Lenore J. Coffee (1896-1984): scenario.
Er zijn 8 films gevonden.

The End of the Affair

1955 | Drama, Romantiek

Verenigd Koninkrijk 1955. Drama van Edward Dmytryk. Met o.a. Deborah Kerr, Van Johnson, John Mills, Peter Cushing en Michael Goodliffe.

Van Graham Greene's mystiek-religieuze roman over een oorlogsliefde in Londen blijft niet veel over in deze filmversie, met name door het slechte karakterspel van Johnson; Kerr komt wel oprecht over.

Young at Heart

1954 | Musical, Romantiek, Komedie

Verenigde Staten 1954. Musical van Gordon Douglass en Gordon Douglas. Met o.a. Doris Day, Frank Sinatra, Gig Young, Ethel Barrymore en Dorothy Malone.

Doris Day, de populairste en best betaalde ster in de VS van de jaren '50 en '60, valt voor medegigant Sinatra in deze gelikte muzikale versie van de succesvolle film Four daughters uit 1938. Een fraai staaltje jaren '50 Americana vol vrijheid, blijheid en rijkheid aaneen geregen door liedjes van oa Gershwin en Cole Porter. Gefilmd in en rond Warners' studio's, incl. het lieflijke Connecticut straatje waar de lachebekjes resideren. (VM/VPRO Gids)

Sudden Fear

1952 | Thriller

Verenigde Staten 1952. Thriller van David Miller. Met o.a. Joan Crawford, Jack Palance, Gloria Grahame, Bruce Bennett en Touch (Mike) Connors.

Prima moordverhaal waarin Crawford als beroemde toneelschrijfster met Palance trouwt en ontdekt dat hij haar wil vermoorden. Leonore Coffee en Robert Smith bewerkten een roman van Edna Sherry tot scenario. Camerawerk van Charles Lang Jr.

Beyond the Forest

1949 | Film noir, Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1949. Film noir van King Vidor. Met o.a. Bette Davis, Joseph Cotten, David Brian, Ruth Roman en Minor Watson.

Deze film noir begint met een waarschuwing aan de kijker: dit is een verhaal over het kwaad in z'n lelijkste vorm, pas op! Het blijkt om een soapbewerking van Madame Bovary te gaan, met Davis als dodelijk verveelde huisvrouw Rosa, die haar burgerlijke bestaan ontvlucht met een affaire en ten slotte afglijdt tot zelfverminking en moord. Davis, die met zwarte pruik niet zou misstaan in The Addams Family, zet Rosa verbazend over the top neer, wat aansluit bij de bombastische regie van Vidor. Zelf was ze achteraf ook niet enthousiast. Desalniettemin een feestje voor campliefhebbers.

Tomorrow Is Forever

1946 | Drama

Verenigde Staten 1946. Drama van Irving Pichel. Met o.a. Claudette Colbert, Orson Welles, George Brent, Lucile Watson en Richard Long.

Een huilerig drama - Enoch Arden op herhaling - over een man (Welles) die in de oorlog als gesneuveld werd opgegeven en met een nieuw gezicht terugkomt om te ontdekken dat zijn vrouw Colbert hertrouwde met Brent. Een moedig acteerstaaltje van Welles, goed bijgestaan door Wood als zijn geadopteerde dochter. Scenario van Lenore Coffee naar een roman van Gwen Bristow. Camerawerk van Joseph Valentine.

Old Acquaintance

1943 | Drama

Verenigde Staten 1943. Drama van Vincent Sherman. Met o.a. Bette Davis, Miriam Hopkins, Gig Young, John Loder en Dolores Moran.

Aan elkaar gewaagde sterren uit The Old Maid herenigd als jeugdvriendinnen die een persoonlijke- en beroepsrivaliteit ontwikkelen en twintig jaar volhouden. Davis is goedmoedig en Hopkins zuur in deze onderhoudende film.

The Great Lie

1941 | Drama

Verenigde Staten 1941. Drama van Edmund Goulding. Met o.a. Bette Davis, Mary Astor, George Brent, Lucile Watson en Hattie McDaniel.

Brent trouwt met Davis als zijn verbintenis met Astor is verbroken. Hij komt om bij een vliegtuigongeluk, waardoor Davis en de zwangere Astor achterblijven om met elkaar en met de elementen te vechten. Goed opgebouwde soap-opera die Astor een Oscar bezorgde voor haar rol van vurige concertpianiste. Scenario van Leonore Coffee. Camerawerk van Tony Gaudio.

Possessed

1931 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1931. Romantiek van Clarence Brown. Met o.a. Joan Crawford, Clark Gable, Wallace Ford, Skeets Gallagher en John Miljan.

Fabrieksmeisje Marian (Crawford) wordt de ma[KA4]itresse van de advocaat Mark Whitney, die op Park Avenue woont (Gable). Een fascinerend feministisch drama, dat bulkt van de symboliek en waarin Crawford een stralende hoofdrol speelt. Het buitensporige scenario, dat gebaseerd is op een toneelstuk van Edgar Selwyn werd geschreven door Lenore Coffee in een tijd dat er nog geen Amerikaanse zelfcensuur bij de filmstudio's was, die met een kloppend hart rekening hielden met de fatsoenrakkers de Hayes- commissie. Camerawerk van Oliver T. Marsh.