Hou Hsiao-hsien

Regisseur, Acteur, Scenarist, Producer

Hou Hsiao-hsien is regisseur, acteur, scenarist en producer.
Er zijn 24 films gevonden.

The Assassin

2015 | Actiefilm

Taiwan/China/Hongkong SAR van China/Frankrijk 2015. Actiefilm van Hou Hsiao-hsien. Met o.a. Shu Qi, Chang Chen, Zhou Yun en Satoshi Tsumabuki.

Poëtische wuxia-film waarin niet de acrobatische gevechten - de natuurwetten worden voor de verandering eens gerespecteerd - maar de schoonheid van de compositie en de tragiek van de personages centraal staan. Shu Qi, vaste muze van de Taiwanese grootmeester Hsiao-hsien (A City of Sadness), speelt een jonge vrouw die na dertien jaar ballingschap terugkeert als huurmoordenares. Om haar loyaliteit te testen krijgt ze het bevel haar jeugdliefde te doden. Ongrijpbaar, verwarrend en traag, maar qua visuele pracht vrijwel ongeëvenaard. Winnaar Beste Regie in Cannes.

Dust in the Wind

1987 | Drama, Romantiek

Taiwan 1987. Drama van Hou Hsiao-hsien. Met o.a. Wang Chien-wen, Hsin Shu-fen, Li Tian-Lu en Chen Shu-Fang.

Het contemplatieve Dust in the Wind is het verhaal van een jeugdliefde die op de proef wordt gesteld. Een Chinese jongeman trekt van het platteland naar Taipeh om geld te verdienen, samen met zijn meisje. Ze zweren elkaar eeuwig trouw. Wanneer de jongeman uit dienst komt blijkt het meisje echter getrouwd, hem rest niets anders dan terug te keren naar het dorp, waar slechts zijn grootvader wacht. In een ogenschijnlijk simpele vertelling weet Hou Hsiao-hsien de verschillen tussen het platteland en de grote stad raak te treffen; ook de desillusie van de hoofdpersoon was destijds voor veel jonge (Taiwan-)Chinezen herkenbaar.

A Time to Live and A Time to Die

1985 | Biografie, Drama

Taiwan 1985. Biografie van Hou Hsiao-hsien, Lao Jia-hua en Yang Li-Yin. Met o.a. Yu An-Shun, Hsin Shu-feu en Mei-Feng.

Autobiografische film over de regisseur in de jaren 1958-1966, opgroeiend in het zuiden van Taiwan in een stadje in de buurt van een militaire basis. In de periode van de economische, sociale en politieke omwentelingen in Taiwan sterven zijn ouders. Als kind en adolescent in een groot gezin ervaart hij de vreugden en het verdriet van het leven, de liefde en de dood. Subtiele, ambitieuze film waarin Hou Hsiao-hsiens visuele stijl voor het eerst geraffineerd opduikt. Het scenario van de regisseur en van Chu Tien-wen, is als een cinematografisch gedicht in beeld gebracht.

Le voyage du ballon rouge

2007 | Drama

Frankrijk 2007. Drama van Hou Hsiao-hsien. Met o.a. Juliette Binoche, Simon Iteanu, Song Fang, Hippolyte Girardot en Louise Margolin.

Suzanne (Binoche) heeft het maar druk als alleenstaande moeder, die tracht de touwtjes aan elkaar te knopen met een baantje als stemactrice bij een Chinees poppentheater. Voor haar zevenjarig zoontje Simon huurt ze een Chinese oppas (Song) in. De oppas is filmstudente, ze maakt een film met hoofdrollen voor Simon en voor een rode ballon. Hou maakte de film als hommage aan de Franse klassieker Le ballon rouge (1956). Binoche is op haar best, de beelden onberispelijk. Voor liefhebbers van subtiele, verfijnde cinema.

Chacun son cinema

2007 | Komedie, Drama

Frankrijk 2007. Komedie van Theodoros Angelopoulos, Olivier Assayas, Bille August, Jane Campion en Youssef Chahine.

Verzamelkunstwerk van 33 regisseurs uit alle werelddelen over de magie van een bioscoopervaring.

Three Times

2005 | Romantiek, Drama

Taiwan 2005. Romantiek van Hou Hsiao-hsien. Met o.a. Shu Qi en Chang Chen.

