Karl-Michael Vogler

Acteur

Karl-Michael Vogler is acteur.
Er zijn 5 films gevonden.

Das Traumschiff - Las Vegas

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Dieter Kehler. Met o.a. Siegfried Rauch, Heide Keller, Horst Naumann, Marion Kracht en Francis Fulton-Smith.

De veertigste aflevering ter gelegenheid van het twintig- jarige jubileum. Heel veel verwikkelingen op het romantische gebied: kapitein Paulsen (Rauch) wordt bewonderd door boetiekhoudster Gaby Fischer (Von Borsody), maar hij heeft alleen maar oog voor zangeres Lea Johnson (Roy), die de minnares is van Frank Schubert (Joswig), terwijl hij liever tussen de lakens kruipt met schoonheidsspecialiste Kerstin Hilpert (Plate). Ondertussen verwacht men in San Francisco de komst van de reder, die de rederij zal overdragen aan zijn dochter Susanne (Kracht), maar die is intussen verliefd geworden op Jan Kabel (Fulton Smith), de zoon van de concurrent en zo zal hun relatie grote gevolgen hebben voor de toekomst... Als kapitein Paulsen in alle rust met Lea Johnson wil gaan stappen in de verafgelgen stad uit de titel, treft hij in een van de beroemde hotels, Ceasar's Palace, zijn bijna voltallige bemanning aan! Veel soap en reizen met opname's van optredens in Las Vegas. De eerste hostess Beatrice wordt nog altijd gespeeld door Keller! Het magere, bijna eendimensionale scenario is van Ulrich del Mestre. Het camerawerk is van Holger Greiß. De fans zullen tevreden zijn, maar kijkers die actie of echt drama verwachten kunnen beter niet aan boord gaan.

Die letzte Chance

1999 | Drama, Misdaad, Thriller

Duitsland 1999. Drama van Erwin Keusch. Met o.a. Michael Mendl, Jennifer Nitsch, Ron Herrmann, Achim Grubel en Alexander Radszun.

Gerd Platzek (Mendl) was een advocaat, die zelfs de onmogelijkste feiten altijd in zijn voordeel wist om te buigen en gold als een onbetwiste superster van de rechtbank. Hij was ijdel, zeer met zichzelf ingenomen en sloeg uit iedere grote zaak ten eigen bate enorm veel publiciteit. Toen hij Katharina Schachtschneider (Nitsch), de dochter van de president van de rechtbank, ging verdedigen, ging het zwaar fout; hij raakte gevangen in een web van intriges en verloor het proces. Katharina draaide voor een lange vrijheidsstraf de gevangenis in. Voor Platzek kwam de klap zo hard aan, dat hij aan de drank raakte, geen nieuwe zaken meer kreeg en de kost moest verdienen met het schrijven en houden van grafredes. Katharina wordt na vier jaar voortijdig vrijgelaten wegens goed gedrag. Ze zoekt Platzek op en vraagt hem haar te helpen het voogdijschap te krijgen over haar zoontje Tom (Herrmann). Na een lange aarzeling besluit Platzek haar geval aan te nemen om zijn come-back te maken. Het is Platzeks laatste kans op eerherstel, maar het blijft lang onduidelijk - om de spanning erin te houden - of hij in zijn oude gewoontes zal terugvallen. Katharina heeft echter in de gevangenis lang kunnen nadenken over de aanpak van de verovering van het verzorgingsrecht van haar kind; haar keuze om terug te gaan naar Platzek hing samen met het feit dat hij in haar onschuld geloofde (gevaarlijk voor een advocaat!) en dat zij Platzeks kwaliteiten als mens en pleiter op de juiste waarde weet in te schatten. Al lijkt de grootste rol weggelegd voor Platzek als afstotend personage, dat een positieve verandering ondergaat, is het toch Katharina die hem manipuleert, maar aan het eind van de rit hebben ze elkaar gebruikt, zonder dat de kijker er een nare smaak in de mond van overhoudt. Zowel Mendl als Nitsch spelen hun rol met verve en Keusch laat zien dat hij dit soort psychologisch misdaaddrama best beheerst. Het scenario van Jürgen Pomorin is lang niet slecht. Het camerawerk is van Tomas Erhart. Formaat 16:9.

