Elisabeth Müller: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

Alle Tage ist kein Sonntag

1959 | Romantische komedie

Duitsland 1959. Romantische komedie van Helmut Weiss.

Freiburg, 50er jaren. De alleenstaande muzieklerares Eva Kende woont met haar tweeling Peter en Paul in een pension. Ze denkt dat de vader van de jongens haar in de steek gelaten heeft, maar uiteindelijk laat ze hen een foto zien. Daarop is een man voor zijn gelijknamige fabriek in Frankfurt/Main te zien. Zodra de jongens een kans zien, gaan ze op zoek naar hun vader.

Gestehen Sie, Dr. Corda!

1958 | Thriller

Duitsland 1958. Thriller van Josef von Báky. Met o.a. Hardy Krüger, Elisabeth Müller, Hans Nielsen, Lucie Mannheim en Fritz Tillmann.

Een arts wordt ten onrechte van moord verdacht. Von Baky behandelt uiterst kritisch de onaangename manier waarop politie en justitie met burgers kunnen omspringen. De film biedt intussen ook een spannend misdaadverhaal.

Dr. Crippen lebt

1958 | Thriller

Duitsland 1958. Thriller van Erich Engels. Met o.a. Peter van Eyck, Elisabeth Müller, Fritz Tillmann, Richard Münch en Katharina Mayberg.

Regisseur Engels verfilmde veel thrillers en had succes met DR. CRIPPEN AN BORD, maar ook al was Van Eyck dé acteur voor de moorddadige Crippen-figuur, de film haalde als thriller de eindstreep niet. Het scenario is van Engels en Wolf Neumeister. Het camerawerk is van Albert Benitz.

Skandal in Ischl

1957 | Komedie, Drama

Oostenrijk 1957. Komedie van Rolf Thiele. Met o.a. O.W. Fischer, Elisabeth Müller, Ivan Desny, Nina Sandt en Rudolf Forster.

Vreemde komedie die zich van andere melige Oostenrijkse komedies onderscheidt door het feit dat Fischer een dokter speelt die een abortus heeft gepleegd bij een jong meisje. Een vrij gedurfd feit in dit type dijenkletsers. De rest van de intrige klinkt al vertrouwder: het draait om de bewoners van een provincienest die zenuwachtig doen vanwege het bezoek van een heuse aartshertogin.

El Hakim

1957 | Drama

Duitsland 1957. Drama van Rolf Thiele. Met o.a. O.W. Fischer, Nadja Tiller, Charles Régnier, Elisabeth Müller en Harald Manni.

Ongelooflijk exotisch melodrama, zoals dat alleen bij onze oosterburen geproduceerd had kunnen worden, zo vals, zo chauvinistisch en zo kleinburgerlijk. De Arabische arts Ibrahim wordt rijk en beroemd, laat zijn analfabetische vrouwtje Aziza stikken en krijgt longkanker. Aziza wordt beroemd in een Parijse nachtclub als buikdanseres en brengt haar stervende man tenslotte naar huis terug. Naar de bestseller van John Knittel.

Doktor Crippen lebt

1957 | Thriller

Duitsland 1957. Thriller van Erich Engels. Met o.a. Fritz Tillman, Peter van Eyck, Elisabeth Mller, Fritz Tillmann en Elisabeth Müller.

Ongelooflijk exotisch melodrama, zoals dat alleen bij onze oosterburen geproduceerd had kunnen worden, zo vals, zo chauvinistisch en zo kleinburgerlijk. De Arabische arts Ibrahim wordt rijk en beroemd, laat zijn analfabetische vrouwtje Aziza stikken en krijgt longkanker. Aziza wordt beroemd in een Parijse nachtclub als buikdanseres en brengt haar stervende man tenslotte naar huis terug. Naar de bestseller van John Knittel.

Rosen für Bettina

1956 | Drama

Duitsland 1956. Drama van Georg Wilhelm Pabst. Met o.a. Elisabeth Müller, Willy Birgel, Ivan Desny, Herbert Speelmans en Eva Kerbler.

Een danseres krijgt kinderverlamming, maar vindt troost bij haar arts nadat haar choreograaf een ander liefje nam. Nu, dan weten we het wel.

Geliebte Corinna

1956 | Drama, Romantiek

Duitsland 1956. Drama van Eduard von Borsody. Met o.a. Elisabeth Müller, Hans Söhnker, Hannelore Schroth, Inkijinoff en Alexander Kerst.

M[KA3]uller houdt van toneelspeler Kinski, maar wordt halsoverkop verliefd op twintig-jaar oudere plantagemanager S[KA3]ohnker, die net uit Maleisi[KA3]e is teruggekeerd naar Hamburg. S[KA3]ohnker moet echter na enige tijd opnieuw naar het Verre Oosten, terwijl de doodongelukkige Kinski (in zijn achtste film) zelfmoord pleegt. Müller zegt haar baantje als laboratoriummedewerkster op en vertrekt naar Maleisië, waar zij een onder zware lasten gebukte Söhnker ontmoet: zijn vrouw Schroth is aan de drank en wil niet scheiden. Dan de deus- ex-machina: Söhnker's Chinese bediende doodt Schroth in een opwelling, nadat hij haar de schuld gaf voor de zelfmoord van zijn vriendin die in de gevangenis zat, en de weg naar het geluk is vrij voor tortelduifjes Söhnker en Müller. Super bioscoop-soap van de zuiverste soort, dito gespeeld. Naar de gelijknamige driestuiversroman van Robert Pilchowski in de reeks Constanze, die men indertijd in groten getale aantrof in de stationskiosken. Curt J. Braun en Ernst von Salomon tiepten met ernstige gezichten en vol overgave het scenario voor deze fraaie pulpprent. Fritz Arno-Wagner stond achter de camera.

André und Ursula

1955 | Oorlogsfilm, Romantiek

Duitsland 1955. Oorlogsfilm van Werner Jacobs. Met o.a. Elisabeth Müller, Ivan Desny, Walter Clémens, Ina Peters en Maria von Tasnady.

Als het jonge schoolmeisje Müller tijdens WO II een hospitaal met gewonde soldaten bezoekt, geeft een korporaal haar het dagboek van een Franse soldaat dat hij buitgemaakt heeft bij de Maginot-linie. Hij vertelt haar dat zijn Franse vijand dodelijk gewond was.

Das Bekenntnis der Ina Kahr

1954 | Drama

Duitsland 1954. Drama van Georg Wilhelm Pabst. Met o.a. Elisabeth Müller, Curd Jürgens, Albert Lieven, Hanna Rucker en Margot Trooger.

Ina Kahr (M[KA3]uller) heeft zichzelf aangebracht wegens moord op haar man en wordt ter dood veroordeeld. Aan haar vader en advocaat vertelt zij haar kant van de zaak. Haar man (Jürgens) was een nietsnut. De advocaat vindt dat zij daarom maar een lichte straf verdient. Wat een walgelijk melodrama. En dit soort hypocriete gedoe komt dan van een groot regisseur als Pabst.

Moselfahrt aus Liebeskummer

1953 | Komedie, Romantiek

Duitsland 1953. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Elisabeth Müller, Will Quadflieg, Renate Mannhardt, John van Dreelen en Oliver Grimm.

Een vaardig gemaakte liefdes-komedie over een kunsthistoricus, die zijn vriendin vergeten wil nadat zij hem in de steek gelaten had. Hij weet zich snel te troosten met een lieve weduwe en haar zoontje, maar zijn ex-vriendin komt echter roet in het eten gooien. Fraai camerawerk van Heinz Schnackertz.