Zestiende speelfilm van de Taiwanese regisseur Hou Hsiao-hsien is gesitueerd in drie perioden: 1966 (een tijd voor de liefde), 1911 (een tijd voor vrijheid) en 2005 (een tijd voor de jeugd). Elk deel heeft zijn eigen sfeer, die bepaald wordt door het licht en de muziek. Een wonderschoon drieluik over levens die draaien om een onvervuld verlangen naar de liefde, om het zoeken naar geluk, en het beklemmende gevoel dat die zoektocht zelden tot een bevredigend resultaat leidt.

Café Lumière

2003 | Drama

Japan/Taiwan 2003. Drama van Hou Hsiao-hsien.

Zestiende speelfilm van de Taiwanese regisseur Hou Hsiao-hsien is gesitueerd in drie perioden: 1966 (een tijd voor de liefde), 1911 (een tijd voor vrijheid) en 2005 (een tijd voor de jeugd). Elk deel heeft zijn eigen sfeer, die bepaald wordt door het licht en de muziek. Een wonderschoon drieluik over levens die draaien om een onvervuld verlangen naar de liefde, om het zoeken naar geluk, en het beklemmende gevoel dat die zoektocht zelden tot een bevredigend resultaat leidt.

Millennium Mambo

2001 | Drama

Frankrijk/Taiwan 2001. Drama van Hou Hsiao-hsien. Met o.a. Takeuchi Ko, Takeuchi Jun, Tuan Chun-hao, Jack Kao en Shu Qi.

Millennium Mambo is het eerste van een zesdelige reeks, waarin Hou Hsiao-hsien het leven van jonge mensen in hedendaags Taipei wil portretteren. Veel komt de kijker nog niet te weten over het mooie meisje, maar toch boeit het portret van de Aziatische Generatie Nix van de eerste tot de laatste seconde, door de uitgekiende mise-en-scène, het fraaie camerawerk en de indringende muziek en sound-design.

Hai shan hua

1998 | Drama, Historische film

Japan/Taiwan 1998. Drama van Hou Hsiao-hsien. Met o.a. Fang Shuan, Carina Lau, Tony Leung Chiu Wai, Carina Liu en Rebecca Pan.

Een portret van het leven in de bordelen van Shanghai, die rond 1884 als `bloemenhuizen` bekend stonden en gelegen waren in de Britse enclave van de miljoenenstad. Er werd naar lieve lust gehoerd en gesnoerd, opium geschoven, alcohol genuttigd en gespeeld om veel geld. De rijke Chinees Wang (Leung uit L`AMANT) besluit zijn huidige ma[KA4]aitresse Rubis (Hada) te laten vallen om de prostitu[KA1]e[KA1]e Jasmin (Wei) als vrouw te nemen. Dit voornemen tot verandering veroorzaakt veel gepraat, gekibbel en vooral gekonkel. Het leidt zelfs tot conflicten. Dit is nog niets vergeleken met wat Wang verplicht is om aan rituelen te ondergaan en de prijs die hij moet betalen voor Jasmin om een andere klant, Zhu (Chiang), schadeloos te stellen. Dit docudrama wordt gesierd door een fraaie make-up, mooie kostuums, prachtige maskers en schitterende decors. De beeldcomposities zijn buitengewoon goed gedaan en de opeenvolgende scène's zitten hecht in elkaar, maar alles is koud en afstandelijk. De kijker raakt geïmponeerd door al deze sierkunst, waardoor hij de minimale actie vergeet te volgen en verdiept raakt in de personages en onder de indruk is van hun geladen opmerkingen. Er zijn kijkers die deze rituelen beschouwen als grote leegten en zich dood vervelen. Ze missen dan dat iedere rol een bedoeling heeft, en dat iedereen een stukje manipuleert in de complexe lagen van de maatschappij. Eveneens ontgaat het de symbolische kracht van het geweld - is Rubis wel drieduizend dollar waard? Het spel van de blikken die de diverse personages op elkaar werpen, is zonder vergelijk. Het scenario is van Chu Tien-wen naar de roman Haishang hua liezhuang van Han Ziyun, en vertaald door Eileen Chang. Het camerawerk is van Lee Ping-bin.

