Howard McGillin: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Too Rich: The Secret Life Of Doris Duke

1999 | Biografie

Canada​/​​Verenigde Staten 1999. Biografie van John Erman. Met o.a. Lauren Bacall, Richard Chamberlain, Mare Winningham, Lindsay Frost en Kathleen Quinlan.

De 80-jarige erfgename van de tabakmagnaat Duke, Doris Duke, blikt terug op haar leven

The Swan Princess

1994 | Animatie, Familiefilm, Fantasy

Verenigde Staten 1994. Animatie van Richard Rich. Met o.a. Michelle Nicastro, Howard McGillin, Steven Wright, Jack Palance en John Cleese.

Eerste animatiefilm van Rich, een veteraan van de Walt Disneystudio's, die nu voor zichzelf werkt. Het gaat over prins Derek en prinses Odette, de erfgenamen van aan elkaar grenzende koninkrijkjes. Ze zijn van plan zijn met elkaar te trouwen. Tot Derek blundert door Odette te vertellen dat hij van haar houdt omdat zij mooi is.

Company Business

1991 | Thriller, Komedie

Verenigde Staten 1991. Thriller van Nicholas Meyer. Met o.a. Gene Hackman, Mikhail Baryshnikov, Kurtwood Smith, Terry O'Quinn en Daniel von Bargen.

Wat doen spionnen na de koude oorlog? Zij gaan de industriële spionagetoer op, of worden, zoals Hackman, ex- CIA-agent, gevraagd de ex-KGB-er Baryshnikov naar Moskou terug te brengen met twee miljoen dollar aan Columbiaans drugsgeld op zak voor het vrijkopen van een U2-piloot. De twee mannen vatten sympathie voor elkaar op en als zij erachter komen dat zij slechts een radertje vormen van een samenzwering, racen zij heel Europa door, met hun wat aangeslagen bazen als achtervolgers. De film begint als een veelbelovende thriller maar scenarist- regisseur Meyer laat een en ander ontaarden in een soort excentrieke komedie. Hackman is opnieuw nonchalant-sympathiek maar de ex-balletster Baryshnikov is te jongensachtig voor zijn rol als doorgewinterde KGB-er. Het camerawerk is van Gerry Fisher. Ook bekend als PATRIOTS.

Where the boys aren't seven

1984 | Erotiek

Verenigde Staten 1984. Erotiek van Hy Averback. Met o.a. Howard McGillin, Lorna Luft, Wendy Schaal, Russell Todd en Lisa Hartman.

Wat doen spionnen na de koude oorlog? Zij gaan de industriële spionagetoer op, of worden, zoals Hackman, ex- CIA-agent, gevraagd de ex-KGB-er Baryshnikov naar Moskou terug te brengen met twee miljoen dollar aan Columbiaans drugsgeld op zak voor het vrijkopen van een U2-piloot. De twee mannen vatten sympathie voor elkaar op en als zij erachter komen dat zij slechts een radertje vormen van een samenzwering, racen zij heel Europa door, met hun wat aangeslagen bazen als achtervolgers. De film begint als een veelbelovende thriller maar scenarist- regisseur Meyer laat een en ander ontaarden in een soort excentrieke komedie. Hackman is opnieuw nonchalant-sympathiek maar de ex-balletster Baryshnikov is te jongensachtig voor zijn rol als doorgewinterde KGB-er. Het camerawerk is van Gerry Fisher. Ook bekend als PATRIOTS.

Where the Boys Are '84

1984 | Komedie

Verenigde Staten 1984. Komedie van Hy Averback. Met o.a. Lisa Hartman, Lorna Luft, Wendy Schaal, Lynn-Holly Johnson en Russell Todd.

Een smakeloze herverfilming van een rolprent uit 1960 over vier studentes (waarvan er drie tot alles bereid zijn en één nog maagd is), die in Fort Lauderdale in Florida terechtkomen op zoek naar goedkope seks. Deze produktie van Allan Carr is even aantrekkelijk als oliedrab.

Take Your Best Shot

1982 | Komedie

Verenigde Staten 1982. Komedie van David Greene en David Green. Met o.a. Robert Urich, Meredith Baxter, Jeffrey Tambor, Jack Bannon en Claudette Nevins.

Een komedie die zich afspeelt rond acteur-in-nood Urich, wiens huwelijk stukloopt. Bovendien laat het verloop van zijn carrière te wensen over. De schrijver/producent-twee-eenheid Richard Levinson en William Link had kennelijk behoefte aan afwisseling, want de komedie is niet van het voor hen gebruikelijke genre.

Women In White

1979 | Drama

Verenigde Staten 1979. Drama van Jerry London. Met o.a. Susan Flannery, Kathryn Harrold, Howard McGillin, Sheree North en David Ackroyd.

Mini-serie in drie delen. Een drama in het ziekenhuis: iedereen ijvert voor promotie, de één gunt de ander het licht in de ogen niet en daarnaast zien we nog een serie persoonlijke problemen die door de dagelijkse werkzaamheden heenlopen. Hoeveel drama er ook was, niemand liep er warm voor. Scenario van Robert Malcolm Young en Irving Pearlberg naar de roman van Frank G. Slaughter.