Barbara Stone: productie.
Er zijn 2 films gevonden.

Unrelated

2007 | Drama

Verenigd Koninkrijk 2007. Drama van Joanna Hogg. Met o.a. Kathryn Worth, Mary Roscoe, Tom Hiddleston, Henry Lloyd-Hughes en Harry Kershaw.

Veertiger Anna (Worth) logeert een tijdje in de fraaie Toscaanse villa waar haar jeugdvriendin Verena (Roscoe) met man en kinderen de vakantie doorbrengt. Anna's partner is niet meegekomen, 'want die moest nog werken'. Anna trekt al snel vooral op met de jongvolwassen bewoners van het huis, waaronder de stoere en knappe Oakley (Hiddleston). Dat ze liever met de jonkies rondhangt dan met haar leeftijdgenoten doet wel wat wenkbrauwen fronsen. Sterke debuutfilm van regisseur Hogg, dit subtiele, elegant geënsceneerde en kalm gefotografeerde drama. Prima spel, vooral van Worth.

The Steal

1995 | Misdaad, Komedie, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1995. Misdaad van John Hay. Met o.a. Alfred Molina, Helen Slater, Peter Bowles, Dinsdale Landen en Heathcote Williams.

Een liberale advocaat uit Londen, Harper (Williams), huurt computer-hacker Kim (Slater) in, een veelzijdig talent zowel innerlijk als uiterlijk, om een Britse investeringsbank af te helpen van snel vergaard fortuin wat net iets te gemakkelijk verdiend was met toerisme in de Derde Wereld. Aangezien Kim geen hotel kan betalen, wordt ze ondergebracht bij Cliff (Molina), met wie ze via de riolen gaat inbreken bij de bank. Daarbij grijpen zij Lord Childwell (Bowles) bij zijn lurven, maar die ontsnapt weer. Later openen Lord Childwell en zijn vriendje Sir Wilmot (Landen) de jacht op Kim en Cliff, wat het upperclass-duo naar het Lake District voert en eindigt met een auto-achtervolging in het hartje van Londen. Tenslotte verbindt Kim haar laptop met de centrale computer en probeert grote sommen geld af te tappen, nog voordat aandeelhouders en beleggers er lucht van kunnen krijgen. Debuterend regisseur Hay die ook het scenario schreef, moet nostalgisch geweest zijn over de Ealing-comedies van weleer, maar die waren met al hun primitieve middelen en dikwijls platte humor toch een heel stuk pittiger. Deze spanningsloze film is met zijn onlogische verhaal een anachronisme, dat zwaar onder de middelmaat is gebleven. Slater verdient beter en Molina kan beter. Het camerawerk is van Ronnie Taylor. Metrocolor, Eastmancolor prints en Dolby.