Ralph Darbo: cast en muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

Femme de mon père : L'histoire d'Aline

1993 | Drama

Frankrijk​/​​België 1993. Drama van Pierre Joassin. Met o.a. Valérie Coton, Christian Sinniger, Sébastien Tavel, Raymond Avenière en Eve Bonfanti.

Aline (Coton) was tien toen haar moeder het gezin in de steek liet. Korte tijd nadien begon haar vader (Sinniger) haar seksueel te misbruiken. Het meisje wordt getraumatiseerd, maar begrijpt niet wat er aan de hand is. Ze wordt groter en begint het wel te begrijpen, maar haar vader verzekert zich van haar zwijgen door intimidatie, chantage en bedreigingen. Als ze zeventien is vertelt ze haar geheim aan haar vriend Dominique (Tavel). Deze is geschokt en raadt haar aan een klacht in te dienen. Het trieste verhaal van een meisje dat zeven jaar lang het slachtoffer was van de misdadige praktijken van haar vader. De toon van de film is hevig en zet de vader in een mensonterend daglicht. Regisseur Joassin schreef zelf het pakkende en aangrijpende scenario naar een onderzoek van RTBF-journaliste Françoise Van de Moortel. De camera was in handen van Jean-Claude Neckelbrouck. Voorgesteld in de reeks C'est mon histoire en op het einde wordt een getuigenis getoond van de echte persoon waarover de film handelt.

L'amour en liberté

1975 | Familiefilm, Documentaire

België 1975. Familiefilm van Jacques Kupissonoff.

Een (achterhaalde) seksuele voorlichtingsfilm met keurige beelden over de functies van het lichaam, hoe kinderen verwekt en geboren worden. In de animatiegedeelten, gemaakt door Raoul Servais, vliegen de zaadcellen in het rond. Een theatrale commentaarstem vertelt hoe je de liefde kan ontdekken. Hoofdpijnverwekkende muziek.

L'affaire Tournesol

1964 | Familiefilm, Animatie, Avonturenfilm

België 1964. Familiefilm van Ray Goossens.

Bewerking van het gelijknamige album uit de beroemde serie [KL]Kuifje[KLE]. Het scenario van deze film over de ontvoering van Professor Zonnebloem naar Syldavi[KA3]e is door Herg[KA1]e zelf geschreven, vandaar de uitzonderlijke getrouwheid aan het origineel. Dit is tevens het belangrijkste pluspunt van deze verfilming, waar geen enkel creatief idee in zit (en niet zonder reden!), maar die als een exacte kopie van het stripverhaal het jonge publiek toch zal verblijden.