HHH - Portrait de Hou Hsiao-Hsien

1997 | Documentaire, Biografie

Taiwan/Frankrijk 1997. Documentaire van Olivier Assayas. Met o.a. Hou Hsiao-hsien, Chu T'ien-wen, Wu Nien-Jen, Chen Kuo-Fu en Kao She.

De Franse cineast Assayas trekt naar Ta[KA3]iwan om er zijn collega Hou Hsiao-Hsien op te zoeken. Samen trekken ze naar Feng- Shan, de stad waar Hou in 1947 geboren werd. Hier ontmoet hij oude vrienden en praat hij over de politieke toestand in zijn land, na de jarenlange bezetting uit Japan en de huidige overheersing door China. Hij beschouwt zichzelf als een Ta[KA3]iwanees en niet als een Chinees. Vanuit dat oogpunt heeft hij ook steeds zijn films geconcipi[KA3]eerd. Sinds zijn debuut in 1982 met GREEN, GREEN GRASS OF HOME is hij haast doorlopend blijven filmen. De meeste van zijn films zijn autobiografisch getint en hij werkte ook haast steeds met Chu Tien-Wen als zijn scenariste. Hij werd be[KA3]invloed door Pasolini en zo werd hij leidinggevend in de nieuwe stroming van de Ta[KA3]iwaneese film. Hij laat zijn acteurs graag improviseren, binnen door hem bepaalde grenzen. Er worden fragmenten getoond uit A SUMMER AT GRANDPA`S (1984), A TIME TO LIVE AND A TIME TO DIE (1985), THE PUPPETMASTER (HSIMENG JENSHENG) (1993) en GOODBYE SOUTH, GOODBYE (1996). Assayas schreef het scenario en Marie Lecœur tekende voor de montage. Fotografie is van Eric Gautier.

Taiping Tienkuo

1996 | Drama

Taiwan 1996. Drama van Wu Nien-Jen. Met o.a. Hou Hsiao-hsien, Chiang Shu-Na en Lee Kang-sheng.

De Franse cineast Assayas trekt naar Ta[KA3]iwan om er zijn collega Hou Hsiao-Hsien op te zoeken. Samen trekken ze naar Feng- Shan, de stad waar Hou in 1947 geboren werd. Hier ontmoet hij oude vrienden en praat hij over de politieke toestand in zijn land, na de jarenlange bezetting uit Japan en de huidige overheersing door China. Hij beschouwt zichzelf als een Ta[KA3]iwanees en niet als een Chinees. Vanuit dat oogpunt heeft hij ook steeds zijn films geconcipi[KA3]eerd. Sinds zijn debuut in 1982 met GREEN, GREEN GRASS OF HOME is hij haast doorlopend blijven filmen. De meeste van zijn films zijn autobiografisch getint en hij werkte ook haast steeds met Chu Tien-Wen als zijn scenariste. Hij werd be[KA3]invloed door Pasolini en zo werd hij leidinggevend in de nieuwe stroming van de Ta[KA3]iwaneese film. Hij laat zijn acteurs graag improviseren, binnen door hem bepaalde grenzen. Er worden fragmenten getoond uit A SUMMER AT GRANDPA`S (1984), A TIME TO LIVE AND A TIME TO DIE (1985), THE PUPPETMASTER (HSIMENG JENSHENG) (1993) en GOODBYE SOUTH, GOODBYE (1996). Assayas schreef het scenario en Marie Lecœur tekende voor de montage. Fotografie is van Eric Gautier.

Nanguo Zaijian, Nanguo

1996 | Drama, Thriller

Japan/Taiwan 1996. Drama van Hou Hsiao-hsien. Met o.a. Jack Kao, Hsu Kuei-ying, Lim Giong, Annie Shizuka Inoh en Hsi Hsiang.

Portret van een verveeld viertal tussen de twintig en 35 uit Taiwan dat zich via de kleine misdaad snel hoopt te verrijken om met genoeg geld een disco te openen in Shanghai en op die manier nog veel rijker te worden. Rond Kao (Kao), een jonge getatoeëerde gangster en zijn viendin Ying (Kuei-ying), een gescheiden moeder die als animeermeisje werkt, popzanger Flat Head (Lim Giong) en een barzangeresje, de onschuldig kijkende Pretzel (Inoh), gebeurt verder nauwelijks iets, behalve als zij van de stad land inwaarts trekken om gangster Hsi (Hsiang) op te zoeken, waar Pretzel een poging doet haar polsen door te snijden. Genomineerd voor een Gouden Palm, maar niet verkregen.

