Barbara Ronchi: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Rapito

2023 | Drama

Italië​/​​Frankrijk​/​​Duitsland 2023. Drama van Marco Bellocchio. Met o.a. Fausto Russo Alesi, Barbara Ronchi, Paolo Pierobon, Fabrizio Gifuni en Filippo Timi.

In 1852 was Bologna een onderdeel van de Kerkelijke Staat waarover de paus regeerde. Een van zijn kardinalen eist van een Joodse familie hun zesjarige zoontje op, omdat die in het geheim zou zijn gedoopt ‘en nu voor eeuwig christen’ is. De waargebeurde ‘zaak Mortara’ wordt een internationale rel, en een principekwestie voor paus Pius IX. Een vaardig vertelde, sociaal bevlogen, historische moraalvertelling van de Italiaanse filmveteraan Marco Bellocchio in stemmige tinten zwart, sepia en blauw, in een epische cinemastijl die je niet vaak meer ziet. Met enkele sterke magisch-realistische, symbolische scènes. Over identiteit, overleven, macht en gehoorzaamheid.

Il Boemo

2023 | Drama, Muziek, Biografie

Tsjechië​/​​Slowakije 2023. Drama van Petr Václav. Met o.a. Vojtech Dyk, Barbara Ronchi, Elena Radonicich, Lana Vlady en Alberto Cracco.

Kostuumdrama over de in Italië werkende, achttiende-eeuwse, Tsjechische opera-componist Josef Mysliveček (1737-1781), die mentor en inspiratiebron voor de jonge Mozart was. Maar daarover gaat het – op twee plichtmatige scènes na – in deze fletse, flatteuze biopic niet. Wel wordt Myslivečeks streven om iets goddelijks te maken gebruikt als contrapunt voor een focus op het aardse en profane. Een lange, oppervlakkige reeks veroveringen en verhoudingen met invloedrijke vrouwen en zangeressen volgt, waarvoor historisch geen bewijs zou bestaan. Merkwaardig dieptepunt vormt de scène waarin een jonge koning Mysliveček uitnodigt een blik te werpen op zijn royale, vers gedraaide drol.

Sweet Dreams

2016 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 2016. Drama van Marco Bellocchio. Met o.a. Bérénice Béjo, Valerio Mastandrea, Fabrizio Gifuni, Guido Caprino en Barbara Ronchi.

Kostuumdrama over de in Italië werkende, achttiende-eeuwse, Tsjechische opera-componist Josef Mysliveček (1737-1781), die mentor en inspiratiebron voor de jonge Mozart was. Maar daarover gaat het – op twee plichtmatige scènes na – in deze fletse, flatteuze biopic niet. Wel wordt Myslivečeks streven om iets goddelijks te maken gebruikt als contrapunt voor een focus op het aardse en profane. Een lange, oppervlakkige reeks veroveringen en verhoudingen met invloedrijke vrouwen en zangeressen volgt, waarvoor historisch geen bewijs zou bestaan. Merkwaardig dieptepunt vormt de scène waarin een jonge koning Mysliveček uitnodigt een blik te werpen op zijn royale, vers gedraaide drol.