Keiji Sada: cast.
Er zijn 12 films gevonden.

Mushukunin-Betsucho

1964 | Avonturenfilm

Japan 1964. Avonturenfilm van Kazuo Inoue. Met o.a. Mariko Okada, Keiji Sada, Masahiko Tsugawa, Rentaro Mikuni en Kiyoshi Atsumi.

De jonge en onschuldige Yaju wordt veroordeeld tot dwangarbeid en naar het eiland Sado afgevoerd, waar hij samen met andere misdadigers in een mijn moet werken. Een merkwaardige film met een zekere spanning, die er niet in slaagt de ontsnappingsclichés van gevangenisfilms te vermijden. De natuur, die het decor van de film vormt is het enige echte pluspunt.

Monroe no yona Onna

1964 | Drama

Japan 1964. Drama van Minoru Shibuya. Met o.a. Akemi Mari, Keiji Sada, Kakuko Chino, Kei Yamamoto en Chisyu Ryu.

Verrukt van een foto die ze gezien heeft van Marilyn Monroe, is de jeugdige Ichiko vastbesloten om een sexy mannequin te worden. Haar ouders zijn er echter fel tegen. Moraliserend drama met toch belangwekkende sociologische en alledaagse scènes.

Aku no Monsho

1964 | Misdaad, Thriller

Japan 1964. Misdaad van Hiromichi Horikawa. Met o.a. Tsutomu Yamazaki, Michiyo Aratama, Kyoko Kishida en Keiji Sada.

Een detective die net uit de gevangenis is ontslagen, raakt betrokken bij een duistere politiezaak. Een thriller die veel ambitieuzer en beter bewerkt is dan de meeste Japanse films van dit genre uit de jaren 1960-1970. Een voortreffelijke sfeer, goed werk van Horikawa, leerling van Kurosawa.

Mushuku Ninbetsu-cho

1963 | Avonturenfilm

Japan 1963. Avonturenfilm van Kazuo Inoue. Met o.a. Keiji Sada, Masahiko Tsugawa, Rentaro Mikuni en Kiyoshi Atsumi.

In 1802 gaat de ambtenaar Kurozaka op bevel van magistraat Shuzen naar het eiland Sado. Deugdelijke en ruige avonturenfilm waarin een perfecte sfeer wordt geschapen. Een film met meer cinematografische waarde dan gewoon voor deze periode.

Kaasan Nagaiki Shitene

1963 | Drama

Japan 1963. Drama van Yoshiro Kawazu. Met o.a. Homare Saguro, Chieko Baisho, Yasuke Kawazu, Kinuyo Tanaka en Keiji Sada.

Na zijn studie beïndigd te hebben, keert een jongen terug naar zijn moeder en moet vervolgens kiezen tussen de familieplicht en zijn carrière. Een bescheiden en zwakke film, beïnvloed door befaamde Amerikaanse klassiekers.

Futaride Aruita Iku-Shunju

1963 | Komedie

Japan 1963. Komedie van Keisuke Kinoshita. Met o.a. Keiji Sada, Hideko Takamine, Toyozo Yamamoto en Chieko Baisho.

Hoe een echtpaar, Yoshio en Toraé, hun best doen om hun zoon zijn studie aan de universiteit te laten voltooien. Een zeer middelmatige film met een hindelijk belerende toon en een totaal gebrek aan maatschappelijke visie.

Samma no aji

1962 | Komedie, Drama

Japan 1962. Komedie van Yasujirô Ozu. Met o.a. Chishû Ryû, Shima Iwashita, Shin-Ichiro Mikami, Keiji Sada en Mariko Okada.

