Tito Guízar: cast.
Er zijn 16 films gevonden.

Música y dinero

1956 | Komedie, Musical

Mexico 1956. Komedie van Rafael Portillo. Met o.a. Tito Guízar, Eduardo Noriega, Rebeca Iturbide en Jorge Treviño.

De werknemers in een hotel dreigen met een staking als zij niet uitbetaald worden. Een stomvervelende film.

Los Hijos de Rancho Grande

1956 | Drama

Mexico 1956. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Esther Fernández, Tito Guízar, René Cardona en Demetrio González.

De oude eigenaar van de Rancho Grande ziet toe hoe zijn bezittingen zijn verdeeld onder zijn werknemers, terwijl hij zelf tot de bedelstaf is gebracht. De opvolger van ALLA EN EL RANCHO GRANDE, maar oneindig veel slechter.

Locura musical

1956 | Komedie, Musical

Mexico 1956. Komedie van Rafael Portillo. Met o.a. Tito Guízar, Eduardo Noriega, Rebeca Iturbide en Jorge Treviño.

Een operazangeres wordt beschuldigd van de diefstal van een armband. Een deerniswekkende film. De eerste film uit een drieluik de vervolgens zouden zijn LOCOS POR LA TELEVISION en MUSICA Y DINERO.

Locos por la televisión

1956 | Komedie, Musical

Mexico 1956. Komedie van Rafael Portillo. Met o.a. Tito Guízar, Eduardo Noriega, Rebeca Iturbide en Jorge Treviño.

Een werknemer in een hotel wil met alle geweld televisie op de kamers maar zijn baas ziet er niets in. De opvolger van LOCURA MUSICAL en niet minder pijnlijk.

El Pecado de ser mujer

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Zacarías Gómez Urquiza. Met o.a. Tito Guízar, Alma Rosa Aguirre, Armando Velasco en Tito Guízar Jr.

Een voormalig succesvol zanger, thans op zijn retour, ziet hoe het kind dat hij had bij de door hem in de steek gelaten vrouw net zo beroemd wordt als hij eertijds was; nu is het echter te laat om bij hen terug te komen. Van een op de lachspieren werkende overgevoeligheid.

Sindicato de telemirones

1953 | Komedie, Musical

Mexico 1953. Komedie van René Cardona. Met o.a. Tito Guízar, Emilia Guiú, Eduardo Noriega en Rebeca Iturbide.

Een vooraanstaand programmamaker daagt een ex-leerling uit een concurrerend programma te maken, om uit te vinden wie van de twee het populairst is. Tegelijkertijd opgenomen met DE RANCHERO A EMPRESARIO, eveneens van Cardona en geproduceerd door de Guatemalteek Manuel Zeceña Diéguez, aan wie zelfs een goed decor teveel gevraagd was.

El Plagiario

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Zacarías Gómez Urquiza. Met o.a. Tito Guízar, Irma Torres, Carmen Montejo en Miguel Inclán.

Een man schaakt een meisje en vlucht met haar in een grot. De film bleek dermate slecht dat hij slechts twee dagen draaide.

De ranchero a empresario

1953 | Komedie

Mexico 1953. Komedie van René Cardona. Met o.a. Tito Guízar, Emilia Guiú, Eduardo Noriega en Lupita Morán.

De eigenaar van een [KL]rancho[KLE] begint een revue en brengt het zelf tot zanger. Praktisch zonder verhaal, omdat bijna de halve film wordt gevuld met liedjes (bij elkaar 33 min).

El Gallero

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. Tito Guízar, Rita Macedo en Ernesto Alonso.

Rosa trouwt met haar verloofde Aurelio, maar de verdorven Román is ook verliefd op haar. Het lukt hem haar te verkrachten en hij schiet zelfs op haar. Hoewel de regisseur slechtere films heeft gemaakt, komt ook deze film zeer gefrustreerd over.

Marina

1944 | Muziek

Mexico 1944. Muziek van Jaime Salvador. Met o.a. Tito Guízar, Amanda Ledesma en Federico Piñeiro.

Een reder stelt alles in het werk om zijn dochter te laten trouwen met een welgestelde jongeman. Zelden zal men zo'n slechte film te zien krijgen.

Como México no hay dos!

1944 | Komedie

Mexico 1944. Komedie van Carlos Orellana. Met o.a. Tito Guízar, Virginia Serret en Elena D'Orgaz.

Een dorp is het toneel van een wedstrijd waaraan heel Mexico deelneemt. Onverteerbare opeenvolging van decors en liederen en quasi-humoristische scènes.

Amores de ayer

1944 | Muziek

Mexico 1944. Muziek van Ismael Rodriguez. Met o.a. Tito Guízar, Manolito Saval en Fernando Cortés.

Een tenor wordt verliefd op een meisje van goede huize, tegen de wil van haar moeder. Onverteerbare operette waarin meer aandacht wordt geschonken aan zang en muziek dan aan het verhaal.

Adiós, Mariquita linda

1944 | Komedie

Mexico 1944. Komedie van Alfonso Patiño Gómez. Met o.a. Tito Guízar, María Luisa Zea en Antonio Badú.

De jeugdige rentmeester van een landgoed is verliefd op de dochter van de landheer, die het hof wordt gemaakt door een brutale vlerk. Onbetekenende musical, gebaseerd op het beroemde lied van Marcos Jiménez, die geen enkele indruk achterliet.

Qué lindo es Michoacán!

1942 | Drama

Mexico 1942. Drama van Ismael Rodriguez. Met o.a. Tito Guízar, Gloria Marín en Angel Garasa.

De rijke Gloria verlaat de hoofdstad als haar vader is gestorven, om het beheer op zich te nemen van de grond die zij bezit in Michoacán. Al spoedig wordt zij verliefd op de eigenaar van een ranch. Met dit onnozele melodrama debuteert Ismael Rodriguez. Hij heeft zich vooral beziggehouden met het verheerlijken van de folklore en het landschap van Michoacán.

Amapola del camino

1937 | Drama

Mexico 1937. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Tito Guízar, Andrea Palma, Leopoldo Ortín en Margarita Mora.

De jonge Maria moet trouwen met een oude apotheker. Kort daarop komt de zoon van de apotheker naar het dorp en Maria en haar zuster worden verliefd op hem. Onbelangrijk, saai melodrama.

Allá en el Rancho Grande

1936 | Drama

Mexico 1936. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Tito Guízar, René Cardona, Esther Fernández en Lorenzo Barcelata.

De zoon van een rijke grondbezitter, die is opgevoed samen met twee wezen, stelt na het overlijden van zijn vader zijn jeugdvriend als opzichter aan. Na korte tijd vechten de twee vrienden om de liefde van dezelfde vrouw. Fernando de Fuentes maakt zich met dit werk los van de typische produkties over Mexicaanse cowboys die een idyllisch en irreëel Mexico creëren vol sentiment. Al met al een tamelijk goede film.