Pernilla Sandström: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

About Endlessness

2019 | Drama, Komedie

Zweden​/​​Duitsland​/​​Noorwegen 2019. Drama van Roy Andersson. Met o.a. Bengt Bergius, Anja Broms, Marie Burman, Amanda Davies en Tatiana Delaunay.

Een priester die zijn geloof verloren heeft bezoekt een arts. ‘Probeer anders content te zijn dat je leeft,’ is diens advies. Het is een van de vele licht-absurdistische vignetten die de revue passeren in deze tragikomische zesde speelfilm van de Zweedse cineast Roy Andersson (1943). Net als in zijn meesterwerk A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence (2014) beschouwt hij aandachtig talloze treurige figuren, gefilmd in fletse kleuren en tegen schilderachtige decors, en vraagt hij de kijker na te denken over de schoonheid en banaliteit van het leven. Wederom volstrekt uniek, maar veel nieuws heeft Andersson niet te melden.

A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence

2014 | Komedie, Drama

Zweden​/​​Duitsland​/​​Noorwegen​/​​Frankrijk 2014. Komedie van Roy Andersson. Met o.a. Holger Andersson, Nils Westblom en Viktor Gyllenberg.

Slotdeel - na Songs from the Second Floor (2000) en You the Living (2007) - van wat de regisseur zelf 'a trilogy about being a human being' noemt. A Pigeon bevat 37 korte vignetten, want Andersson, die voor de trilogie jarenlang commercials maakte, zoomt graag in op geïsoleerde momenten. Het grotere geheel zal de kijker er zelf bij moeten verzinnen. Hoewel de vignetten schokken en prikkelen, is Anderssons wapen niet boosheid of verontwaardiging, maar humor. Ieder vignet is even droogkomisch als absurdistisch. Andersson lacht om de mens. Niet uit hatelijkheid, maar uit mededogen.

You, the Living

2007 | Drama, Komedie

Zweden​/​​Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Denemarken​/​​Noorwegen​/​​Japan 2007. Drama van Roy Andersson. Met o.a. Kemal Sener, Jessika Lundberg, Björn Englund, Leif Larsson en Elisabeth Helander.

De opvolger van Songs from the Second Floor, van de Zweedse meester Roy Andersson, is opnieuw opgebouwd uit droogkomische, perfect gekadreerde stillevens over kleine lieden met grote dromen, nietige krabbelaars die niet gehoord worden. Andersson vertelt in vijftig scènes onder andere het verhaal van een wraakzuchtige kapper, een dikke dame die vrijt met een ouderwetse soldatenhelm op haar hoofd en een meisje dat verliefd is op een gitarist. De scènes ademen Scandinavische melancholie, ook door de stemmige begeleidende muziek. Vooral succesvol op eigenzinnige filmfestivals als Fantasporto.