Hope Holiday: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Killpoint

1984 | Actiefilm

Verenigde Staten 1984. Actiefilm van Frank Harris. Met o.a. Leo Fong, Richard Roundtree, Cameron Mitchell, Stack Pierce en Hope Holiday.

Vervelende actiefilm zonder enige diepte, waarin Fong en Roundtree als politiemannen op het spoor zijn van wapensmokkelaars. Zo vol geweld dat je er ziek van wordt.

The Rounders

1965 | Western

Verenigde Staten 1965. Western van Burt Kennedy. Met o.a. Glenn Ford, Henry Fonda, Hope Holiday, Chill Wills en Edgar Buchanan.

Twee zwervende cowboys (Ford en Fonda) dromen van een bar in Tahiti maar verliezen hun zuurverdiende rodeogeld aan gokken, drank en vrouwen (Langdon en Holiday). Kennedy schreef bijna twintig jaar westernradiohoorspelen en filmscenario's voordat hij doorbrak met The Rounders. Het bioscoopsucces inspireerde ABC midden jaren zestig tot een zeventiendelige tv-serie, met Wills (opnieuw) als rancher, en Ron Hays en Patrick Wayne in de Ford- en Fonda-rol. Camerawerk van Paul Vogel.

Irma la Douce

1963 | Komedie, Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1963. Komedie van Billy Wilder. Met o.a. Shirley MacLaine, Jack Lemmon, Lou Jacobi, Bruce Yarnell en Herschel Bernardi.

Na het succes van The Apartment (1960) is het gouden trio Wilder-Lemmon-MacLaine wederom op volle sterkte in deze romantische klassieker. Lemmon speelt Nestor, een voormalige politieman die verliefd wordt op de prostituee Irma (geweldige rol van MacLaine). Hij kan het niet verdragen dat ze met iedereen het bed deelt en verzint een geniaal plan om haar voor zichzelf te houden. Lemmon is in topvorm als de charmante en grappige verleider die alles in het werk stelt om zijn liefde te behouden maar ongewild zijn eigen graf graaft. Oscar voor de muziek, Golden Globe voor MacLaine.

The Apartment

1960 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1960. Komedie van Billy Wilder. Met o.a. Jack Lemmon, Shirley MacLaine, Fred MacMurray, Ray Walston en Jack Kruschen.

Klerk C.C. Baxter (Lemmon) leent voortdurend zijn appartement aan zijn bazen van het kantoor uit, die daar hun overspelige activiteiten ontplooien. Daarmee zette Wilder het klassieke patroon op zijn kop; hij volgt in de vijfvoudige Oscarwinnaar niet de tortelduiven, maar de sukkelige, angstige man die 's avonds alleen terugkeert naar zijn huis, waarin anderen wilde avonturen beleefden toen hij zijn tijd doodde op straat. Toch vindt ook Baxter de nooduitgang richting het echte leven: wanneer hij het liftmeisje (MacLaine) bewusteloos aantreft, beseft hij in deze vlijmscherpe tragikomedie dat er meer is dan carrière maken en ja knikken.