Barbara Frey: cast.
Er zijn 17 films gevonden.

Das vergessene Leben

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Claudia Prietzel. Met o.a. Inge Meysel, Florian Lukas, Nina Vorbrodt, Sebastian Münster en Katrin Saß.

Pilotinnen

1995 | Drama

Duitsland 1995. Drama van Christian Petzold. Met o.a. Eleonore Weisgerber, Nadeshda Brennicke, Udo Schenk, Barbara Frey en Michael Tietz.

Deze korte tv-film is het eindexamenwerk van de (toen) 35- jarige Petzold aan de Deutsche Film- und Fernsehakademie in Berlijn. Zijn scenario gaat over twee vrouwen die werken bij een firma, waar goedkope cosmeticaproducten gemaakt worden. Karin (Weisgerber) loopt tegen de vijftig en heeft zich uit de naad gewerkt als vertegenwoordigster. Sophie (Brennicke) is 35 en dacht dat door een meer dan goede verstandhouding met de adjunctdirecteur haar kostje gekocht was, maar als hij de firma heeft overgenomen, moet ze met Karin op pad. Beide vrouwen, die aanvankelijk elkaars rivalen zijn, ontdekken dat ze gemanipuleerd worden door het manvolk en besluiten de handen ineen te slaan om op een gerechtvaardigde manier terug te meppen. Goede spelprestaties onder de gedreven regie van Petzold. Het camerawerk is van Hans Fromm. Door omroep ZDF uitgebracht in de serie Das kleine Fernsehspiel, in de reeks Gefühlsecht.

Das Traumschiff - Norwegen

1992 | Drama

Duitsland 1992. Drama van Hans-Jürgen Tögel. Met o.a. Heinz Weiss, Heide Keller, Horst Naumann, Heinz Ehrenfreund en Franziska Bronnen.

Deze reis van de ms Berlin gaat wel een beetje verder dan continentaal Noorwegen: Spitsbergen in de Noordelijke IJszee is het einddoel (brr, brr, brr... ). Aan boord van kaptein Hansens (Weiss) luxueuze passagiersschip zijn natuurlijk de nodige verwikkelingen: een bedrijfsuitje, waarbij manager Hans Kehrer (Bliese) zich `onder [KA1]e[KA1]en dak` bevindt met zijn zieke vrouw Susanne (Kreuzer) en zijn minnares, secretaresse Gabi Fuchs (Frey). Albert Brodersen (Ehrenfreund) ontmoet na bijna twee decennia zijn voormalige vriendin Felicitas Mack (Woytowicz) en hun gemeenschappelijke, oogverblindende dochter Isabel (Woywood), althans dat denkt hij. Tot zijn schrik kunnen zijn zoon Jean (Bach) en Isabel goed met elkaar opschieten. Nodeloos om op te merken dat Albert het bestaan van Felicitas altijd verzwegen had. Stewardess Julia Conrad (Jensen) wordt verliefd op de nieuwe steward Alexander Gebauer (Heyl), waarop haar vaste vriend marconist Dirk Brandstr[KA3]om (Horst) jaloers wordt en een vuile streek uithaalt. Hij komt erachter dat wie een kuil graaft voor een ander, er zelf in valt. De werkster van de firma van Hans Kehrer beleeft een romance met de Italiaanse scheepskok, terwijl entertainer Wencke Myhre zichzelf speelt. Kortom weer heel veel namen en nieuwe gezichten, maar de vaste kijkers kunnen flink genieten. Omdat Duitsland net herenigd was met Oost-Duitsland en de euforie nog niet in een kostbare kater was omgeslagen, zijn er twee Ossis aan boord, die met een zwaar Saksisch accent praten, maar deze pret blijft toch grotendeels beperkt tot de kijkers in het land van de oorsprong die op dialecten en kringtaaltjes letten. Het scenario is van Herbert Lichtenfeld en Marlies Ewald. Het camerawerk is van Michael Steinke.

Der nächtliche Besucher

1991 | Thriller

Duitsland 1991. Thriller van Konrad Sabrautzky. Met o.a. Edgar Selge, Moritz Reulens, Barbara Frey, Alfred Cybulska en Maja Maranow.

Op een nacht ontwaakt de zeven-jarige Selge met een schok uit een nachtmerrie. Zijn ouders zijn verdwenen en in hun plaats is er een geheimzinnige man, Reulens. Hij beweert een vriend te zijn van de ouders, die hem hebben gevraagd om te babysitten. Hij speelt met de jongen, laat hem doen wat hem normaal verboden wordt en hoort hem uit over hun gewoontes. Wie is die vreemde man? Een babysitter, een kidnapper, een inbreker of een psychopaat? En waar zijn Selge's ouders gebleven? Bevreemdende thriller, hoofdzakelijk vertolkt door twee personages, een volwassen man, waarop we geen vat krijgen en een kind, dat twijfelt over wat het van hem moet denken. De spelletjes van Reulens geven daarbij de indruk dat ze plotseling bloedige realiteit kunnen worden. Scenarist Rasi Levinas houdt de spanning erin. In beeld gebracht door Jörg Seidl.

