Marcello Andrei: regie en scenario.
Er zijn 4 films gevonden.

Mosca addio

1987 | Biografie

Italië 1987. Biografie van Mauro Bolognini. Met o.a. Liv Ullmann, Daniel Olbrychski, Aurore Clément, Francesca Ciardi en Carmen Scarpitta.

Een huiveringwekkende film over het vreselijke leven van Ida Nudel, een joodse wetenschapsvrouw die in 1987 een visum kreeg om naar Israel te mogen emigreren. Ze wordt gevangen gezet na een demonstratie en de tweede keer wordt ze naar Siberië gestuurd. Bolognini en ster Ullmann zetten een krachtige en ontroerende aanklacht neer tegen het antisemitische Russische immigratiebeleid en tegen de werkkampen. De acteurs overtuigen niet als Russen. Scenario van Marcello Andrei en Enrico Roseo. Camerawerk van Ennio Guarnieri. Ook bekend als MOSCOW FAREWELL.

Scandalo in famiglia

1976 | Komedie, Erotiek

Italië 1976. Komedie van Marcello Andrei. Met o.a. Gloria Guida, Giancarlo Chirizzi, Lucretia Love, Giuseppe Anatrelli en Gianni Nazzaro.

Routine Italiaanse softcore-porno met Guida als het groene blaadje dat het - blijkbaar in een constante staat van seksuele opwinding verkerend - manvolk het hoofd en andere lichaamsdelen op hol brengt. Al even opwindend als het gestoei van twee vette padden met huiduitslag.

Il Tempo degli assassini

1976 | Actiefilm

Italië 1976. Actiefilm van Marcello Andrei. Met o.a. Joe Dallesandro, Martin Balsam, Magali Noël en Rossano Brazzi.

Actiefilm waarin alles draait om een jeugdbende die de omgeving terroriseert. Geweld en sex zijn de voornaamste ingrediënten.

La Smania adosso

1962 | Komedie

Italië​/​​Frankrijk 1962. Komedie van Marcello Andrei. Met o.a. Gérard Blain, Annette Stroyberg, Nino Castelnuovo, Mariangela Giordano en Vittorio Gassman.

Twee Siciliaanse jongemannen randen samen een dorpsgenote aan. Volgens de lokale traditie moet één van beiden met haar trouwen, maar ze weigeren elk een echtgenote die al aan een ander heeft toebehoord. Familie, justitie en mafia bemoeien zich ermee, tot de uitspraak van een schertsproces leidt tot een dubbel happy end, zonder dat één van de betrokkenen zelf iets in te brengen heeft. De harde satire op de Siciliaanse seksuele moraal geeft een onaangename bijsmaak, doordat zowel de vrouwelijke als de mannelijke waardigheid met voeten wordt getreden. De gedachteloze humor van de personages geeft daaraan echter navrante accenten.