James Signorelli: regie en camera.
Er zijn 6 films gevonden.

Hotel Room

1993 | Drama

Verenigde Staten 1993. Drama van David Lynch en James Signorelli. Met o.a. Glenne Headly, Freddie Jones, Harry Dean Stanton, Griffin Dunne en Deborah Unger.

Drie verschillende gebeurtenissen die plaats vinden in het Newyorkse Railroad Hotel in kamer 603. De regie van Lynch mist alle schwung, waaraan hij juist zijn reputatie te danken heeft. Martin Scorcese's NEW YORK STORIES uit 1989, ook geen supersterke film, is veel beter, vooral het stuk met Woody Allen. Running gag: de piccolo is dezelfde persoon en wordt in 36 jaar tijd geen dagje ouder. Al met al een grote teleurstelling.

Mistress Of The Dark Elvira

1988 | Drama

1988. Drama van James Signorelli.

Drie verschillende gebeurtenissen die plaats vinden in het Newyorkse Railroad Hotel in kamer 603. De regie van Lynch mist alle schwung, waaraan hij juist zijn reputatie te danken heeft. Martin Scorcese's NEW YORK STORIES uit 1989, ook geen supersterke film, is veel beter, vooral het stuk met Woody Allen. Running gag: de piccolo is dezelfde persoon en wordt in 36 jaar tijd geen dagje ouder. Al met al een grote teleurstelling.

Elvira, Mistress of the Dark

1988 | Horror

Verenigde Staten 1988. Horror van James Signorelli. Met o.a. Cassandra Peterson, William Morgan Sheppard, Daniel Greene, Susan Kellermann en Jeff Conaway.

Peterson vertoont haar televisiefiguur als griezelige gastvrouw op het grote scherm. In dit oppervlakkige verhaaltje speelt zij de rol van televisiepresentatrice, die een klein stadje in New England in opschudding brengt als ze een erfenis komt ophalen. Het niet-leuke, eenzijdige script (Peterson schreef ook een deel) houdt de aandacht stevig op de schermvullende boezem van de actrice gevestigd en wekt meer geeuwen dan giechels op.

Easy Money

1983 | Komedie

Verenigde Staten 1983. Komedie van James Signorelli. Met o.a. Rodney Dangerfield, Joe Pesci, Geraldine Fitzgerald, Candy Azzara en Taylor Negron.

Dangerfield is fotograaf en gespecialiseerd in babyfoto's. Hij is gehuwd en vader maar houdt er desondanks een flamboyante levensstijl op na. Hij ontzegt zichzelf niets. Hij rookt, drinkt, houdt van lekker eten en kan geen vrouw met rust laten. Wanneer zijn schoonmoeder sterft, verandert zijn hele leven, want ze laat hem en zijn gezin tien miljoen dollar na. Maar er staat een vreemde clausule in het testament: om het geld te kunnen innen moet hij een jaar lang een voorbeeldig leven leiden. Wie kan lachen om de simplistische extroverte en vulgaire humor van Dangerfield, komt hier wel aan zijn trekken, maar dit filmdebuut van de komiek is te mijden voor iedereen die humor met inhoud wil. De man heeft zelfs het lef om W.C. Fields te imiteren. Het lawaaierige scenario is van Dangerfield, Michael Endler, P.J. O'Rourke en Dennis Blair. Fred Schuler schoot er de beelden bij.

Phantom of the Paradise

1974 | Horror, Musical, Komedie

Verenigde Staten 1974. Horror van Brian De Palma. Met o.a. Paul Williams, William Finley, Jessica Harper, George Memmoli en Gerrit Graham.

Een jonge componist (Finley) schreef naar de legende van Faust een rock-musical. Hij presenteert zijn werk aan aan een platenmagnaat (Williams) die onmiddellijk merkt dat hij een geniale compositie in handen heeft. Hij zorgt ervoor dat de jonge toondichter wegens drugsgebruik achter de tralies verdwijnt. Nu kan hij het oeuvre als een eigen schepping aan de wereld presenteren. Bombastische variant op Phantom Of The Opera, soms pakkend, maar toch te ambitieus om echt aan te slaan. Williams op zijn best als acteur en als componist, want hij was ook verantwoordelijk voor de score. Hij hield tevens een Oscarnominatie over aan de film. De Palma schreef zelf het scenario van deze overgeproduceerde film. Achter de camera stond Larry Pizer.

Super Fly

1972 | Thriller

Verenigde Staten 1972. Thriller van Gordon Parks Jr.. Met o.a. Sheila Frazier, Carl Lee, Julius Harris en Ron O'Neal.

Een jonge componist (Finley) schreef naar de legende van Faust een rock-musical. Hij presenteert zijn werk aan aan een platenmagnaat (Williams) die onmiddellijk merkt dat hij een geniale compositie in handen heeft. Hij zorgt ervoor dat de jonge toondichter wegens drugsgebruik achter de tralies verdwijnt. Nu kan hij het oeuvre als een eigen schepping aan de wereld presenteren. Bombastische variant op Phantom Of The Opera, soms pakkend, maar toch te ambitieus om echt aan te slaan. Williams op zijn best als acteur en als componist, want hij was ook verantwoordelijk voor de score. Hij hield tevens een Oscarnominatie over aan de film. De Palma schreef zelf het scenario van deze overgeproduceerde film. Achter de camera stond Larry Pizer.