Kathleen Robertson

1973 Acteur

Kathleen Robertson (1973) is acteur.
Er zijn 16 films gevonden.

Seal Team Six: The Raid on Osama Bin Laden

2012 | Actiefilm

Verenigde Staten 2012. Actiefilm van John Stockwell en Kendall Lampkin. Met o.a. Cam Gigandet, Anson Mount, Freddy Rodríguez, Xzibit en Kathleen Robertson.

Een beetje snuggere terrorist installeert tegenwoordig een afdakje op zijn binnenplaats en/of balkon, tegen al die spiedende drones in het uitspansel. Bin Laden was nog old school, met alleen maar een hoge muur rond huis en balkon, tegen de aloude zijdelingse inkijk. Zo kon het gebeuren dat Bin Laden eind 2010 vanuit de lucht werd geïdentificeerd, en vervolgens een half jaar later door een stel onaangekondigde Amerikaanse elitesoldaten werd omgelegd. Hoe dat wellicht in zijn werk ging is te zien in deze dik aangezette, grotendeels uit de duim gezogen National Geographic-televisiefilm.

Control

2004 | Thriller

Verenigde Staten/Aruba 2004. Thriller van Tim Hunter. Met o.a. Ray Liotta, Willem Dafoe, Michelle Rodriguez, Stephen Rea en Polly Walker.

Niet te verwarren met de gelijknamige muziekfilm van Anton Corbijn, deze psychologische thriller die de bioscoop niet haalde, maar dankzij een sterke cast en een origineel gegeven best de moeite waard is. Dafoe speelt een wetenschapper die een drug heeft uitgevonden waarmee psychopaten mogelijk in het gareel kunnen worden gehouden. Liotta is de ter dood veroordeelde moordenaar die in ruil voor strafvermindering als proefkonijn mag fungeren. Het medicijn werkt verrassend goed, maar daarmee blijken niet alle problemen uitgeschakeld.

In the Dark

2003 | Thriller

Canada 2003. Thriller van Leonard Farlinger. Met o.a. Joanne Vannicola, Kathleen Robertson en Michael Murphy.

Televisieproducer Rachel Speller heeft weinig contact met haar familie, maar zoekt ze weer op na de mislukte zelfmoordpoging van haar zus Sadie. Sadie denkt dat hun vader het slachtoffer was van experimenten van de CIA. Rachel gelooft hier niets van, maar spreekt toch af met Lawrence Taylor, die overtuigend bewijs zegt te hebben. Hierna duikt Rachel dieper in het verleden van haar vader, waardoor ze een bedreiging voor de CIA wordt. Wanneer Sadie overlijdt, lijkt het alsof ze zelfmoord heeft gepleegd. Rachel heeft echter haar twijfels over de ware toedracht van haar dood en beseft dat haar eigen leven ook in gevaar is.

Torso: The Evelyn Dick Story

2002 | Drama

Canada 2002. Drama van Alex Chapple. Met o.a. Kathleen Robertson, Brenda Fricker, Callum Keith Rennie, Victor Garber en Ken James.

Beruchte moordzaak in Canada in 1945. Evelyn Dick (Robertson) werd toen vervolgd nadat de politie het levenloze lichaam vond van haar man, ontdaan van ledematen en hoofd. Haar buitenechtelijke zoontje was eveneens vermoord. Evelyns ouders en haar (vele) minnaars keerden zich tegen haar. Tijdens de slopende rechtszaak - de kern van de film - wordt duidelijk dat de ouders allerminst vrijuit gaan. Een enerverende televisiefilm waarin de personages bekwaam worden uitgebeend. Moord, incest en overspel tegen het fraaie decor van Ontario anno jaren veertig. Gebaseerd op het boek Torso (1974) van Marjorie Freeman Campbell.

Speaking of Sex

2001 | Romantiek, Erotiek, Komedie, Drama

Canada/Verenigde Staten 2001. Romantiek van John McNaughton. Met o.a. James Spader, Melora Walters, Jay Mohr, Nathaniel Arcand en Megan Mullaly.