La viuda andaluza

1976 | Komedie

Spanje 1976. Komedie van Francisco Betriu. Met o.a. Francisco Algora, Bárbara Rey, Antoñita Colomé, Luis Eduardo Aute en Antoñita Colome.

Een primitieve plattelander doet mee aan een zoektocht naar goudaders in een rivier. De derde lange speelfilm van zijn maker: hij toont zijn zwak voor het groteske en het ellendige, altijd gecombineerd met een zekere dosis humor en ook een beetje tederheid.

Requiescant

1967 | Western

Duitsland​/​​Italië 1967. Western van Carlo Lizzani. Met o.a. Lou Castel, Mark Damon, Pier Paolo Pasolini en Barbara Frey.

Na vele jaren komt een Mexicaans jongetje dat werd grootgebracht door een predikant, oog in oog te staan met de moordenaar van zijn familie. Deze goede western is uit de tijd dat westerns nog aan de lopende band geproduceerd werden. Opmerkelijk is de rol van regisseur Pier Paolo Pasolini.

Kommissar X - In den Klauen des goldenen Drachen

1966 | Misdaad, Actiefilm, Mysterie

Duitsland​/​​Italië 1966. Misdaad van Gianfranco Parolini. Met o.a. Tony Kendall, Brad Harris, Barbara Frey, Luisa Rivelli en Frank Littlewood.

Aan dit in het Verre Oosten spelende, gedateerde avontuur van Jo Louis Walker alias Kommissar X (Kendall) kunnen filmbuffs veel meer plezier beleven door een stamboom van de pseudoniemen aan te leggen en te zien wat er allemaal opduikt in de dwarsverbindingen van de cast-n-crew. Rex, die gespeeld wordt door Frank Littlewood, is in het echte leven regisseur Parolini. Het scenario is van Werner Hauff, Stefan Gommermann en Frank Kramer (die in werkelijkheid regisseur Parolini is) naar een verhaal van deze laatste twee, terwijl Hauff niet op de credits staat vermeld. Gebaseerd op de misdaadroman van Bert F. Island, die in werkelijkheid Paul Alfred Müller heet. Regisseur Frank Kramer, die op de aftiteling staat vermeld, is niemand minder Parolini hoogst persoonlijk. Het camerawerk is van Francesco Izzarelli. Eastmancolor, Mono. Zie ook: Jerry Cotton-serie.

Uno Straniero a Sacramento

1965 | Western

Italië 1965. Western van Sergio Borgonzelli. Met o.a. Mickey Hargitay, Barbara Frey, Gabriella Giorgelli, Giulio Marchetti en Flo Silver.

Een rancher en zijn twee zonen worden vermoord door een buurman die zijn bezit in wil pikken. Hargitay, de derde zoon, pikt deze moorden niet en neemt bloedig wraak in een weinig boeiende spaghetti-western, door de regisseur geschreven naar het boek I Will Kill You van J. Murphy. Spierbundel Hargitay speelt de hoofdrol.

I cento cavalieri

1964 | Historische film, Actiefilm

Spanje​/​​Italië​/​​Duitsland 1964. Historische film van Vittorio Cottafavi. Met o.a. Mark Damon, Antonella Lualdi, Gastone Moschin, Barbara Frey en Wolfgang Preiss.

Een fascinerend epos, dat zich afspeelt in het middeleeuwse Spanje, over christelijke ridders en moorse krijgers die strijden om een Castilliaans dorp. Romantiek, verraad en ridderlijke heldhaftigheid vormen de ingrediënten van deze goed geproduceerde rolprent. De vertolkingen en de regie zijn echter maar middelmatig. Het draaiboek is van Giorgio Prosperi en de regisseur.

Muß ich denn zum Städtele hinaus

1962 | Drama

Duitsland 1962. Drama van Hans Deppe. Met o.a. Erik Schumann, Barbara Frey en Vico Torriani.

Een fascinerend epos, dat zich afspeelt in het middeleeuwse Spanje, over christelijke ridders en moorse krijgers die strijden om een Castilliaans dorp. Romantiek, verraad en ridderlijke heldhaftigheid vormen de ingrediënten van deze goed geproduceerde rolprent. De vertolkingen en de regie zijn echter maar middelmatig. Het draaiboek is van Giorgio Prosperi en de regisseur.

L'amour à vingt ans

1962 | Drama

Italië​/​​Frankrijk​/​​Japan​/​​Polen​/​​Duitsland 1962. Drama van Marcel Ophüls, Shintaro Ishihara, Andrzej Wajda, Sh en François Truffaut. Met o.a. Patrick Auffay, Rosy Varte, François Darbon, Geronimo Meynier en Jérôme Meynier.

