

Zéro patience

1993 | Komedie, Muziek, Musical, Drama

Canada 1993. Komedie van John Greyson. Met o.a. Normand Fauteux, Dianne Heatherington, Richardo Keens-Douglas, Bernhard Behrens en Charlotte Boisjoli.

Sir Richard Burton (Robinson) is een onsterfelijke, gecultiveerde 19e eeuwse wetenschapper. Hij is verbonden aan het Biologische Instituut van Toronto en moet al meer dan honderd jaar oud zijn. Hij krijgt opdracht om een speciale tentoonstelling te organiseren over besmettelijke ziekten. Als onderdeel van de expositie is er een video, waarop de eerste AIDS pati[KA3]ent (Zero dus!) wordt getoond aan het publiek die de bron van alle besmetting op het Noord-Amerikaanse continent geweest zou zijn. Achter deze video schuilt een geestverschijning (Fauteux), waarmee Sir Burton een gepassioneerde liefdesrelatie aanknoopt. Meewarige film doorspekt van de harde rockmuziek van Glenn Schellenberg met songs van regisseur Greyson, die ook het scenario schreef. Bedoeld voor een cultpubliek dat grotendeels bestaat uit homo's die willen rekenen met de hardnekkige mythe dat een steward van een luchtvaartmaatschappij AIDS naar Amerika gebracht zou hebben. Een muzikale komedie die gekweld wordt door zijn lage budget, maar heel vindingrijk is en een moeilijk onderwerp onderhoudend behandelt. Het videoclipachtige camerawerk is van Miroslaw Baszak.