Dan (Mohr) kan hem niet omhoog krijgen en dat werkt niet bevorderlijk voor zijn huwelijk met Melinda (Walters). Daarom zoeken zij - heel verstandig - hulp van sekstherapeute Dr. Emily Paige (Boyle), die hen verwijst naar psychiater Dr. Klink (Spader). Klink en Melinda vallen op elkaar en doen een vluggertje in de lift, gevolgd door nog meer escapades. Paige, die vanwege haar misgelopen relatie nog een appeltje te schillen heeft met Klink, zet Dan aan om een advocaat in de hand te nemen en Klink een proces aan te doen voor onethisch gedrag en misbruik van zijn positie. De advocaten van beide partijen, Connie Barker (O`Hara) en Ezri Stovall (Murray) bestrijden elkaar te vuur en te zwaard namens hun cli[KA3]enten, maar glijden buiten de rechtszaal tussen de lakens. Tegen het einde zijn er evenwel drie stellen. Wie wordt met wie gelukkig? De seks in deze film op wat blote mannenbillen na en een diep inzicht in het borstwerk van Flynn, is verbaal - en dat is meestal van een heel kinderlijk niveau. Het scenario van Gary Tieche is zo krom als een hoepel met als gevolg een verwrongen verhaal, dat nauwelijks grappig is. Hoewel de rolverdeling qua naam indrukwekkend is, zijn alleen Murray en O`Hara tot op zekere hoogte te genieten, maar zij hebben de kleinere rollen. Ook regisseur McNaughton heeft veel beter werk afgeleverd (WILD THINGS uit 1998, HENRY: A PORTRET OF A SERIAL KILLER uit 1986). Het camerawerk is van Ralf Bode.

Scary Movie 2

2001 | Komedie, Horror

Verenigde Staten 2001. Komedie van Keenen Ivory Wayans. Met o.a. Shawn Wayans, Marlon Wayans, Anna Faris, Regina Hall en Kathleen Robertson.

In de eerste paar minuten van Scary Movie 2 vraagt een priester (Woods) 'to release this demon!', en na een flinke scheet op de wc spreekt hij het dankwoord uit. De teerling is geworpen: maakte Scary Movie 1 slasher-horror belachelijk, de opvolger ridiculiseert met dezelfde middelen de bovennatuurlijke horror. Plaats des onheils is Hell House, waar wat vrienden een slaapexperiment komen doen. Beschouw deze film als een incoherent doch handzaam genreoverzicht, met veel kots en best leuk geklooi van de gebroeders Wayans.

Beautiful

2000 | Komedie, Familiefilm, Drama

Verenigde Staten 2000. Komedie van Sally Field. Met o.a. Minnie Driver, Joey Lauren Adams, Hallie Kate Eisenberg, Kathleen Turner en Leslie Stefanson.

Het matige regiedebuut van Field is bedoeld als een bijtende satire op de Amerikaanse miss-verkiezingen, maar het resultaat is eerder een louwe familiekomedie, die het principe van volhouden en ik-ben-de-beste huldigt. In 1986 is het gebit van Mona Hibbard (Driver) gereguleerd; ze heeft nu een aardig snuitje en hoopt een plaatselijke miss-verkiezing te winnen; haar uiteindelijke doel is uiteraard Miss America. Haar pad gaat niet over rozen, want ze wint nooit ondanks de waardevolle adviezen van haar sponsor Verna Chickle (Turner). Naar voren komt een minderwaardigheidscomplex als gevolg van een ongelukkige jeugd in een benepen, provinciaal milieu. Dan nemen we een sprong in de tijd van dertien jaar. Mona boekt nu kleine succesjes, maar raakt in verwachting en brengt een meisje ter wereld dat ze Vanessa (Eisenberg) noemt. Omdat een miss geen kinderen mag hebben, vertrouwt ze Vanessa toe aan haar beste vriendin Ruby (Adams), die doorgaat voor de moeder. Later wordt de gelijkenis tussen Vanessa en Mona steeds opvallender. De listige journaliste Joyce Parkins (Stefanson) komt achter het ongehuwde moederschap en hoopt carrière te maken ten koste van Mona, die allerlei trucs moet bedenken om aan de top te komen. Die zijn soms komisch, soms flauw. De knappe Driver past niet bij de hoofdrol die haar is toegemeten, omdat ze te oud is en niet oppervlakkig genoeg, als het typische Amerikaanse meisje dat meedoet aan de miss-verkiezingen. Haar 'cheese' glimlach is eerder een valse grijns voor de tandpastareclame, die witter dan wit belooft te poetsen. Turner is verspild aan haar rol als sponsor. Het scenario van Jon Bernstein heeft meer van een soap- opera dan van een parodie op de miss-verkiezingen. Het is niet geslaagd als pamflet dat ook moeders, gehuwd of niet, mogen meedoen aan dergelijke wedstrijden, een boodschap, die Miss Field ongetwijfeld heeft willen brengen. Het camerawerk van Robert Yeoman is eerder geschikt voor het kleine scherm van de tv dan het grote van de bioscoop. In de Amerikaanse markt een bittere teleurstelling met 3,1 miljoen dollar aan verkochte kaartjes.