Haonan haonu

1995 | Drama

Japan/Taiwan 1995. Drama van Hou Hsiao-hsien. Met o.a. King Jieh-wen, Kao Ming, Lim Giong, Annie Shizuka Inoh en Lu Li-chin.

Slotluik van Hsiao-Hsien`s trilogie over de geschiedenis van Taiwan, hier de periode van de zogenaamde `Witte Terreur`, de jaren 1940-50, toen iedereen die mee had geholpen in de guerrilla tegen de Japanse bezetter verdacht werd van communistische sympathie[KA3]en. Centraal staat Liang Ching (Inoh), die hardop haar tekst inoefent voor HAO NAN HAO NU, een film-in-de-film over twee Taiwanese verzetsstrijders in de jaren 1940-1950. Simultaan wordt zij in het heden lastig gevallen door een onbekende man, die haar dagboek heeft gestolen en die haar hieruit fragmenten per fax stuurt waardoor zij geconfronteerd wordt met pijnlijke herinneringen uit haar eigen verleden. De emotionele, psychologische ontwikkeling die zij doormaakt vervult de brugfunctie die de mensen van toen en de jongeren van de jaren 1990 met elkaar verbindt. Enerzijds identificeert zij zich steeds meer met haar rol, anderzijds wordt de invulling van haar rol steeds meer be[KA3]invloed door haar persoonlijke herinneringen. Door zich te verdiepen in haar filmpersonage leert zij haar eigen lot beter begrijpen. Sfeerrijk in tegenlicht gefotografeerd door Chen Hwai-en, scenario van Chu Tien-wen naar een waargebeurd verhaal over de verzetskoppel Chiang Bi-yu (ook gespeeld door Inoh), die net voor de filmopnamen op 74-jarige leeftijd stierf, en Chung Hao-tung (gespeeld door Giong) die in 1950 werd terechtgesteld. De scènes over het verleden zijn ingetogen verfilmd in zwart-wit, de hedendaagse in moderne, felle kleuren.

Do-san

1994 | Drama

Taiwan 1994. Drama van Wu Nien-Jen. Met o.a. Tsai Chen-nan, Tsai Chio-fong, Chung Yo-hong, Cheng Kwei-chung en Fu Jun.

De kroniek van het dagelijke leven van een mijnwerker. De man is een gokker en kroegloper en bezingt graag zijn eigen lof. Tussen hem en zijn zoon klikt het niet. De vader behoort tot een generatie die de bezetting door het Japanse leger nog meemaakte, een gebeurtenis die een blijvend lidteken nalaat dat hij zijn hele leven mee sleept. De zoon is een product van de nieuwe generatie die een halt toeroept aan de eeuwenoude rituelen en die het symbolische Japanse juk van zich wil afschudden. Een sterk autobiografische film van een van de meest vooraanstaande Taiwanese scenaristen die hiermee debuteerde als regisseur- scenarist. Via stilistische beeldcomposities en een knappe opeenvolging van shots evoceert hij op indringende wijze zijn relatie met zijn vader die getekend wordt door onbegrip, eigenzinnigheid, vervreemding en toch ook een nooit uitgesproken gevoel van liefde voor elkaar. Een film die je tot nadenken aanzet. Schitterende fotografie van Liu Chen-chuan. Dolby Stereo.

Hsimeng jensheng

1993 | Biografie

Taiwan 1993. Biografie van Hou Hsiao-hsien. Met o.a. Cheng Kuei-chung, Lin Chung, Cho Ju-wei, Tsai Chen-nan en Yang Li-Yin.

Een brok van veertig jaar uit een leven in Taiwan van de beroemde marionettenspeler Li Tien-Lu die als 85-jarige commentaar in de camera geeft, over zijn bewogen carrière. Hij wordt in 1909 geboren in een gezin dat de Chinese tradite hoog houdt. Nadat zijn moeder gestorven is, trouwt zijn vader met een ex-hoer; Li leert het vak van poppenspeler. Met een eigen gezelschap toert hij door het land maar onder de Japanse bezetting is dat verboden: hij wordt zelfs verplicht propaganda voor de vijand te maken. Tegen het einde van WO II vlucht hij naar het platteland waar zijn familie door malaria getroffen wordt. Trage, maar indrukwekkende biografie, onconventioneel, met intimistische scènes, afgewisseld met prachtige landschappen en fragmenten uit het poppentheater. Scenario van Wu Nien-Jen en Chu Tien-Wen. Camerawerk van Lee Pin-Bing. Meesterlijke cinema.

