Juan Orol: regie en cast.
Er zijn 39 films gevonden.

Pasiones infernales

1966 | Drama

Mexico​/​​Puerto Rico 1966. Drama van Juan Orol. Met o.a. Dinorah Judith, Víctor Junco, Esther Sandoval en José San Antón.

Een vrouw leidt een losbandig leven in een dorpje aan de kust van Puerto Rico. De mannen vechten en lijden om haar. Orol stopte in dit melodrama de elementen seks, geweld en sentiment. De film werd dan ook een kassucces.

Contrabandistas del Caribe

1966 | Misdaad

Puerto Rico​/​​Mexico 1966. Misdaad van Juan Orol. Met o.a. Arturo Martínez, Dinorah Judith, César del Campo en Juan Orol.

Een misdaadorganisatie die zich bezighoudt met de drugshandel ontdekt dat er steeds meer drugs verdwijnen. Joe Luciana, een man die gerespecteerd wordt om zijn goede daden, blijkt hiervoor verantwoordelijk. Orol regisseerde de film en speelde zijn geliefde rol van goede gangster.

Antesala de la silla eléctrica

1966 | Misdaad

Puerto Rico​/​​Mexico 1966. Misdaad van Juan Orol. Met o.a. Juan Orol, Dinorah Judith, Mario Sevilla en Felipe de Flores.

Een politieman doet al het mogelijke om te voorkomen dat een ter dood veroordeelde op de elektrische stoel terecht komt, want hij is overtuigd van diens onschuld. Dinorah Judith danst de go go

La virgen de la calle

1965 | Drama

Mexico​/​​Puerto Rico 1965. Drama van Juan Orol. Met o.a. Dinorah Judith, José Luis Moreno, Federico Piñeiro en Luis Oquendo.

Een meisje dat verkracht is door haar stiefvader besluit de maîtresse te worden van een aantal rijke mannen. Als ze verliefd wordt op een jongen, verzwijgt ze haar verleden. Dan blijkt dat de vader van de jongen een van haar voormalige minnaars is. Een tropische variant van De dame met de camelia's

La maldición de mi raza

1964 | Drama

Puerto Rico​/​​Mexico 1964. Drama van Juan Orol. Met o.a. Armando Silvestre, Luz María Aguilar, Lupe Suárez en Dinorah D'Orgaz.

Een meisje ontdekt dat haar moeder een kleurlinge is. Daardoor verandert haar leven volkomen en ze keert zich van haar moeder af. Een zeer droevig verhaal.

El Crimen de la hacienda

1963 | Drama

Mexico​/​​Puerto Rico 1963. Drama van Juan Orol. Met o.a. Mary Esquivel, Arturo Correa, Lilian Hurst en Mona Martí.

Een meisje dat een misvormd gezicht heeft, is de erfgename van een immens fortuin. Om zich daarvan meester te maken, vraagt een jongeman haar ten huwelijk. Een dom melodrama.

Sangre en la barraca

1962 | Drama

Mexico 1962. Drama van Juan Orol. Met o.a. Mary Esquivel, Javier Solís, David Záizar en María Bustamente.

Door een vergissing gelooft een jongeman dat de zoon van een werknemer van hem, die samen met hem is opgegroeid, zijn zuster zwanger heeft gemaakt. Hij besluit hem te doden, zonder dat hij weet dat het slachtoffer in werkelijkheid zijn stiefbroer is. Omwille van het melodrama, dat in Mexico zo geliefd is, moet er een onschuldige sterven.

Bajo el manto de la noche

1962 | Drama

Mexico 1962. Drama van Juan Orol. Met o.a. Mary Esquivel, Armando Silvestre, Juan Orol en Arturo Martínez.

Omdat ze er genoeg van heeft door te gaan voor de jongere zuster van haar moeder, loopt een meisje weg met haar vader, die een ex-gangster is en haar een groot fortuin schenkt. Een draak zonder enig belang. Ook bekend als DESTINO DE TRES VIDAS.

Thaimí, la hija del pescador

1958 | Avonturenfilm

Mexico​/​​Cuba 1958. Avonturenfilm van Juan Orol. Met o.a. Mary Esquivel, Armando Calvo, Rubén Rojo en Fela Jar.