Internationale vijfluik over prille liefde heeft een middelmatige Duitse bijdrage en Italiaanse en Japanse episoden die daar nog verder beneden blijven. Wajda`s deel waarin een oorlogsveteraan de romantische aanbidding van een jong meisje krijgt, tot haar vrienden hem met zijn verleden in de maling nemen is het echter heel treffend, terwijl Truffaut Antoine Doinel uit LES 400 COUPS zijn eerste zelfstandigheid en onbeantwoorde verliefdheid laat beleven in een ironisch- melancholiek miniatuur (ANTOINE ET COLETTE, 28m) dat de hele film bestaansrecht geeft. Camerawerk van Raoul Coutard.

Was macht Papa denn in Italien

1961 | Muziek, Komedie

Duitsland 1961. Muziek van Hans Dieter Schwarze. Met o.a. Willi Fritsch, Peter Kraus, Jane Tilden, Barbara Frey en Harald Juhnke.

Veteraan Fritsch als schoolhoofd (25 jaar voorbeeldig getrouwd en vijf dochters), die naar Itali[KA3]e moet vanwege het testament van een oude (verzwegen) vlam in een overigens zeer brave schlagerfilm met de toen zeer populaire jeugdige Peter Kraus. Een produktie waarvan er dertien in een dozijn gaan. Zie ook: Schlagerfilms.

Vertauschtes Leben

1961 | Drama

Duitsland 1961. Drama van Helmut Weiss. Met o.a. Karin Baal, Barbara Frey, Rudolph Prack, Carola Höhn en Camilla Spira.

Tijdens een bombardement in WO II worden twee babies abuisievelijk verwisseld. Brigitte (Baal) groeit op als de onmuzikale dochter van van welgestelde, begenadigd musicus Alexander Bertram (Prack) en Katharina Lindner (Frey) als de talentvolle muzikale dochter van eenvoudige weduwe Luise Lindner (Spira) met een garen-en-band winkeltje.

Mann im Schatten

1961 | Mysterie, Thriller

Oostenrijk 1961. Mysterie van Arthur Maria Rabenalt. Met o.a. Ellen Schwiers, Barbara Frey, Helmut Lohner, Helmut Qualtinger en Peter Neusser.

Steenrijke kousenfabrikante Schwiers wordt levenloos in haar badkuip aangetroffen en ex-minnaar/medewerker Lohner krijgt de schuld. Als uitkomt dat hij met Frey een intieme relatie onderhoudt, veroordelen boze tongen hem volledig, maar gelukkig houdt inspecteur Qualtinger er een geheel eigen inzicht op na. Een spannende wie-is-de-dader à la Agatha Christie met Wiener mélange.

Ich kann nicht länger schweigen

1961 | Drama

Duitsland 1961. Drama van Jochen Wiedermann. Met o.a. Barbara Frey, Charles Régnier, Paul Klinger, Gisela Peltzer en Michael Verhoeven.

Een anti-abortus film, die de geest des tijds (eind jaren 1950-60) uitademt. Een meisje sterft aan een ingreep en de arts moet zich wegens paragraaf 218 uit het Duitse Wetboek van Strafrecht voor de rechtbank verantwoorden. Ondanks het feit dat zijn eigen zoon bij de strafzaak betrokken is, eist de Officier van Justitie de hoogste straf. Wie nog even wil griezelen van de consequente Duitse mentaliteit en verouderde denkbeelden moet gaan kijken. Anders overslaan. Eerlijk is eerlijk: behoorlijk spel van Regnier. Scenario van Felix Lützkendorf.

Uno straniero a Cambridge

1958 | Komedie

Italië 1958. Komedie van Serge Bergon. Met o.a. Mickey Hargitay, Steve Saint-Claire en Barbara Frey.

Een anti-abortus film, die de geest des tijds (eind jaren 1950-60) uitademt. Een meisje sterft aan een ingreep en de arts moet zich wegens paragraaf 218 uit het Duitse Wetboek van Strafrecht voor de rechtbank verantwoorden. Ondanks het feit dat zijn eigen zoon bij de strafzaak betrokken is, eist de Officier van Justitie de hoogste straf. Wie nog even wil griezelen van de consequente Duitse mentaliteit en verouderde denkbeelden moet gaan kijken. Anders overslaan. Eerlijk is eerlijk: behoorlijk spel van Regnier. Scenario van Felix Lützkendorf.

Endstation Liebe

1957 | Drama, Romantiek, Familiefilm

Duitsland 1957. Drama van Georg Tressler. Met o.a. Horst Buchholz, Barbara Frey, Karin Hardt, Benno Hoffmann en Franz Nicklisch.

Jonge, opgeschoten arbeider en nozem, Buchholz wil met het knappe meisje Frey naar bed, en sluit er zelfs weddenschappen op af, dat het hem zal lukken. Hij weet een afspraakje met haar te versieren, maar raakt dan in vertwijfeling over wat hij nu echt wil: zijn weddenschap winnen of haar veroveren en voor zich te behouden. Ze loopt weg, maar in de finale komt het goed. Een alleraardigste film van het duo Tressler en Will Tremper (scenario) dat zo'n groot succes had met DIE HALBSTARKEN. Een uitzondering dat in Duitsland tussen alle schlager- en heimatfilms deze film gemaakt kon worden, vlak voor de Franse nouvelle vague.