Rupert Crosse: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

The Reivers

1969 | Komedie, Drama, Actiefilm

Verenigde Staten 1969. Komedie van Mark Rydell. Met o.a. Steve McQueen, Sharon Farrell, Will Geer, Michael Constantine en Rupert Crosse.

Een schilderachtige en komische film naar een boek van William Faulkner over een boerenzoon van twaalf (Vogel) uit Mississippi, die een avontuurlijke autotocht maakt naar Memphis, met een zorgeloos excentriek familielid, McQueen, en de knecht Crosse. Onderweg wordt Crosse verliefd op een prostituée en verkoopt McQueen de dure automobiel om over geld te beschikken om te kunnen wedden bij de paardenraces. Vogel wordt zo enkele ervaringen rijker. Hartveroverende 'Americana', met veel kleurige taferelen en dito karakters. Een onjuiste weergave van het complexe werk van Faulkner.

Ride in the Whirlwind

1966 | Western

Verenigde Staten 1966. Western van Monte Hellman. Met o.a. Cameron Mitchell, Jack Nicholson, Tom Filer, Millie Perkins en Rupert Crosse.

Een gezapige western over drie onschuldige cowboys die voor postkoetsovervallers worden aangezien en daarom gedwongen worden te vluchten. Voor liefhebbers interessant omdat Nicholson het scenario schreef en Hellman (TWO-LANE BLACKTOP) regisseerde.

Too Late Blues

1962 | Drama, Muziek, Experimenteel

Verenigde Staten 1962. Drama van John Cassavetes. Met o.a. Bobby Darin, Stella Stevens, Cliff Carnell, Seymour Cassel en Rupert Crosse.

Pretentieuze onzin over jazzmusicus Darin die betrokken raakt bij de zelfzuchtige dame Stevens.

Shadows

1960 | Drama, Experimenteel

Verenigde Staten 1960. Drama van John Cassavetes. Met o.a. Hugh Hurd, Lelia Goldoni, Ben Carruthers, Anthony Ray en Rupert Crosse.

In zijn debuut als regisseur toont Cassavetes ons New York, de stad van de neon-reclames. Bruisend hart van de stad is Manhattan. In dat kader bewegen zich zijn drie helden, de 'schaduwen', die zich mengen onder een volk dat leeft in een ondraaglijk ritme. De schaduwen zijn Lelia, Hugh en Ben. Ze wonen samen en helpen elkaar. Ze voelen voor elkaar die reine primitieve tederheid en die uitbundigheid eigen aan volkeren uit zonnige landen. Ze beseffen dat ze nooit 'echte' Amerikanen zullen worden, dat de maatschappij hen nooit uit de schaduw zal laten treden. Een geïmproviseerde film, gemaakt met een minimum aan scenario en financiële middelen. De acteurs spelen zichzelf en worden geregistreerd door een schokkende handcamera. Er wordt geen gemakkelijke oplossing gegeven voor de toeschouwer. Eén van de belangrijkste Amerikaanse debuutfilms sinds Orson Welles' CITIZEN KANE. Cassavetes schreef zelf het scenario en Erich Kollmar verfilmde het. Knappe jazz- score van Charles Mingus en Shafi Hadi.