Splendor

1999 | Komedie

Verenigde Staten 1999. Komedie van Gregg Araki. Met o.a. Kelly Macdonald, Matt Keeslar, Johnathon Schaech en Kathleen Robertson.

Het matige regiedebuut van Field is bedoeld als een bijtende satire op de Amerikaanse miss-verkiezingen, maar het resultaat is eerder een louwe familiekomedie, die het principe van volhouden en ik-ben-de-beste huldigt. In 1986 is het gebit van Mona Hibbard (Driver) gereguleerd; ze heeft nu een aardig snuitje en hoopt een plaatselijke miss-verkiezing te winnen; haar uiteindelijke doel is uiteraard Miss America. Haar pad gaat niet over rozen, want ze wint nooit ondanks de waardevolle adviezen van haar sponsor Verna Chickle (Turner). Naar voren komt een minderwaardigheidscomplex als gevolg van een ongelukkige jeugd in een benepen, provinciaal milieu. Dan nemen we een sprong in de tijd van dertien jaar. Mona boekt nu kleine succesjes, maar raakt in verwachting en brengt een meisje ter wereld dat ze Vanessa (Eisenberg) noemt. Omdat een miss geen kinderen mag hebben, vertrouwt ze Vanessa toe aan haar beste vriendin Ruby (Adams), die doorgaat voor de moeder. Later wordt de gelijkenis tussen Vanessa en Mona steeds opvallender. De listige journaliste Joyce Parkins (Stefanson) komt achter het ongehuwde moederschap en hoopt carrière te maken ten koste van Mona, die allerlei trucs moet bedenken om aan de top te komen. Die zijn soms komisch, soms flauw. De knappe Driver past niet bij de hoofdrol die haar is toegemeten, omdat ze te oud is en niet oppervlakkig genoeg, als het typische Amerikaanse meisje dat meedoet aan de miss-verkiezingen. Haar 'cheese' glimlach is eerder een valse grijns voor de tandpastareclame, die witter dan wit belooft te poetsen. Turner is verspild aan haar rol als sponsor. Het scenario van Jon Bernstein heeft meer van een soap- opera dan van een parodie op de miss-verkiezingen. Het is niet geslaagd als pamflet dat ook moeders, gehuwd of niet, mogen meedoen aan dergelijke wedstrijden, een boodschap, die Miss Field ongetwijfeld heeft willen brengen. Het camerawerk van Robert Yeoman is eerder geschikt voor het kleine scherm van de tv dan het grote van de bioscoop. In de Amerikaanse markt een bittere teleurstelling met 3,1 miljoen dollar aan verkochte kaartjes.

Dog Park

1998 | Romantiek, Familiefilm, Komedie

Canada/Verenigde Staten 1998. Romantiek van Bruce McCulloch. Met o.a. Natasha Henstridge, Luke Wilson, Kathleen Robertson, Janeane Garofalo en Bruce McCulloch.