Weduwnaar Ryu woont in bij zijn dochter, Iwashita, die voor het huishouden zorgt. Tijdens een gesprek met vrienden krijgt Ryu te horen dat hij het leven van zijn dochter ruïneert door haar bij zich te houden. Hij bespreekt met haar een mogelijk huwelijk, wel beseffend dat hij hierdoor voor zijn eigen eenzaamheid tekent. In zijn laatste film behandelt Ozu het hem zo na aan het hart liggende thema van de onafwendbare scheiding tussen ouders en hun kinderen. Het is als het ware een opsomming van zijn denkwereld en filmstijl, vol bitterheid, maar ook vol humor. Het scenario van Ozu en Kogo Noda valt op door de eenvoud waarmee zij dit intense drama over Japanse moraal en familiestructuur ten tonele brengen. Gefilmd in warme kleuren door Yushun Atsuta. Gedraaid in J-D-C Scope. Ook bekend als LE GÔUT DU SAKÉ.

Eien no hito

1961 | Drama

Japan 1961. Drama van Keisuke Kinoshita. Met o.a. Hideko Takamine, Yoshi Kato, Keiji Sada en Kiyoshi Nomomura.

Door vijf tijdperiodes heen (1982, 1944, 1949, 1960 en 1961) wordt het levensverhaal verteld van de gekwelde Sadako, inwoonster van een dorpje vlakbij de berg Aso. Een goede film die opvalt door de mooie manier waarop hij in beeld is gebracht en door de precisie waarmee het karakter van de vrouw wordt beschreven.

Akibiyori

1960 | Drama, Experimenteel

Japan 1960. Drama van Yasujirô Ozu. Met o.a. Setsuko Hara, Yoko Tsukasa, Mariko Okada, Keiji Sada en Shin Saburi.

De weduwe Hara zoekt een man voor haar ongetrouwde dochter Tsukasa. Degelijk, zoals we van Ozu gewend zijn. Hij heeft hiermee een nieuwe bewerking gemaakt van zijn eerdere LATE SPRING. Scenario van Noda Kogo en Yasujiro Ozu. Camerawerk van Atsuta Yushin. Ook bekend als LATE AUTUMN.

Ohayo

1959 | Drama, Komedie

Japan 1959. Drama van Yasujirô Ozu. Met o.a. Chishû Ryû, Kuniko Miyake, Keiji Sada, Haruo Tanaka en Haruko Sugimura.

Een fijnzinnige, milde satire over een burenruzie die ontstaat als twee jongetjes het bevel van hun vader om stil te zijn letterlijk opvatten en dus ook het vriendelijke 'goeiemorgen' van hun buren niet meer beantwoorden. Aardig bedacht, maar uiteindelijk nogal mager als idee voor een speelfilm. Het scenario is van Kogo Noda en regisseur Ozu naar een roman van Ton Satomi. Het camerawerk is van Akira Aomatsu. Engelse titel: GOOD MORNING.

Ningen no joken II

1959 | Historische film, Drama

Japan 1959. Historische film van Masaki Kobayashi. Met o.a. Tatsuya Nakadai, Michiyo Aratama, Keiji Sada en Hideo Kisho.

Vervolg van NINGEN NO JOKEN.

Higanbana

1958 | Drama

Japan 1958. Drama van Yasujirô Ozu. Met o.a. Shin Saburi, Kinuyo Tanaka, Ineko Arima, Miyuki Kuwano en Keiji Sada.

Arima deelt haar ouders mede dat zij zich wil gaan verloven met Sada. Dat is teveel, want haar traditioneel ingestelde vader, Saburi, wil een geschikte partner voor zijn dochter uitkiezen. Arima gaat samenwonen met haar vriend, maar is tenslotte toch behoudend genoeg om via een fijnzinnige strategie haar vader zo ver te krijgen dat hij zijn zegen aan het voorgenomen huwelijk geeft. Eerste kleurenfilm van Ozu over zijn favoriete onderwerp het generatieconflict in het zich moderniserende Japan van na WO II, waarvoor hij met Kogo Noda de roman van Ton Satomi tot scenario bewerkte. De fotografie was in handen van Akira Aomatsu.