Een schilder gaat naar de kust om daar inspiratie op te doen. Hij ontmoet een mooi meisje, dat hij meeneemt naar Havanna, waar zij een glansrijke carrière maakt als zangeres, maar zij heeft heimwee naar haar eigen streek. Een exotische vertelling waar het melodrama vanaf druipt. Even dwaas als alle andere films van deze regisseur.

Zonga el ángel diabólico

1957 | Drama

Mexico 1957. Drama van Juan Orol. Met o.a. Mary Esquivel, Víctor Junco, Jaime Fernández en Aída Araceli.

Als een arts in een dorp in het oerwoud aankomt om de zieken te onderzoeken en te verzorgen, wordt hij daar verliefd op een knappe inheemse, waarvoor hij zelfs zo ver gaat dat hij een moord pleegt. De eerste kleurenfilm van Orol. Interessant, maar slecht geregisseerd.

Te odio y te quiero

1956 | Drama

Mexico 1956. Drama van Juan Orol. Met o.a. Mary Esquivel, Antonio Badú, Arturo Martínez en Alicia Rodríguez.

Een meisje pleegt door toedoen van een man zelfmoord. Haar zus zint op wraak. Een volkomen belachelijke film.

Plazos traicioneros

1956 | Drama

Mexico 1956. Drama van Juan Orol. Met o.a. Mary Esquivel, Juan Orol, Sonia Furió en Arturo Martínez.

Een filmproducent vermoordt de minnaar van zijn vrouw en belandt daardoor in de gevangenis. Een knullig gemaakte film.

El Farol de la ventana

1955 | Drama

Mexico​/​​Cuba 1955. Drama van Juan Orol. Met o.a. Mary Esquivel, Néstor de Barbosa, Fedora Capdevila en Alejandro Lugo.

Een blinde vrouw denkt dat een zojuist in het vissersdorp aangekomen man haar jaren geleden verdwenen zoon is. Hij en haar dochter doen hun best om haar die illusie niet te ontnemen. Gruwelijk melodrama over tropische hartstochten.

La Mesera del Café de Puerto

1954 | Drama

Cuba​/​​Mexico 1954. Drama van Juan Orol. Met o.a. Bertha Montesinos, Julio Capote, Martha Rams en Elisa Araujo.

Een componist wordt beroemd dankzij de hulp van het serveerstertje van een restaurant. Hij wordt echter al snel verliefd op een beroemde ster. Ronduit afschuwelijk.

Bajo la influencia del miedo

1954 | Misdaad

Mexico 1954. Misdaad van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Juan Orol, Arturo Martínez en José Pulido.

Een ex-gevangene vermoordt de man die er de schuld van was dat hij in de gevangenis kwam; hij vormt een bende gangsters. Vooral één scène is opmerkelijk om de onopzettelijke humor: een stel schurken schiet op rivalen die zich voor een reusachtige etalage bevinden, zonder ook maar een raam te breken.

El Sindicato del crimen

1953 | Misdaad

Cuba​/​​Mexico 1953. Misdaad van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Juan Orol, José Elías Moreno en Arturo Martínez.

Een vrouw is verliefd op een gangster, en raakt daardoor verwikkeld in een duistere zaak, waardoor zij in de gevangenis belandt. Deze film wilde dermate melodramatisch zijn, dat hij ongewild humoristisch werd, en zo werd het toch nog leuk.

Sandra

1952 | Drama

Cuba​/​​Mexico 1952. Drama van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Arturo Martínez, César del Campo en Manuel Arvide.

Hoewel hij weet dat hij aan een ongeneeslijke ziekte lijdt die zijn mannelijkheid aantast, doet een miljonair een revuedanseres een huwelijksaanzoek. Zij gaat op zijn aanzoek in vanwege de verlokkingen van zijn immense fortuin. Onuitsprekelijk melodrama vol tropische hartstocht, tegen de achtergrond van naakte vrouwenborsten.

La Diosa de Tahití

1952 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1952. Drama van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Arturo Martínez, Marco de Carlo en Salvador Lozano.

Een van moord beschuldigde man duikt onder op een eiland in dit onverteerbare melodrama.

Qué idiotas son los hombres

1950 | Komedie, Drama

Mexico 1950. Komedie van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Víctor Junco, Aurora Segura en José Pulido.