Liebe mich bis in den Tod

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Michael Keusch. Met o.a. Christine Neubauer, Claude-Oliver Rudolph, Sabine von Maydell, Dietrich Adam en Karl-Michael Vogler.

Lydia Arndt (Neubauer) is 31. Ze is een goed betaalde arts in de kliniek van Professor Bensen (Adam), die haar niet ongenegen is. Ze woont nog thuis. Als ze bereid is met Bensen tussen de lakens te glijden, is haar kostje gekocht: promotie en een huwelijksaanzoek. Vechtsporter Uwe Fedder wordt in een ontredderde toestand in de kliniek opgenomen en Lydia houdt zich met zijn genezing bezig. Achter de vervaarlijk uitziende, primitieve metaalarbeider, gaat een zacht en sympathiek karakter schuil. Lydia verkiest de spierbundel boven de gladjakkerige medicus. Als dat duidelijk wordt, reageert haar omgeving onthutst. Bensen voelt zich door haar vernederd, ontslaat haar en troost zich met Lydia`s vriendin Anita Hermann (Von Maydell). Ondertussen wordt bij Uwe een hersenbeschadiging geconstateerd. Bensen weigert een reddende schedeldakoperatie te doen. Anita en Lydia smokkelen Uwe het ziekenhuis uit, maar de knappe hersenchirurg dr. Scalfone (Schaad) constateert dat het te laat is. Lydia staat voor een moreel dilemma, maar ze laat haar verloofde niet in de steek; ook niet in zijn moeilijkste uren, want hij zal sterven. Een competente rolverdeling en een vaardige regisseur zijn de speelbal geworden van een zeperig scenario van medehoofdrol Rudolph, die zijn script waarschijnlijk veel beter had kunnen laten uitwerken door een professionele schrijver. Nu moet men constateren dat de Britten, soms met mindere middelen, beslist toch superieur zijn als het op een dergelijk huilerig, realistisch drama aankomt. Camerawerk van Edward Klosinski.

Die Donauprinzessin - Die Jungfernfahrt

1992 | Drama

Duitsland/Oostenrijk 1992. Drama van Michael Günther. Met o.a. Gaby Dohm, Brigitte Karner, Oliver Tobias, Marianne Schönauer en Sibylle Widauer.

Piloot-film voor de serie van twaalf tv-films rond de plezierboot uit de titel, die met passagiers tussen Wenen en het kasteel annex hotel Wachau heen en weer pendelt. Kapitein Tobias is betoverd door de charme van slotvrouwe Dohm, een weduwe, maar aan boord wordt zijn oog gestreeld door de oogverblindende stewardess Karner. In deze aflevering zien we hoe Tobias als voormalig kapitein van een dergelijk schip op de Nijl, op de Donau terechtkomt. Pretentieloos vermaak en poging tot het Love Boat-succes op Europa's langste rivier. Scenario Barbara Piazza. Camerawerk van Henning Gaertner.

Die Donauprinzessin - Die Farbe der Göttin

1992 | Drama

Oostenrijk/Duitsland 1992. Drama van Michael Günther. Met o.a. Gaby Dohm, Brigitte Karner, Oliver Tobias, Marianne Schönauer en Sibylle Widauer.

Charmante kapitein Tobias van het Donauschip uit de titel helpt als verloskundige op het kasteel van gravin Dohm. Vervolgens wordt de grond hem te heet onder de voeten en zoekt hij in Wenen troost bij de mooie Karner. Tweede, onafhankelijke aflevering van de tv-serie, die gezellig voortkabbelt. Scenario van Barbara Piazza. Camerawerk van Henning Gaertner.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Karl-Michael Vogler op televisie komt.

Reageer