Vincent Savino: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

First Cow

2019 | Drama

Verenigde Staten 2019. Drama van Kelly Reichardt. Met o.a. John Magaro, Orion Lee, Ewen Bremner, Jared Kasowski en Dylan Smith.

Oregon, begin 19de eeuw. Het leven van Cookie Figowitz en King Lu komt in een stroomversnelling wanneer een rijke Britse bonthandelaar een koe laat overkomen, omdat hij een wolkje melk wil in zijn thee. Het is de eerste koe in het gebied en Cookie kan de melk goed gebruiken voor zijn fenomenale, gefrituurde koekjes. Lieve western van indie-regisseur Kelly Reichardt (Wendy and Lucy, Meek’s Cutoff) waarin de nadruk ligt op het bakken van de koekjes, het plukken van blauwe bessen, en vooral op de bijna vanzelfsprekende vriendschap die ontstaat tussen Cookie en King Lu.

I Don't Feel at Home in This World Anymore

2017 | Misdaad, Drama, Thriller

Verenigde Staten 2017. Misdaad van Macon Blair. Met o.a. Melanie Lynskey, Elijah Wood, Gary Anthony Williams, David Yow en Jane Levy.

Wanneer bij de op het randje van depressie verkerende verpleegster Ruth (Lynskey) is ingebroken, belt ze natuurlijk de politie. Die komt, maar biedt niet veel hulp. Want had ze niet gewoon vergeten de deur op slot te doen? Gelukkig is buurman Tony (Wood) best bereid om haar te helpen om zelf de gestolen spulletjes op te sporen. Tony is wel een bijzonder vreemde snuiter. Geestige en sprankelende misdaadfilm, met allerlei maffe typetjes en een prettig bizar script, won niet onverdiend de juryprijs op het Sundance-festival. Lynskey (Heavenly Creatures) en Wood (Lord of the Rings) zijn een fraai koppel.

Blue Ruin

2013 | Thriller, Misdaad, Drama

Verenigde Staten 2013. Thriller van Jeremy Saulnier. Met o.a. Macon Blair, Devin Ratray en Amy Hargreaves.

Een dakloze dertiger is uit op wraak. Met die informatie moet de kijker van Blue Ruin het aanvankelijk doen; beetje bij beetje wordt steeds meer onthuld over het verleden en de motieven van de hoofdpersoon. Het verhaal van deze thriller mag uiteindelijk niet heel verrassend zijn, de uitwerking is zeer effectief: geduldig opgebouwd, sfeervol gefilmd, af en toe onverwacht gruwelijk, en onafgebroken spannend. Regisseur/scenarist/cameraman Saulnier haalde zijn minibudget op via Kickstarter en won ten slotte de FIPRESCI-prijs in Cannes.