Stéphanie Pillonca: regie, cast en scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Fleur de Tonnerre

2016 | Drama, Thriller

Frankrijk​/​​België 2016. Drama van Stéphanie Pillonca. Met o.a. Déborah François, Benjamin Biolay, Jonathan Zaccaï, Féodor Atkine en Christophe Miossec.

Bijna twee decennia kon de Bretonse kokkin Hélène Jégado (1803-1852) mensen met arsenicum vergiftigen eer zij in Rennes onder de valbijl eindigde. Over deze sociopate die zich vereenzelvigde met Ankou, de boodschapper van de Dood, maakte Pillonca haar ongewone debuutfilm. Het scenario, à quatre mains geschreven met echtgenoot-filmmaker Gustave Kervern, heeft Jean Teulés gelijknamige roman als basis en diens morbide signatuur bleef behouden. Minder dialoog ten faveure van suggestie was deze nachtreis door de horrorfolklore van Bretagne weliswaar ten goede gekomen, maar het geheel is er niet minder fascinerend om.

Le grand soir

2012 | Komedie

Frankrijk​/​​België​/​​Duitsland 2012. Komedie van Gustave Kervern en Benoît Delépine. Met o.a. Benoît Poelvoorde, Albert Dupontel, Brigitte Fontaine, Bouli Lanners en Areski Belkacem.

Veertiger Not is 'de oudste punk met een hond in Europa'. De grap van deze absurdistische, zwartkomische film van de makers van Aaltra is dat de humor nooit om te lachen is. Not is een onsympathiek, egocentrisch, meelijwekkend personage, en ook de vrije val van zijn schlemielige en kleinzielige broer Jean-Pierre is allesbehalve komisch. En toch ga je uiteindelijk met de personages mee, juist omdat de makers geen moment proberen ze sympathiek te maken. En vanwege een handvol heerlijk anarchistische scènes.

Baldi et Radio Trottoir

1998 | Komedie

België​/​​Frankrijk 1998. Komedie van Claude D'Anna. Met o.a. Charles Aznavour, Martin Lamotte, Olivier Saladin, Denis Sylvain en Sekkou Sall.

Veertiger Not is 'de oudste punk met een hond in Europa'. De grap van deze absurdistische, zwartkomische film van de makers van Aaltra is dat de humor nooit om te lachen is. Not is een onsympathiek, egocentrisch, meelijwekkend personage, en ook de vrije val van zijn schlemielige en kleinzielige broer Jean-Pierre is allesbehalve komisch. En toch ga je uiteindelijk met de personages mee, juist omdat de makers geen moment proberen ze sympathiek te maken. En vanwege een handvol heerlijk anarchistische scènes.