Als een vrouw er achter komt dat haar man haar ontrouw is, besluit zij te scheiden en drie mannen die haar het hof maken te gebruiken. Smakeloze komedie zonder een greintje originaliteit, met melodramatische trekjes aan het eind.

Perdición de mujeres

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Tito Junco, María Luisa Zea en José G. Cruz.

Vervolg op EL INFIERNO DE LOS POBRES waarin de hoofdrolspeelster zangeres wordt en verwikkeld raakt in een juwelendiefstal. Net zo overdreven als de vorige. De auteur van de roman heeft zichzelf een rol toebedeeld.

Madre querida

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Juan Orol. Met o.a. Esperanza Issa, Manuel Arvide, Luis Rodríguez en Jaime Calpe.

De nieuwe versie van de film waar Orol in 1935 zo'n groot kassucces mee had. In deze tweede versie is het allemaal nog veel pijnlijker.

Hombres sin alma

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Tito Junco, José G. Cruz en Arturo Martínez.

De laatste film van de zwakke trilogie die Juan Orol maakte rond de roman Percal van José G. Cruz. Eindelijk vindt de heldin het geluk en de liefde in de persoon van een taxichauffeur.

El Infierno de los pobres

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Luis López Somoza, Arturo Soto Rangel en Beatriz Ramos.

Een meisje wordt, nadat zij zwanger is geraakt van een rijkaard, prostituée om haar moeder en kind te kunnen onderhouden. De eerste film rond deze hoofdrolspeelster; de volgende twee zouden heten PERDICION DE MUJERES en HOMBRES SIN ALMA. Ze zijn alle drie gebaseerd op de roman Percal van José G. Cruz. Te koud en te langdradig.

Cabaret Shanghai

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Juan Orol, Roberto Romaña en Manuel Arvide.

Een gangster is verliefd op een zangeres en danseres, maar zij wordt op haar beurt verliefd op de vertrouwensman van de bandiet. De grootheidswaanzin van Orol neemt in dit melodrama masochistische trekken aan: hij was in zijn films namelijk gek op veel lijden, een voorkeur die het publiek niet met hem deelde.

Amor salvaje

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Víctor Junco, Dalia Iñiguez en José Pulido.

Gedreven door jaloezie vermoordt een man alle aanbidders van de vrouw op wie hij verliefd is. Wat in vijf minuten verteld had kunnen worden, weet Orol te rekken om de verplichte 90 minuten bijna vol te maken. Schandalig.

El Charro del arrabal

1948 | Misdaad

Mexico 1948. Misdaad van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, José Pulido en Manuel Arvide.

Een bandiet is van plan de eigenaars van de bars en cabarets in een stadswijk geld af te persen. Helaas zit de film vol met simpel (onbeholpen) acteerwerk met veel goedkope gebaren en platvloerse uitdrukkingen.

Tania, la bella salvaje

1947 | Drama

Mexico 1947. Drama van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Manuel Arvide en Enrique Zambrano.

Een jonge man neemt een wilde schoonheid, op wie hij verliefd is, mee naar Mexico om een vedette van haar te maken. Zij laat hem echter in de steek voor een vriend van hem. Het verhaaltje is nogal mager en bovendien ontbreekt de vrolijke noot in deze film.

Gangsters contra charros

1947 | Misdaad

Mexico 1947. Misdaad van Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Juan Orol en José Pulido.

Om uit de ellende te komen, besluit een jonge man gangster te worden. Deze film is het vervolg op EL REINO DE LOS GANGSTERS, waarin de hoofdpersoon uit de dood verrijst om opnieuw te worden gedood, en is net zo rampzalig.

El Reino de los gangsters

1947 | Misdaad

Mexico 1947. Misdaad van Juan Orol. Met o.a. Juan Orol, Rosa Carmina en Lilia Prado.

In een denkbeeldig land opereert een gangsterbende, gesteund door een hoge regeringsambtenaar. De tegenpartij zet ook een bende op touw. De film is nogal onzinnig.

Una Mujer de Oriente

1946 |

Mexico 1946. Juan Orol. Met o.a. Rosa Carmina, Juan Orol en Carlos López Moctezuma.

Een beroemde wetenschapper die een mysterieuze, krachtige straal heeft ontdekt, wordt vermoord. De hoofdverdachte is zijn vrouw. De film is zonder meer bezienswaardig.

