Chris Baay: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Alle Dagen Feest

1976 | Drama

Nederland 1976. Drama van Ate de Jong, Orlow Seunke, Otto Jongerius en Paul de Lussanet. Met o.a. Peter Faber, Marlous Fluitsma, Bram van der Vlugt, Hans Man in 't Veld en Helmert Woudenberg.

Een jonge dichter zonder lezers, Remco Camperts alter ego Wessel (Faber), zoekt z'n heil in het bestieren van een publiciteitsbureau. Dat blijkt Alle Dagen Feest, zoals in Camperts gelijknamige en goeddeels autobiografische verhalenbundel (1955). Maar dan vooral een feest van landerigheid, gedeeld met toepasselijk ongemotiveerde vrienden en vriendinnen. Het vierluik van evenzoveel debuterende filmmakers heeft mankementen – een stoet van knulligheden – die de liederlijke inhoud fantastisch ondersteunen. Een geslaagd werk voor mensen die in de titel Alle Dagen Feest een waarschuwing lezen, en niet een aanprijzing.

Ik kom wat later naar Madra

1965 | Drama, Korte film

Nederland 1965. Drama van Adriaan Ditvoorst. Met o.a. Rudi Falkenhagen, Maxim Hamel, Chris Baay, Yvonne Grosfeld en Hans Oosterhuis.

Een jonge dichter zonder lezers, Remco Camperts alter ego Wessel (Faber), zoekt z'n heil in het bestieren van een publiciteitsbureau. Dat blijkt Alle Dagen Feest, zoals in Camperts gelijknamige en goeddeels autobiografische verhalenbundel (1955). Maar dan vooral een feest van landerigheid, gedeeld met toepasselijk ongemotiveerde vrienden en vriendinnen. Het vierluik van evenzoveel debuterende filmmakers heeft mankementen – een stoet van knulligheden – die de liederlijke inhoud fantastisch ondersteunen. Een geslaagd werk voor mensen die in de titel Alle Dagen Feest een waarschuwing lezen, en niet een aanprijzing.

De Overval

1962 | Oorlogsfilm, Historische film, Drama, Actiefilm

Nederland 1962. Oorlogsfilm van Paul Rotha en Kees Brusse. Met o.a. Rob de Vries, Kees Brusse, Yoka Berretty, Hans Culeman en Thea Verheugen.

Een indrukwekkend en spannend verslag van een historische overval die tijdens de bezetting door Nederlandse verzetsmensen op de strafgevangenis van Leeuwarden werd gepleegd. Natuurlijk wisten lieden die het weten konden later te vertellen, dat het destijds enigszins anders was toegegaan dan de Engelsman Rotha had gereconstrueerd. Aan de bijzondere dramatische verdiensten van deze film doet dat nog steeds weinig af.