Günther Jerschke (1921-1997): cast.
Er zijn 10 films gevonden.

Verdammt, er liebt mich

1996 | Komedie, Familiefilm

Duitsland 1996. Komedie van Sven Severin. Met o.a. Corinna Harfouch, Helmut Berger, Susanne Bormann, Timothy Peach en Günther Jerschke.

Zwei Münchner in Hamburg

1992 | Romantiek, Drama

Duitsland​/​​Oostenrijk 1992. Romantiek van Rolf von Sydow. Met o.a. Uschi Glas, Elmar Wepper, Florian Stubenvoll, Enzi Fuchs en Heinz Reincke.

Alleenstaande, werkende moeder Glas uit München moet haar zoon Stubenvoll voor zijn gezondheid laten verblijven aan de Waddenkust. Ze probeert ondanks haar drukke baan, regelmatig de tocht van bijna duizend kilometer naar Hamburg te maken. Hoewel ze zaken en vriendschap uit principe niet vermengt, is ze echter blij dat haar collega Wepper een keer meegaat naar het Noorden - en als het naderhand niet bij een romantisch etentje blijft, is ze verrukt. Keurige, suikerzoete soap 'made in Germany' begeleid door de kamerbrede muziek van James Last. Scenario van Karl Heinz Freynik en gedegen fotografie van Michael Faust.

Die Rebellion

1981 | Drama

Duitsland 1981. Drama van Wolfgang Staudte. Met o.a. Josef Meinrad, Ida Krottendorf, Erna Schickel, Fritz Eckhardt en Peter Vogel.

Het trieste relaas van een oorlogsveteraan, die het slachtoffer wordt van de bureaucratie die er na een revolutie heerst. In plaats van een degelijke prothese, krijgt hij een houten stomp en toestemming om als orgeldraaier zijn inkomsten te verwerven.

Eine ungeliebte Frau

1974 | Drama

Duitsland 1974. Drama van Tom Toelle. Met o.a. Ulli Philipp, Wolfgang Preiss, Helmut Förnbacher, Günther Jerschke en Dorothea Gervenux.

Na de dood van haar ouders wordt het meisje Philipp opgenomen door de familie Matern. Ze wordt verliefd op de zoon uit het pleeggezin, Wolff, en dat leidt tot allerhande Courths-Mahler toestanden. Kan ook moeilijk anders, want het scenario van regisseur Toelle is gebaseerd op het gelijknamige boek van Hedwig Courths-Mahler, dat ook in het Nederlands werd stukgelezen, onder de titel Een onbeminde vrouw. Toelle heeft beslist langer aan zijn film gewerkt dan Courths-Mahler nodig had om het boek te schrijven.

Jürgen Rolands St. Pauli-Report

1971 | Documentaire, Actiefilm, Erotiek

Duitsland 1971. Documentaire van Jürgen Roland. Met o.a. Helen Vita, Günther Jerschke en Rudolf Schündler.

Zie: Reeperbahn-serie.

Das kann doch unsren Willi nicht erschüttern

1970 | Komedie

Duitsland 1970. Komedie van Rolf Olsen. Met o.a. Heinz Erhardt, Ruth Stephan, Günther Jerschke, Käte Jaenicke en Hans Terofal.

Willi Hirsekom en zijn vrouw Sieglinde zijn van plan om op vakantie te gaan. Ze kunnen het niet goed vinden met hun buren, de Buntjes, die jaloers op hen zijn. Daarom heeft Willi een duur en exclusief Italiaans hotel geboekt. Laten nu uitgerekend de Buntjes ook dit hotel voor hun vakantie uitgekozen hebben.

Das kann doch unseren Willi nicht erschüttern

1970 | Komedie

Duitsland 1970. Komedie van Rolf Olsen. Met o.a. Heinz Erhardt, Ruth Stephan, Günther Jerschke, Käthe Jaenicke en Irina von Bentheim.