Pasiones tormentosas

1945 | Drama, Musical

Mexico 1945. Drama van Juan Orol. Met o.a. María Antonieta Pons, Crox Alvarado en Yadira Jiménez.

Een stervende biecht een priester dat hij de minnaar was van twee zusjes van wie hij er een heeft vermoord. Onverteerbaar slecht.

Los Misterios del hampa

1944 | Misdaad

Mexico 1944. Misdaad van Juan Orol. Met o.a. María Antonieta Pons, Juan Orol, Francisco Jambrina en José Eduardo Pérez.

In de gevangenis vertelt een gangster zijn vrouw hoe hij in die situatie is beland. Hoewel beslist niet zonder fouten is Orol erin geslaagd een alleszins acceptabele film te maken, die destijds een grote publiekstrekker was.

Cruel destino

1943 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1943. Drama van Juan Orol. Met o.a. María Antonieta Pons, Juan José Martinez Casado en José Eduardo Pérez.

Om haar vader uit de financiële nood te helpen, trouwt een meisje met een man van wie zij niet houdt. Niet te verteren film, gemaakt zonder enig technisch benul. Ook bekend als ALLA EN LA FRONTERA.

Eterna mártir

1937 | Drama

Mexico 1937. Drama van Juan Orol. Met o.a. Consuelo Moreno, Juan José Martínez Casado, Mary Carrillo en Antonio Liceaga.

Omdat zij de huur niet kan betalen komt een jonge moeder in de gevangenis terecht en moet ze haar man en zoon alleen achterlaten. Juan Orol wentelt zich verlekkerd, voor de zoveelste keer, in het thema van de ongelukkige vrouw die een eindeloos aantal moeilijkheden moet doormaken. Absoluut onuitstaanbaar.

El Derecho y el deber

1937 | Drama

Mexico 1937. Drama van Juan Orol. Met o.a. Consuelo Moreno, Juan José Martínez Casado, Juan Orol en Leopoldo Ortín.

Na de Revolutie keert een kolonel terug naar zijn ranch om zich te voegen bij zijn vrouw en zoon. Een vriend vertelt hem dat zijn vrouw in de veronderstelling leeft dat hij dood is en met een andere man is getrouwd. Zoals gebruikelijk bij deze regisseur wordt het plot herhaaldelijk onderbroken (genoemd plot laat overigens nogal wat te wensen over) om plaats te maken voor een eindeloos aantal liedjes die niets met de film te maken hebben. Onuitstaanbaar.

Honrarás a tus padres

1936 | Drama

Mexico 1936. Drama van Juan Orol. Met o.a. Victoria Blanco, Juan Orol, René Cardona en Lucha María Avila.

De dochter van een rentmeester van een suikerplantage wordt verleid en in de steek gelaten door een graaf. Ondraaglijk slecht.

El Calvario de una esposa

1936 | Drama

Mexico 1936. Drama van Juan Orol. Met o.a. Consuelo Frank, Consuelo Moreno, Juan Orol en René Cardona.

Een stierenvechter leidt, aangespoord door een slechte vriend, een onverantwoordelijk leven en schaadt hiermee het leven van zijn vrouw en kind. Smakeloos melodrama, opgeluisterd door een eindeloos aantal musicalnummers met als enig doel er een kassucces van te maken; daar is men overigens niet in geslaagd.

Madre querida

1935 | Drama

Mexico 1935. Drama van Juan Orol. Met o.a. Luisa María Morales, Alberto Martí, Antonio Liceaga en Carlos Domínguez.

Door hun beider kinderen vinden twee vroegere geliefden elkaar terug. Het opmerkelijke aan deze overigens onuitstaanbare film is dat hij zeer snel is opgenomen om nog op Moederdag in première te kunnen gaan. En zo werd het een groot kassucces.

Mujeres sin alma

1934 | Drama, Misdaad

Mexico 1934. Drama van Ramón Peón. Met o.a. Consuelo Moreno, Alberto Martí, Juan Orol en Adela Sequeyro.

Door een list die is beraamd door zijn vrouw en zijn baas, wordt een chauffeur op beschuldiging van diefstal gearresteerd. Het enige dat de moeite van het bekijken waard is, is de zondige tangodans van de hoofdrolspeelster. Verder niets bijzonders.