Ah-Ying

1991 | Drama, Experimenteel

Taiwan 1991. Drama van Chiu Kang-Chien. Met o.a. Chen Sown-Yung, Chu T'ien-wen, Chen Yi-Cheng, Hou Hsiao-hsien en Kao Chieh.

Een brok van veertig jaar uit een leven in Taiwan van de beroemde marionettenspeler Li Tien-Lu die als 85-jarige commentaar in de camera geeft, over zijn bewogen carrière. Hij wordt in 1909 geboren in een gezin dat de Chinese tradite hoog houdt. Nadat zijn moeder gestorven is, trouwt zijn vader met een ex-hoer; Li leert het vak van poppenspeler. Met een eigen gezelschap toert hij door het land maar onder de Japanse bezetting is dat verboden: hij wordt zelfs verplicht propaganda voor de vijand te maken. Tegen het einde van WO II vlucht hij naar het platteland waar zijn familie door malaria getroffen wordt. Trage, maar indrukwekkende biografie, onconventioneel, met intimistische scènes, afgewisseld met prachtige landschappen en fragmenten uit het poppentheater. Scenario van Wu Nien-Jen en Chu Tien-Wen. Camerawerk van Lee Pin-Bing. Meesterlijke cinema.

Beiqing chengshi

1989 | Drama, Oorlogsfilm, Historische film

Taiwan 1989. Drama van Hou Hsiao-hsien. Met o.a. Tony Leung Chiu Wai, Li Tien-lu, Kao Chieh, Hsin Shu-fen en Chen Sown-Yung.

Lange, maar ontroerende en mooi verfilmde saga over een familie met op de achtergrond de geschiedenis van Taiwan na WO II. Na veertig jaar Japanse overheersing valt het eiland in Nationalistisch-Chinese handen. Ingrediënten van de film zijn machtsstrijd, jacht op intellectuelen en het zoeken naar een eigen identiteit. In het middelpunt staan een oude vader en zijn vier zonen, ieder met hun eigen levensverhaal en lot. Hoewel het voor westerlingen een totaal andere, geheimzinnige leef- en denkcultuur is, vertelt Hou Hsiao-hsien alles in een begrijpelijke, sterke en vaak fascinerende vertelstijl. Bekroond met de Gouden Leeuw op het Festival van Venetië van 1989. Ook bekend als A City of Sadness.

Ching-Mei Chu-Ma

1985 | Drama

Taiwan 1985. Drama van Edward Yang. Met o.a. Tsai Chin, Hou Hsiao-hsien, Wu Nien-chen, Lin Hsiu-ling en K'o Yi-cheng.

Fabel over de verstedelijking en het verlies van de traditionele (Chinese) waarden, hetgeen uiteindelijk tot een persoonlijke tragedie leidt. Regisseur Hsiao-Hsien speelt de rol van een zakenman met financi[KA3]ele problemen en een kwijnende relatie met zijn ex-vrouw Hsiu-ling. Veel verhaal zit er in het scenario van regisseur Yang, Chu Tien-Wen en Hou Hsiao-Hsien niet. De personages lijden allemaal onder het moderne stadsleven van Taipei: ontsnappingsdromen (naar de V.S.), de eisen van het gezinsleven, de waarden van een samenleving die nog door sociale controle gedomineerd wordt, het verlies van vroegere onschuld. Het camerawerk is van Wei-Han Yang. Ook bekend als TAIPEI STORY.

Fengkuei-Lai-Te Jen

1984 | Drama

Taiwan 1984. Drama van Hou Hsiao-hsien.

Fabel over de verstedelijking en het verlies van de traditionele (Chinese) waarden, hetgeen uiteindelijk tot een persoonlijke tragedie leidt. Regisseur Hsiao-Hsien speelt de rol van een zakenman met financi[KA3]ele problemen en een kwijnende relatie met zijn ex-vrouw Hsiu-ling. Veel verhaal zit er in het scenario van regisseur Yang, Chu Tien-Wen en Hou Hsiao-Hsien niet. De personages lijden allemaal onder het moderne stadsleven van Taipei: ontsnappingsdromen (naar de V.S.), de eisen van het gezinsleven, de waarden van een samenleving die nog door sociale controle gedomineerd wordt, het verlies van vroegere onschuld. Het camerawerk is van Wei-Han Yang. Ook bekend als TAIPEI STORY.

