Eduardo Santos Mendes: geluid.
Er zijn 5 films gevonden.

Atraves de janela

2000 |

Brazilië 2000. Tata Amaral. Met o.a. Antonio Petrin, Leona Cavalli, Ana Lucia Torre, Fransergio Araujo en Laura Cardoso.

De gepensioneerde verpleegster Selma (Cardoso), tevens weduwe, onderhoudt een bijna incestueuze relatie met haar volwassen zoon Raimundo (Araújo). Selma legt haar zoon kinderlijk in de watten, maar als Raimundo interesse toont in vage types en wat lijkt op een vriendinnetje, implodeert de verhouding naar wantrouwen. In haar tweede film gaat Tata Amaral van psychologisch drama naar een soort thriller en eindigt plotseling zonder dat duidelijk is geworden wat ze nou eigenlijk wilde. Atraves da Janela ziet er mooi uit en de acteurs zijn prima, maar lijdt onder wat een Braziliaanse criticus noemt 'frustrerende narratieve incoherentie'. Voor wat het waard is, de film won drie prijzen tijdens het Miami Brazilian Film Festival. (IdH/VPRO Gids)

Copacabana

1999 |

Brazilië 1999. Flavio Frederico.

De gepensioneerde verpleegster Selma (Cardoso), tevens weduwe, onderhoudt een bijna incestueuze relatie met haar volwassen zoon Raimundo (Araújo). Selma legt haar zoon kinderlijk in de watten, maar als Raimundo interesse toont in vage types en wat lijkt op een vriendinnetje, implodeert de verhouding naar wantrouwen. In haar tweede film gaat Tata Amaral van psychologisch drama naar een soort thriller en eindigt plotseling zonder dat duidelijk is geworden wat ze nou eigenlijk wilde. Atraves da Janela ziet er mooi uit en de acteurs zijn prima, maar lijdt onder wat een Braziliaanse criticus noemt 'frustrerende narratieve incoherentie'. Voor wat het waard is, de film won drie prijzen tijdens het Miami Brazilian Film Festival. (IdH/VPRO Gids)

Todo dia todo

1998 |

Brazilië 1998. Flávio Frederico. Met o.a. Emerson Rossini, Rômulo Slama, Felipe Augusto, Augusto Moreno en Fabr¡cio Stancatti.

De gepensioneerde verpleegster Selma (Cardoso), tevens weduwe, onderhoudt een bijna incestueuze relatie met haar volwassen zoon Raimundo (Araújo). Selma legt haar zoon kinderlijk in de watten, maar als Raimundo interesse toont in vage types en wat lijkt op een vriendinnetje, implodeert de verhouding naar wantrouwen. In haar tweede film gaat Tata Amaral van psychologisch drama naar een soort thriller en eindigt plotseling zonder dat duidelijk is geworden wat ze nou eigenlijk wilde. Atraves da Janela ziet er mooi uit en de acteurs zijn prima, maar lijdt onder wat een Braziliaanse criticus noemt 'frustrerende narratieve incoherentie'. Voor wat het waard is, de film won drie prijzen tijdens het Miami Brazilian Film Festival. (IdH/VPRO Gids)

A Voz e o vazio: a vez de Vassourinha

1998 |

Brazilië 1998. Carlos Adriano.

De gepensioneerde verpleegster Selma (Cardoso), tevens weduwe, onderhoudt een bijna incestueuze relatie met haar volwassen zoon Raimundo (Araújo). Selma legt haar zoon kinderlijk in de watten, maar als Raimundo interesse toont in vage types en wat lijkt op een vriendinnetje, implodeert de verhouding naar wantrouwen. In haar tweede film gaat Tata Amaral van psychologisch drama naar een soort thriller en eindigt plotseling zonder dat duidelijk is geworden wat ze nou eigenlijk wilde. Atraves da Janela ziet er mooi uit en de acteurs zijn prima, maar lijdt onder wat een Braziliaanse criticus noemt 'frustrerende narratieve incoherentie'. Voor wat het waard is, de film won drie prijzen tijdens het Miami Brazilian Film Festival. (IdH/VPRO Gids)

Um céu de estrelas

1996 |

Brazilië 1996. Tata Amaral. Met o.a. Paulo Vespucio Garcia, Alleyona Cavalli en Ligia Cortez.

De gepensioneerde verpleegster Selma (Cardoso), tevens weduwe, onderhoudt een bijna incestueuze relatie met haar volwassen zoon Raimundo (Araújo). Selma legt haar zoon kinderlijk in de watten, maar als Raimundo interesse toont in vage types en wat lijkt op een vriendinnetje, implodeert de verhouding naar wantrouwen. In haar tweede film gaat Tata Amaral van psychologisch drama naar een soort thriller en eindigt plotseling zonder dat duidelijk is geworden wat ze nou eigenlijk wilde. Atraves da Janela ziet er mooi uit en de acteurs zijn prima, maar lijdt onder wat een Braziliaanse criticus noemt 'frustrerende narratieve incoherentie'. Voor wat het waard is, de film won drie prijzen tijdens het Miami Brazilian Film Festival. (IdH/VPRO Gids)