Elisabeth Ryall

Acteur

Elisabeth Ryall is acteur.
Er zijn 2 films gevonden.

Stolen Women, Captured Hearts

1997 | Romantiek, Western

Verenigde Staten 1997. Romantiek van Jerry London. Met o.a. Janine Turner, Michael Greyeyes, Patrick Bergin, Jean Louisa Kelly en William Shockley.

Als Anna Brewster (Turner) per spoor door een gevaarlijk Indianengebied reist, overvallen Lakota-Indianen onder leiding van Tokalah (Greyeyes) de trein. Ze doden alle passagiers en het spoorwegpersoneel, maar Tokalah spaart het leven van Anna, omdat hij haar herkent uit een visioen uit zijn jeugd. Zij bereikt haar bestemming Fort Hayes. Ze trouwt met Daniel Morgan (Bergin), de man die haar broer, dominee Brewster (Shackleford), voor haar had uitgezocht. Tokalah kan Anna niet vergeten, overvalt het fort en ontvoert Anna met haar hartsvriendin Sarah White (Kelly). Tussen Anna en Tokalah bloeit iets heel moois op, maar Anna heeft haar verplichtingen. Ondertussen besluit het Amerikaanse leger de Lakota`s een lesje te leren. Een Romeo en Julia-geschiedenis, die nu eens wat anders is dan al dat fondant van ROSAMUNDE PILCHER- of DANIELLE STEEL-verfilmingen om maar een paar dwarsstraten te noemen. Trouwe kijksters van dergelijke soap kunnen hun hart ophalen aan de avonturen in het Wilde Westen en de droeve romantiek. Ze dromen dan weg bij het zien van medehoofdrol Greyeyes en wensen dat zij Turner`s aardige rol zouden mogen spelen. Fans van klassieke westerns (John Ford, John Wayne, etc.), keren zich walgend af van zoveel slap gedoe. Het scenario is van Richard Fielder en zou gebaseerd zijn op een ware gebeurtenis. De prachtige beelden zijn van Frank Prinzi.

A Face to Die For

1996 | Film noir

Verenigde Staten 1996. Film noir van Jack Bender. Met o.a. Yasmine Bleeth, James Wilder, Richard Beymer, Robin Givens en Ricky Paull Goldin.

Emily (Bleeth) en haar zus Sheila (West), een verschrikkelijke ijdeltuit, wonen nog bij hun moeder, een zonderlinge, teruggetrokken vrouw. Moeder slijt haar dagen voor de buis, oude Joan Crawford en Bette Davis films in zich opzuigend. Emily heeft een soort minderwaardigheidscomplex, door een auto-ongeluk waaraan ze een verschrikkelijk litteken in d`r gezicht heeft overgehouden. Ze laat zich maar al te gemakkelijk inpalmen door de handig pratende Alec Dalton (Wilder) die geen onknappe verschijning is, als de Grote Kans in de Liefde. Dalton is echter een grote gore klootzak die haar blinde na[KA3]iviteit uitbuit en het eindigt ermee dat Emily de bak in draait voor een vergrijp dat die lul gepleegd heeft. Bovendien laat Alec haar stikken voor zus Sheila. In de gevangenis sluit ze vriendschap met een zekere Claudia die heel goed is met geldzaken. Een plastische chirurg die prodeo gevangenen behandelt, biedt Emily aan haar misvormde gezicht te herstellen. Ze verlaat de gevangenis met een nieuw en mooi gezicht en noemt zich voortaan Adrian Corday, mode-ontwerpster. Ze zet een zaak op met Claudia die de financi[KA3]ele kant van het bedrijf doet. Alleen de chirurg en Claudia kennen haar geheim. Emily heeft succes, wordt rijk en beroemd. Als iemand haar van vroeger herkent, komt het pijnlijke verleden bij haar naar boven. Omdat ze verbitterd en gekwetst is, wil ze zich wreken op allen die haar het leven zuur maakten. Het spel van de sexy, wel gevormde Bleethe is heel behoorlijk en ze beschikt over veel meer artistiek talent dan haar rol in de populaire tv-serie [KL]Baywatch[KLE] zou doen vermoeden. Het scenario van Duane Poole is gebaseerd op het (niet al te originele) verhaal van medeproducenten Marvin en Mark Werlin en de spanning is goed opgebouwd. Regisseur Bender heeft gezorgd voor een lekker tempo en het camerawerk van Eagle Egilsson mag er zijn.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Elisabeth Ryall op televisie komt.

Reageer