Dongdong de jiaqi

1984 | Drama

Taiwan 1984. Drama van Hou Hsiao-hsien.

Een wat buitenissige film over twee kinderen, die voor de zomervakantie naar de dokterspraktijk van hun grootouders op het platteland worden gestuurd. Hoewel men daar strikter en meer volgens de traditie leeft, valt er voor de kinderen genoeg te beleven: hun oom, het zwarte schaap van de familie, verbergt een stel voortvluchtige kleine misdadigers en brengt zijn vriendin in moeilijkheden door haar zwanger te maken. Allemaal zaken waar de ernstige volwassenen de handen vol aan hebben, terwijl de kinderen dat ervaren als een groot avontuur.

Zai Na Hepan Qingcao Qing

1983 | Drama

Taiwan 1983. Drama van Hou Hsiao-hsien. Met o.a. Jiang Ling en Zhong Zhentao.

Vroege film Hou Hsiao-hsien volgt Da-Nian uit Taipei die een baantje accepteert op een dorpsschooltje. Daar wordt hij verliefd op een lerares, en probeert hij de kinderen zo goed en ze kwaad als het kan iets te leren.

Feng Kuei Lai Te Jen

1983 | Familiefilm

Taiwan 1983. Familiefilm van Hou Hsiao-hsien. Met o.a. Niu Ch'eng-tse, Lin Hsiu-ling, T'o Tsung-hua, Chang Shih en Chen Kun-hon.

Een groepje Chinese adolescenten, geboren op het eilandje Feng-Kuei, zoekt na hun schooljaren werk in de havenstad Kaohsiung, in het zuiden van Taiwan. De film (naar een scenario van Chu Tien-wen) toont de 'ontdekking' van de stad door deze jonge boeren. Werkloos wachtend op hun militaire dienst ontsnappen zij noch aan de droombeelden, noch aan de gevaren van de stad. Opvallend knap camerawerk van Chen Kuhnou terwijl Bach en Vivaldi voor een barokke soundtrack zorgen. Ook bekend als THE BOYS FROM FENG-KUEI en ALL THE YOUTHFUL DAYS.

Erzi de Dawan'ou

1983 | Korte film, Drama

Taiwan 1983. Korte film van Hou Hsiao-hsien. Met o.a. Yang Li-ying en Chen Yi-Cheng.

Een groepje Chinese adolescenten, geboren op het eilandje Feng-Kuei, zoekt na hun schooljaren werk in de havenstad Kaohsiung, in het zuiden van Taiwan. De film (naar een scenario van Chu Tien-wen) toont de 'ontdekking' van de stad door deze jonge boeren. Werkloos wachtend op hun militaire dienst ontsnappen zij noch aan de droombeelden, noch aan de gevaren van de stad. Opvallend knap camerawerk van Chen Kuhnou terwijl Bach en Vivaldi voor een barokke soundtrack zorgen. Ook bekend als THE BOYS FROM FENG-KUEI en ALL THE YOUTHFUL DAYS.

Infra-man

1976 |

1976. Kwan Hoi-shan. Met o.a. Yuan Man-Tzu, Wang Hsieh, Hou Hsiao-hsien, Huang Chien-Lung en Zhang Fengyi.

Een groepje Chinese adolescenten, geboren op het eilandje Feng-Kuei, zoekt na hun schooljaren werk in de havenstad Kaohsiung, in het zuiden van Taiwan. De film (naar een scenario van Chu Tien-wen) toont de 'ontdekking' van de stad door deze jonge boeren. Werkloos wachtend op hun militaire dienst ontsnappen zij noch aan de droombeelden, noch aan de gevaren van de stad. Opvallend knap camerawerk van Chen Kuhnou terwijl Bach en Vivaldi voor een barokke soundtrack zorgen. Ook bekend als THE BOYS FROM FENG-KUEI en ALL THE YOUTHFUL DAYS.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Hou Hsiao-hsien op televisie komt.

Reageer