Sergio Bazzini: regie en scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

La villa del venerdì

1991 | Erotiek, Drama, Experimenteel

Italië 1991. Erotiek van Mauro Bolognini. Met o.a. Julian Sands, Joanna Pacula, Lara Wendel, Marco di Stefano en Jeanne Valerie.

Bolognini's film, naar het boek van Moravia, gaat in feite over wederzijds huwelijksbedrog. Julian Sands is een succesvol schrijver, getrouwd met Joanna Pacula. Joanna mag iedere vrijdag en zaterdag doorbrengen in een villa aan zee met haar minnaar, een pianist, terwijl Sands dan aan zijn gerief komt met zijn minnares, vriendin van het echtpaar. Pacula realiseert zich dat ze het lekker en opwindend vindt als ze met de zweep krijgt van haar minnaar, maar later vindt ze het toch maar niks. Ondertussen vindt Sands geen bevrediging bij andere vrouwen omdat hij erg veel houdt van Pacula. Tenslotte komen ze toch weer bij elkaar. Bloot genoeg, en heftig genoeg ook, maar meer voor de kassa dan voor de esthetiek. Scenario van Sergio Bazzini. Camerawerk van Giuseppe Lanci. Ook bekend als HUSBAND AND LOVERS.

L'eredità Ferramonti

1976 | Komedie, Drama

Italië 1976. Komedie van Mauro Bolognini. Met o.a. Dominique Sanda, Anthony Quinn, Fabio Testi, Adriana Asti en Paolo Bonacelli.

De kinderen van rijk geworden broodfabrikant Gregorio Ferramonti (Quinn) ruziën om de toekomstige erfenis. De geraffineerde, ongegeneerde schoondochter Irene (Sanda) weet de gunsten van de oude man te winnen, maar valt op het laatste moment door de mand. Overmatige aandacht voor esthetiek en aankleding maken deze satire onnodig zwaar, maar de film wordt gered door temperamentvol acteren van Sanda, die in Cannes de prijs als Beste Actrice kreeg, en - voor zijn doen - ingetogen spel van Quinn als de tirannieke patriarch.

Donna è bello

1974 | Erotiek

Italië​/​​Duitsland​/​​Frankrijk 1974. Erotiek van Sergio Bazzini. Met o.a. Andréa Ferréol, Joe Dallesandro, Marino Masé en Dieter Metternich.

Een ultra-rechtse terrorist duikt onder op het platteland en bezorgt een gedweeë boerin het eerste orgasme van haar leven, wat de aanzet is voor haar radicale bevrijding. Een groteske satire die het regiedebuut was van een bekwaam schrijver. Hij werd gehandicapt door produktionele bemoeienis die politieke schimpscheuten zoveel mogelijk uit de film verwijderde en alleen de sex overliet. Het resultaat is meer smakeloos dan leuk, al doet Ferréol haar best en is de fysieke arrogantie van Dallesandro goed gebruikt. De karikaturale bijrollen zijn stuitend.