Andy (Wilson) en Cheryl (Robertson) - eind twintig - zijn uit elkaar. Niet dat het zo erg is. Cheryl heeft haar geluk gevonden bij Trevor (Currie), maar Mogley, de hond van Andy en Cheryl - een collie, is het kind van de rekening. Cheryl besluit daarop met Mogley naar een hondenpsychiater te gaan. Dr. Cavan (McKinney) is er vrij vlot achter dat Mogley getraumatiseerd is door de uitgebreide vrijpartijen van Cheryl met Trevor. Andy heeft ondertussen Lorna (Henstridge) ontmoet. Lorna speelt Miss Bookworm in een tv-serie voor kinderen, heeft heel wat blauwtjes gelopen in haar jonge leven en geeft al haar liefde aan haar hond Peanut. Daarop belandt Andy in de armen van de blonde, wellustige, onverzadigbare Keiran (Lehman). Positief aan deze moderne romantische komedie zijn de spitse dialogen (op voorwaarde dat ze overeind blijven in de ondertiteling of de nasynchronisatie), een aantal hondse grappen en grollen, en McKinney in zijn kleine rol. Last but not least is de aardige rol van debuterend regisseur McCulloch, die ook het scenario neerpende, als Jeff, Andy`s beste vriend die een goede relatie heeft met Jeri (Garofalo), de geslaagde redactrice van een tijdschrift. Andy voelt zich minderwaardig in het bijzijn van de tortelduifjes. Helaas heeft McCulloch zich ingelaten met overdreven sentiment. De film heeft niet meer substantie dan een sitcom (hij duurt dus te lang), Wilson speelt te wisselend en Henstridge is verknoeid aan een tamelijk inhoudsloze rol. Bovendien doet ze onvoldoende haar best en wordt ze weggespeeld door de geile Lehman. Het camerawerk is van David Makin, die in Toronto draaide. De titel was in de eindjaren 1990 een gevleugelde uitdrukking voor een bar (of ontmoetingsplaats), waar eenzame jongeren (al dan niet met een hond) kwamen om kennis te maken met andere gelijkgestelde zielen in de hoop op de ware liefde.

Nowhere

1997 | Komedie, Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1997. Komedie van Gregg Araki. Met o.a. James Duval, Rachel True, Nathan Bexton, Chiara Mastroianni en Debi Mazar.

Derde en laatste deel van Araki`s tiener-apocalyps, die begon met Totally F***ed Up (1993), gevolgd door The Doom Generation (1995). Dit kleurrijk, nihilistisch derde deel is gesitueerd in Los Angeles gedurende een landerige, allicht typische dag. In verbrokkelde vertelstijl worden de emotionele en seksuele beroeringen van een multiraciale, pan-seksuele groep jongeren geëxploreerd. Araki, die ook scenario en montage voor zijn rekening nam, tekent door hun felle hormonen geplaagde tieners in hun zoektocht doorheen puberale onzekerheden, hun drang naar de grote liefde en de hoogte- en dieptepunten van hun eerste seksuele belevenissen. Araki lijkt ook gefascineerd door de surrealistische cinema en hij drijft de logica van Amerikaanse tiener-televisieseries à la Beverly Hills 90210 en Melrose Place tot op de spits, overgoten met bijtend zuur.

In the Line of Duty: The Price of Vengeance

1994 | Misdaad, Actiefilm, Thriller

Verenigde Staten 1994. Misdaad van Dick Lowry. Met o.a. Dean Stockwell, Michael Gross, Mary Kay Place, Brent Jennings en Brian Markinson.

De tv-film begint met de beroving van een bioscoopmanager. Detective Tom Williams (Gross) komt ten tonele om poolshoogte te nemen, maar het slachtoffer weigert een getuigenis af te leggen, terwijl de misdadigers hun bloedige terreur voortzetten. Williams bijt zich vast in de zaak en stelt een onderzoek in.

Night Hunt

1993 | Thriller, Actiefilm

Verenigde Staten 1993. Thriller van Bill Corcoran. Met o.a. Stefanie Powers, Kathleen Robertson, Helen Shaver, Chaz Lamar Shepherd en Currie Graham.