Na het succes van WAS IST DENN BLOß MIT WILLI LOS een kluchtig vervolg: twee families - buren - steken elkaar van afgunst de ogen uit en logeren uitgerekend in hetzelfde hotel op hun 'sjieke' vakantiebestemming in Italië. Veel nonsens, pech onderweg, bedarende echtgenotes enz. Een wat late poging om nog eens een slaatje te slaan uit de populariteit van Heinz Erhardt, een gevierde ster uit de jaren 1950-1960. Het scenario is van regisseur Olsen. Het camerawerk is van Franz X. Lederle.

Die Heiden von Kummerow und ihre lustigen Streiche

1967 | Drama, Komedie

Duitsland​/​​Oost Duitsland 1967. Drama van Werner Jacobs. Met o.a. Paul Dahlke, Ralf Wolter, Fritz Tillmann, Rainer Penkert en Jörg Resler.

Uit het dagboek van een protestante herdershond, die rond 1900 in Pommeren het nodige te stellen heeft met een conservatief ingestelde kudde, wars van vooruitgang en een jeugd die heidense gebruiken verheerlijkt. Unieke z.g. culturele samenwerking tussen de Oost- en Westduitsers bezet met een gemengde rolverdeling van ervaren spelers. Ondanks de buitenissige invalshoek, een recht geaarde Heimatfilm, die buiten de landsgrenzen de kijkers toch nauwelijks in volvoering kan brengen. Voor eigenheimers van het jaar 2.000 een verouderde moraal met socialistische principia, die aardig hilarisch aandoen. Scenario van Johanna Sibelius en Eberhard Keindorff naar het gelijknamige boek van Ehm Welk. Camerawerk van Günter Haubold.

Drillinge an Bord

1959 | Komedie

Duitsland 1959. Komedie van Hans Müller. Met o.a. Heinz Erhardt, Peter Carsten, Ann Smyrner, Trude Herr en Paul Dahlke.

Heinz Bollmann, een van de drie van een drieling (alle drie gespeeld door Erhardt) heeft bij de tv een zeereis gewonnen voor de schlager 'Charming Boy', die hij voor een wedstrijd had ingestuurd. Zijn broer Otto heeft echter de tekst geschreven en Eduard de muziek gecomponeerd en de vraag rijst wie mag er nu mee? Ze besluiten alle drie te gaan, twee als verstekelingen, en beurtelings van plaats te wisselen. Aan boord wordt een van hen aangezien voor een detective door gangsters. Het verdere verloop van deze onderhoudende klucht is zeer clichématig, maar het komische talent van Erhardt draagt de film. Het scenario is van Gustav Kampendonk naar een idee van Lothar Koch. Het camerawerk is van Erich Claunigk.

Männer im gefährlichen Alter

1953 | Komedie

Duitsland 1953. Komedie van Carl Heinz Schroth. Met o.a. Hans Söhnker, Liselotte Pulver, Annie Rosar, Wilfried Seyferth en Ilse Bally.

Een gevierde toneelspeler, Franz Volker (S[KA3]ohnker), is ondanks zijn al rijpende leeftijd nog altijd een succesvolle hartedief. Omgeven door zijn entourage bestaande uit zijn secretaris Butz (Jerschke), een huishoudster Fr[KA3]aulein Mauritius (Rosar) en zijn onafscheidelijke vriend, toneelschrijver Adam Kassner (Seyfert), leidt hij een zorgeloos bestaantje. Bovendien heeft hij een pupil vanwege de belastingaftrek, een jong meisje, Anna (Pulver), die hij nog nooit ontmoet heeft en die op een internaat zit. De jonge vrouw wordt nieuwsgierig naar haar weldoener en het eindigt met het strikken van de vrouwen-veroveraar voor een huwelijk. Een clichématig en voorspelbaar blijspel dat enthousiast gebracht wordt, zodat het een prettige pretentieloze tijdspassering is ondanks de ouderdom van de film.