Als psychiater Powers, haar zuster, schrijfster Shaver en haar dochter Robertson terugkeren op een koude novemberavond naar Brooklyn, raakt Powers' auto zonder benzine in de ongure New Yorkse wijk Gravesend, waar straatbendes de scepter zwaaien. Bendeleider Graham besluit de drie katjes aan te pakken omdat Powers panikeerde, waardoor een biker en bendelid onderuit ging. Een angstaanjagende achtervolging beslaat het verdere verloop van de rolprent, waarbij de dames het vege lijf proberen te redden. Alweer zo'n film gedraaid tegen het decor van een gedeeltelijk afgebroken, vervallen stadsdeel. Een afschrikwekkend beeld dat grote Amerikaanse steden meer en meer beheerst.

Blown Away

1992 | Thriller, Actiefilm

Verenigde Staten 1992. Thriller van Brenton Spencer. Met o.a. Corey Haim, Corey Feldman, Nicole Eggert, Gary Farmer en Kathleen Robertson.

Rich (Haim) en Wes (Feldman) zijn halfbroers. Ze vallen voor Megan (Eggert), een bijna meerderjarige, sexy en steenrijke erfgename, die de mannen naar haar pijpen laat dansen. Deze film werd door de makers bestempeld als erotische thriller, maar is het dat niet. Haar moeder, haar vader en wat medeplichtigen moeten uit de weg geruimd worden, want Megan wil in deze mislukte film noir over moord, passie, bedrog, wraak, hebzucht alles haten. Een door Robert C. Cooper geschreven ondermaatse bedoening. De personages van de oververhitte tieners komen bijzonder ongeloofwaardig over.

Black Death

1992 | Drama, Thriller, Actiefilm

Verenigde Staten/Frankrijk/Canada 1992. Drama van Sheldon Larry. Met o.a. Kate Jackson, Jeffrey Nordling, Howard Hesseman, Al Waxman en Chip Zien.

Een meisje komt ziek in New York terug van een vakantie in Florida. Als ze kort daarop sterft, stelt dokter Jackson (bekend van [KL]Charlie`s Angels[KLE]) tot haar ontzetting vast dat het meisje stierf aan een ziekte, waarvan men allang dacht dat hij niet meer voorkwam, de pest. Er moet dus snel worden gehandeld, anders dreigt New York ten onder te gaan aan de verschrikkelijkste epidemie van de (20e) eeuw. Jackson voert een race tegen de klok om na te gaan met wie het slachtoffer allemaal was omgegaan. Bovendien is het zaak om iedere vorm van paniek te vermijden. Na[KA3]ieve rampenfilm met een vergezocht en onwaarschijnlijk thema (ook al is de pest nog steeds niet helemaal overwonnen). De acteurs doen hun best, maar desondanks kan de kijker onmogelijk geloven in hun personages. Het scenario van I.C. Rapoport, gebaseerd op de gelijknamige roman van Gwyneth Cravens en John S. Marr, verliest alle goodwill door het banale slot. Camerawerk van Ron Orieux.

Liar's Edge

1991 | Thriller

Verenigde Staten 1991. Thriller van Ron Oliver. Met o.a. Christopher Plummer, David Keith, Joseph Bottoms, Nicholas Shields en Kathleen Robertson.

Shields is een tiener die door nachtmerries wordt geplaagd en dat heeft te maken met de dood van zijn vader, een stuntman die de watervallen van Niagara in een ton wilde afdalen. Shields' stiefvader blijkt een man met slechte bedoelingen, en verder draven er aardig wat mooie vrouwen op, w.o. de ex-pornoster Tweed. Veteraan Plummer mag even een politieman zijn, terwijl hij al met zijn ene been in zijn pensioen staat. Een en ander is goed genoeg voor een tamelijk spannende thriller maar het scenario van regisseur Oliver vertoont aardig wat gaten.

Lapse Of Memory

1991 | Thriller

Frankrijk/Canada 1991. Thriller van Patrick Dewolf. Met o.a. John Hurt, Marthe Keller, Mathew Mackay, Kathleen Robertson en Marion Peterson.

De 15-jarige Bruce Farmer (Mackay) wordt wakker in een Canadees ziekenhuis. Hij is zwaar gewond en lijdt aan geheugenverlies. Tijdens zijn herstel komt zijn geheugen in flarden terug. De psychiater die hem behandelt, moet verslag uitbrengen over zijn genezing aan een agent (Dupire) van de Amerikaanse geheime dienst.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Kathleen Robertson op televisie komt.

Reageer